2015-05-28, 20:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Där har du fel. Den störde mig.

Har sett alldeles för många inlägg som mynnat ut i sandlådenivå där slutargumenten blev att kombattanterna satte varandra på ignore och till ingen annans glädje meddelade detta OT i tråden.

Käbblet innan var ju i många fall skrattretande, varför exemplet med att låta bli att läsa inte var applicerbart.

Men om dessa användare inte skadeglatt tillåts annonsera sin ignore i tråden slapp du störa dig på det och kan fortsätta avnjuta sandlådan. Varför missunnar du andra som kanske inte är lika roade möjligheten att välja välja bort inlägg?
Citera
2015-05-28, 21:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men om dessa användare inte skadeglatt tillåts annonsera sin ignore i tråden slapp du störa dig på det och kan fortsätta avnjuta sandlådan. Varför missunnar du andra som kanske inte är lika roade möjligheten att välja välja bort inlägg?

Jag missunnar inte någon något. Jag uttrycker bara min åsikt, precis som de som tycker annorlunda uttrycker sin, vilket vi alla har rätt till. Det är ju ett diskussionsforum. Missunnar du mig rätten att ha min åsikt?
Citera
2015-05-28, 21:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag missunnar inte någon något. Jag uttrycker bara min åsikt, precis som de som tycker annorlunda uttrycker sin, vilket vi alla har rätt till. Det är ju ett diskussionsforum. Missunnar du mig rätten att ha min åsikt?

Icke Men för mig ser det ut som det är enkelt för dig att vara utan funktionen, du använder den ju inte, men tycker ändå att vi som hittills gjort det inte ska få valet. Därav mitt val av ordet "missunna".

Jag skulle kunna göra allehanda analogier här men de skulle nog ofelbart och oavsiktligt bli tämligen usla så jag ignorerar den impulsen. Tills vidare iaf.
Citera
2015-05-28, 21:29
Medlem
swimp78s avatar
Uselt beslut.

Jag använder ignore för mitt eget välmåendes skull . Det finns vissa troll som bara tjatar och tjatar och repeterar sig som man gärna väljer bort. Man rensar bort "skräp ur feeden". Förstår inte varför vi användare inte kan få behålla den möjligheten.

Blir till att damma upp och plocka fram det där total-ignore scriptet till greasmonkey igen.
Citera
2015-05-28, 21:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Icke Men för mig ser det ut som det är enkelt för dig att vara utan funktionen, du använder den ju inte, men tycker ändå att vi som hittills gjort det inte ska få valet. Därav mitt val av ordet "missunna".

Jag skulle kunna göra allehanda analogier här men de skulle nog ofelbart och oavsiktligt bli tämligen usla så jag ignorerar den impulsen. Tills vidare iaf.
Jo, jag håller med dig där. Självklart är det svårare för någon som använt något om detta något plötsligt försvinner än för de som inte använt detta något.
Citera
2015-05-28, 21:39
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Värdelöst!

Försök att som normal svensk följa Ukrainatråden i Politik - Utrikes - Ryssland utan ignore, det är omöjligt!

Proryska troll på ibland knagglig Svenska fullkomligt spammar med sitt jävla NWO/Judiska bankir/Nazisttrams. På en dag kan det göras 10 nya sidor där 80% är sinnessjuk propaganda såsom att alla tunga vapen hos proryssarna är tagna från Ukraina. (tunga vapen som enbart tillverkas i och användas av Ryssland)

Ni har regler på FB mot spam/trollning som förbjuder att man spammar med uppenbara lögner, ändå får detta fortgå i tex Ukrainatråden. Kan ni inte moderera så ge iaf fan i ignore!

PS: Det finns sakliga proryska debattörer (några enstaka) som inte sänker sig till fabricerade lögner och spam, så det är inte dessa människors åsikter jag raljerar över utan deras propagandakrig som Flashback står handfallen inför.
Citera
2015-05-28, 21:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Bra!

Inte så bra för feministen som har mååånga på sin ignore-lista.

Har aldrig haft någon på ignore, jag väljer att scrolla förbi idioter som nantale, micro113 m.fl. istället.
Detta är faktiskt ett bra exempel på varför det är bra att ignore togs bort. Visserligen använder inte du det, men du kunde inte låta bli att framföra några exempel på vilka du anser vara idioter, vilket är fullkomligt ointressant i denna tråd, och i alla andra trådar. Vi skiter väl i vilka du anser vara idioter.

Tänk då att det inte är ovanligt att det postas inlägg med det enda innehållet att "nu har jag satt idioten NitsiK72 på ignore".

(inget illa menat mot dig)
Citera
2015-05-28, 21:52
Medlem
Citat:
Vadå "tvingas att läsa" eller "välja vad den vill läsa"?

Det är ju bara att låta bli att läsa. Det behövs det ingen ignorefunktion till.
Ditt argument är ungefär som att säga att det inte behövs några bilar. Det är bara att gå dit man vill.
Citera
2015-05-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
I de delforum där jag moddar måste jag förstås läsa inläggen när jag läser trådar, men om jag läser trådar i andra delforum har jag den mentala ignoren inställd på vissa medlemmar. Jag vet att de skriver skräp och jag hoppar därför över dessa inlägg. Det fungerar alldeles utmärkt.
Det fungerar ännu mer utmärkt att ignorera med automatik. Argumenten för att gå tillbaks till stenåldern håller inte.

Ignore är en självklar funktion på ett forum, då varje enskild deltagare har sina egna kvalitetskriterier på vilka de vill läsa.

Att tvinga användare att läsa dåliga inlägg skulle kunna leda till en medlemsflykt, snarare än till en bättre diskussion.
Citera
2015-05-28, 21:59
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Värdelöst!

Försök att som normal svensk följa Ukrainatråden i Politik - Utrikes - Ryssland utan ignore, det är omöjligt!

Proryska troll på ibland knagglig Svenska fullkomligt spammar med sitt jävla NWO/Judiska bankir/Nazisttrams. På en dag kan det göras 10 nya sidor där 80% är sinnessjuk propaganda såsom att alla tunga vapen hos proryssarna är tagna från Ukraina. (tunga vapen som enbart tillverkas i och användas av Ryssland)

Ni har regler på FB mot spam/trollning som förbjuder att man spammar med uppenbara lögner, ändå får detta fortgå i tex Ukrainatråden. Kan ni inte moderera så ge iaf fan i ignore!

PS: Det finns sakliga proryska debattörer (några enstaka) som inte sänker sig till fabricerade lögner och spam, så det är inte dessa människors åsikter jag raljerar över utan deras propagandakrig som Flashback står handfallen inför.

Bara för att rätt skall vara rätt - det finns inga generella forumsregler som förbjuder folk att trolla.
Citera
2015-05-28, 22:03
Medlem
Nej! Katastrof! Var på väg att dumpa flashbck för eget välmående när jag upptäckte ignore (jag kan ha flashbacks längsta ignorelista).

Ett antal besatta och psykiskt sjuka individer gör vissa delforum outhärdliga (alternativmedicin, religion, konspirationer, astronomi och fysik m.f.l).
Moderering av inlägg är ju i viss mån subjektiv, det mycket tråkigt att denna möjlighet
Försvinner. Ett extra lås på dörren när dörrvakten tittar bort.. Permban verkar inte längre finnas så dessa individrer fortsätter år efter år med kortare uppbehåll.

Hur kan det vara dåligt att själv kunna i viss mån styra sitt flöde?
Senast redigerad av Kent-Herbert 2015-05-28 kl. 22:06.
Citera
2015-05-28, 22:06
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi har idag gjort lite förändringar i hur funktionen för att ignorera användare fungerar.

Det går inte längre att ignorera inlägg som en användare har gjort publikt, och det alternativet är borttaget från användarmenyn i forumet. Om man har lagt till en användare i sin Ignoreralista (som hittas under Kontrollpanelen) så döljer denna numera endast kontakter som sker via PM.

Om man önskar ignorera någons PM så kan man antingen göra detta genom att gå in och lägga till denne på Ignoreralistan, alternativt klicka på användarmenyn i det aktuella PM:et.

admin4

Jag skall först och främst säga att jag tycket det är bra och passande att funktionen för att ignorera användare försvinner. Jag tycker det är principiellt fel sätt att man på FB kan välja att inte vissa vissa användares poster och därmed åsikter.

Jag hade gillar om man istället för att ta bort funktionen helt hade infört en funktion som gjorde att man kunde markera användare vars inlägg man inte är intresserade av att läsa - med resultatet att deras inläggspost istället minimeras (likt man kan göra med forumsdelar) och visas bara en header . Det skulle göra att man säg att det fanns ett inlägg, som man enkelt kunde maximera för att läsa, men att man tvingades samtidigt inte att läsa de användare som man uppenbarligen finner forumsförstörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in