2016-06-26, 18:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det var inte svar på min fråga.

Jo, det var precis det som det var. Tyckte inte att jag behövde skriva något som andra redan skrivit.
Citera
2016-06-26, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Kan bara stilla konstatera att jag inte håller med ett enda ord av det du skriver.

det var inte mycket till svar.
Citera
2016-06-26, 18:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jo, det var precis det som det var. Tyckte inte att jag behövde skriva något som andra redan skrivit.
Då tror jag du är en oändligt mycket godare och mer tålmodig människa än jag är (om jag nu förskönar lite). Det finns nämligen inga tvångsåtgärder som kommer att få mig att börja ens läsa, än mindre försöka debattera med, somliga skribenter. De vill inte debattera alltså är det ingen mening att lägga tid på att läsa eller ens låtsas refklektera; nu tvingas jag lägga tid på att bläddra men den naiva övertron på att det ska förändra debattklimatet ger mig ju inget val.
Och det är bara att kolla min posthistorik för att se att jag inte är nämnvärt räddhågsen vad det gäller att ta diskussion så det argumentet biter inte heller på mig.

La vie est trop court...
Citera
2016-06-26, 18:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Då tror jag du är en oändligt mycket godare och mer tålmodig människa än jag är (om jag nu förskönar lite). Det finns nämligen inga tvångsåtgärder som kommer att få mig att börja ens läsa, än mindre försöka debattera med, somliga skribenter. De vill inte debattera alltså är det ingen mening att lägga tid på att läsa eller ens låtsas refklektera; nu tvingas jag lägga tid på att bläddra men den naiva övertron på att det ska förändra debattklimatet ger mig ju inget val.
Och det är bara att kolla min posthistorik för att se att jag inte är nämnvärt räddhågsen vad det gäller att ta diskussion så det argumentet biter inte heller på mig.

La vie est trop court...

Jag har full förståelse för alla dina synpunter ovan. Beroende på forumdelar man häckar i så finns det olika antal skribenter man inte alls förstår inläggen från. Jag kanske är mer tålmodig, men antagligen även bättre på att sila bort dravel utan att läsa eller ta åt mig. En slags inbyggd ignore.

Oavsett så är ignore borta utom i PM. Jag tror inte det är aktuellt med en återinföring, men den som lever får se.
Citera
2016-06-26, 23:23
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
det låter ju ganska orimligt att alla off-topic inlägg ska raderas av moderatorerna.

diskussionshämmande är det när trådar blir neruslade med massa skräpinlägg som man inte vill läsa, och som bara leder fokus bort från trådämnet. usla inlägg sänker även nivån på hela diskussionen då det är lätt att dras med och svara nåt lika dåligt tillbaka.
Jag finner det mer rimligt än att alla off-topicinlägg ska finnas kvar.

Vill du inte följa en viss diskussion så kan du låta bli. Vill du följa det så anser jag att Flashback ska servera dig hela diskussionen. Vad du sedan gör med diskussionen angår inte Flashback.
Citera
2016-06-26, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag finner det mer rimligt än att alla off-topicinlägg ska finnas kvar.

Vill du inte följa en viss diskussion så kan du låta bli. Vill du följa det så anser jag att Flashback ska servera dig hela diskussionen. Vad du sedan gör med diskussionen angår inte Flashback.

men dom flesta off-topicinlägg ligger de facto kvar.

så, eftersom mycket som serveras i diskussionerna är skit, vill FB alltså servera skit? och varför kan jag inte få välja att inte ta del av det som är skit? jag tycker det är förbryllande.
Citera
2016-06-26, 23:39
Medlem
Varför inte göra en omröstning?

Håller på att bli knäpp(are). Vissa jävla troll och psykiskt sjuka i skov. Som fortsätter år efter år utan annat än kortare avbrott. Sedan är det otroligt ojämnt med modereringen i olika forum. Vissa forum verkar ibland sakna mods i flera dagar.

Nä ta tillbaks ignorefunktionen! Skulle lätt betala för en 3e part app som har ignorefunktion! Är det tekniskt möjligt att göra "bakvägen"?
Citera
2016-06-26, 23:47
Medlem
Håller med föregående. Skulle väldigt gärna vilja slippa se en lång rad användare. Och det borde även registreras när vissa användare blir ignorerade av väldigt många. Det signalerar ju troll som borde sparkas ut från forumet.
Citera
2016-06-27, 00:35
Medlem
Citat:
Leder inlägg bort från ämnet, så RP:a dessa då. Svårare är det inte. Då slipper du de som är diskussionshämmande.

Fungerar tyvärr inte. Ignore-funktionen fungerade. Återinför den, tack.
Citera
2016-06-27, 18:56
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Vissa jävla troll och psykiskt sjuka i skov. Som fortsätter år efter år utan annat än kortare avbrott. Sedan är det otroligt ojämnt med modereringen i olika forum. Vissa forum verkar ibland sakna mods i flera dagar.

Nä ta tillbaks ignorefunktionen!

Håller med.

Vissa troll håller på att sänka Flashback på sikt. Se en handfull exempel i min signatur, men det finns fler. Dessa troll är dessutom starkt inspirerade av att de inte går att ignorera så de har frenetiska skov där de sitter och postar hysteriskt i flera timmar.

Till råga på allt riskerar man att själv bli varnad om man påpekar att någon trollar eller är oseriös

Jag har anmält en hel del odiskutabelt värdelösa trollinlägg bara för att upptäcka att de blir kvar.

Tror faktiskt att forumet gröps ur på lite längre sikt och kommer att rinna ut i sanden. Om vi pratar ett par år. När nivån blir för jävla låg, och jag vågar påstå att vi snabbt närmar oss i vissa forumdelar, så kommer folk helt enkelt att ge upp. Antingen slutar de skriva eller så börjar de tramsa själva. Tror det kommer gå rätt fort när det väl börjar braka ihop på riktigt.

Nu har det med stor sannolikhet gått prestige i detta med ignorefunktionen så jag tror inte den kommer komma tillbaka även om den skulle förbättra forumet.

För min egen del: Det här forumet är i stort sett perfekt förutom ignoreborttagningen.

Som att toppa en mästerligt bakad gräddtårta med en fågelskit.
Citera
2016-06-27, 19:04
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
men dom flesta off-topicinlägg ligger de facto kvar.

så, eftersom mycket som serveras i diskussionerna är skit, vill FB alltså servera skit? och varför kan jag inte få välja att inte ta del av det som är skit? jag tycker det är förbryllande.
Har du rapporterat inläggen?

Du får givetvis filtrera de webbsidor du läser efter behag. Men jag anser det idiotiskt att som diskussionsplattform erbjuda de diskuterande amputerade diskussioner.
Citera
2016-06-27, 19:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Har du rapporterat inläggen?

Du får givetvis filtrera de webbsidor du läser efter behag. Men jag anser det idiotiskt att som diskussionsplattform erbjuda de diskuterande amputerade diskussioner.
Ja, jag har anmält. Naturligtvis utan åtgärd men det beror säkert alltid på mig.

Själv anser jag att det är typiskt svenskt att försöka uppfostra folk till hur de ska göra och tycka. "Läs nu alla inlägg så blir diskussionen genast bättre". Trams.
Agendasättande pekpinnar har vi nog av på MSM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in