2015-05-28, 22:11
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Detta är faktiskt ett bra exempel på varför det är bra att ignore togs bort. Visserligen använder inte du det, men du kunde inte låta bli att framföra några exempel på vilka du anser vara idioter, vilket är fullkomligt ointressant i denna tråd, och i alla andra trådar. Vi skiter väl i vilka du anser vara idioter.

Tänk då att det inte är ovanligt att det postas inlägg med det enda innehållet att "nu har jag satt idioten NitsiK72 på ignore".

(inget illa menat mot dig)
Detta bevisar ju bara att det är helt meningslöst att ta bort ignore-funktionen? Användare som postar fullkomligt ointressanta inlägg i parti och minut, det blir ju knappast mindre av den skiten för att funktionen försvinner.

Hur stor andel av allt som raderas är ignore-meddelanden, om du nu påstår att det "inte är ovanligt"?

Nej, det är bra mycket bättre att låta oss användare själva bestämma om vi inte vill se en persons inlägg. Om diskussionen blir oläslig pga ignorerade inlägg så kollar man ju vad det står, om man är intresserad.

Använd KFK lite mer frekvent istället, så vi slipper posthoror och troll. Nu straffar ni bara användare som tröttnat på den skiten. Ignore är ju vår privata KFK.

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag skall först och främst säga att jag tycket det är bra och passande att funktionen för att ignorera användare försvinner. Jag tycker det är principiellt fel sätt att man på FB kan välja att inte vissa vissa användares poster och därmed åsikter.

Jag hade gillar om man istället för att ta bort funktionen helt hade infört en funktion som gjorde att man kunde markera användare vars inlägg man inte är intresserade av att läsa - med resultatet att deras inläggspost istället minimeras (likt man kan göra med forumsdelar) och visas bara en header . Det skulle göra att man säg att det fanns ett inlägg, som man enkelt kunde maximera för att läsa, men att man tvingades samtidigt inte att läsa de användare som man uppenbarligen finner forumsförstörande.
Öh? Det är ju precis så Ignore-funktionen fungerar? Det står "du kan inte se detta inlägg pga **** är på din ignore-lista" sen finns det en knapp man kan klicka på för att visa inlägget ändå.
Senast redigerad av Nirp 2015-05-28 kl. 22:14.
Citera
2015-05-28, 22:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Ditt argument är ungefär som att säga att det inte behövs några bilar. Det är bara att gå dit man vill.
Totalt obegriplig allegori.

Menar du att det tar längre tid att låta bli att läsa än vad det gör att notera texten "Du kan inte se detta inlägg..."?

Köper för övrigt inte heller frasen "vada genom skit..." bara för att man får scrolla förbi oväsentliga inlägg. Scrolla går blixtsnabbt på vilken enhet som helst. Handlar det månne om lässvårigheter eller simultankapacitet?
Citera
2015-05-28, 22:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Menar du att det tar längre tid att låta bli att läsa än vad det gör att notera texten "Du kan inte se detta inlägg..."?

Köper för övrigt inte heller frasen "vada genom skit..." bara för att man får scrolla förbi oväsentliga inlägg. Scrolla går blixtsnabbt på vilken enhet som helst. Handlar det månne om lässvårigheter eller simultankapacitet?

Eller kan det, hemska tanke, röra sig om t. ex. fysiska funktionshinder som utesluter blixtliknande hastigheter vid scrollning?

Edit: Eller för den delen vad gäller läshastighet? Du får ursäkta men du låter rätt nedlåtande när du yrar om lässvårigheter och simultankapacitet. Handlar det kanske om förakt för de du inte anser lika begåvade som du eller är det månne helt enkelt ett uttryck för empatistörning?
Senast redigerad av DreamTwister 2015-05-28 kl. 22:49.
Citera
2015-05-28, 22:36
Medlem
Citat:
Hur kan det vara obegripligt? Logiken är exakt samma.

Citat:
Man läser inte det utan man hoppar bara över det. Att automatigga en medlem går bättre. Då riskerar man inte av misstag att läsa dem. Normalt känner man igen dem på avataren, men vissa har ingen avatar och andra byter.
Citera
2015-05-28, 22:40
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Hur kan det vara obegripligt? Logiken är exakt samma.

Man läser inte det utan man hoppar bara över det. Att automatigga en medlem går bättre. Då riskerar man inte av misstag att läsa dem. Normalt känner man igen dem på avataren, men vissa har ingen avatar och andra byter.
Vad är det som är så farligt med att råka läsa ett inlägg av en användare man i vanliga fall inte håller med?
Att automatignorera gör istället så att man garanterat går miste om de gånger en användare man inte brukar tycka om faktiskt skriver någonting vettigt. Jag har aldrig förstått varför det ska behövas en funktion för att ignorera skriven text, hur många sekunder tar det för dig att inse att det är någonting du inte kommer att uppskatta och sluta läsa just det inlägget?
Citera
2015-05-28, 22:48
Medlem
MrFishboys avatar
Väldigt bra förändring!!!

Aldrig använt ignorera-funktionen och ser inte någon poäng till att ha den, så att "begränsa" den är ju ett steg i rätt riktning..
Citera
2015-05-28, 22:52
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Brukar heller inte läsa sådana inlägg då de gör så att det skär i mitt språkhuvud. Blir rent fysiskt illamående av det, men man behöver som sagt ingen ignorefunktion för det.
Förvisso sant, men vissa personer har enbart problem med vissa specifika saker som de/dem, var/vart, enda/ända, nåt/nått och så vidare, och då vill jag inte svara på deras inlägg och riskera att deras svar innehåller dessa idiotier, för om jag har påbörjat en konversation lär jag ju avsluta den.
Citera
2015-05-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Vad är det som är så farligt med att råka läsa ett inlägg av en användare man i vanliga fall inte håller med?
Läser man usla inlägg så kan man påverkas både intellektuellt och känslomässigt.

Citat:
Att automatignorera gör istället så att man garanterat går miste om de gånger en användare man inte brukar tycka om faktiskt skriver någonting vettigt. Jag har aldrig förstått varför det ska behövas en funktion för att ignorera skriven text, hur många sekunder tar det för dig att inse att det är någonting du inte kommer att uppskatta och sluta läsa just det inlägget?
Även om det bara tar några sekunder längre att ignorera manuellt talar det ändå till det automatiska sättets fördel.

Att bli av med en obehaglig känsla man fått av att ha läst ett inlägg av misstag kan för övrigt ta betydligt längre tid än några sekunder.
Citera
2015-05-28, 22:55
Medlem
En försämring. Har ingen lust att ödsla tid på vissa personers tramsinlägg. Det här är en typisk skrivbordsprodukt där admin och moderatorer diskuterat sig samman om ett idealtillstånd som inte existerar i verkligheten. Ni borde bli politiker.
Citera
2015-05-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Nej! Katastrof! Var på väg att dumpa flashbck för eget välmående när jag upptäckte ignore (jag kan ha flashbacks längsta ignorelista).

Ett antal besatta och psykiskt sjuka individer gör vissa delforum outhärdliga (alternativmedicin, religion, konspirationer, astronomi och fysik m.f.l).
Moderering av inlägg är ju i viss mån subjektiv, det mycket tråkigt att denna möjlighet
Försvinner. Ett extra lås på dörren när dörrvakten tittar bort.. Permban verkar inte längre finnas så dessa individrer fortsätter år efter år med kortare uppbehåll.

Hur kan det vara dåligt att själv kunna i viss mån styra sitt flöde?
Jag har en ganska lång ignorelista också.
Som vanligt är detta ett uselt förslag. Men vad är att vänta, då jag gett upp hoppet om detta forum. Det verkar gå åt helt fel håll.
Som exempel kan jag säga att vissa posts i konspirationer, postar svar på inlägg där hälften av vad de skriver är bara personliga förolämpningar och skällsord, osv.
Jag provade teorin om hur mycket fula ord man kan ha i ett svar, och gick utmärkt att i princip bara posta dyna och svordomar. Det var inget som moderatorn anmärkte på.

Sedan att jag ofta kolla vad som är bakom ignore är en sak. Men gillar att funktionen finns. Så att man blir påmind om att det är troll som har postat.
Citera
2015-05-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Väldigt bra förändring!!!

Aldrig använt ignorera-funktionen och ser inte någon poäng till att ha den, så att "begränsa" den är ju ett steg i rätt riktning..
Men att låta bli att använda funktionen har ju alltid varit tillåtet, så det blir inte någon förbättring för de som inte använder den att ta bort den. Många uppskattar funktionen, och att inte alla förstår den är inte ett skäl att ta bort den.
Citera
2015-05-28, 22:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Exakt. Allt och precis allt som en sådan användare skriver är inte dynga. Då hade det blivit KFK.

För mig låter det istället som att man ignorerat för att man absolut inte håller med om userns åsikter och då är man ju som en patetisk jävla struts som stoppar huvudet i sanden (även om det är en skröna) och bara vägrar lyssna. Inte är man mycket till debattör då inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in