2015-06-11, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Självklart är det bättre för oss att man rapporterar inlägg som bryter mot reglerna än bara ignorerar dem...

Problemet är bara att admin inte alltid håller med, trots att det är ett solklart fall enligt en själv. Bogomil är ett solklart exempel med 36.000 plus skräpinlägg.

Så jag bestämmer själv vilka jag ägnar min tid åt, och ignorerar troll enligt min definition genom Tampermonkey i Chrome. Detta kan ingen bestämma åt mig haha Rätt åt Flashback som försöker styra vad jag vill se och inte se

Och Flashback får stå ut med skräpet, för jag är trött på att anmäla det. Städa undan skräpet själva säger jag!!!
Senast redigerad av ttsp 2015-06-11 kl. 01:40.
Citera
2015-06-11, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Misstänka får du givetvis göra, men din förmodan råkar vara 100% fel!
Guldkorn är kvalitet, och kvalitet är inte "ja-sägande".
Kvalitet är välformulerade utläggningar om saker jag inte kände till och som intresserar mig. Jag är nämligen inte intresserad av pajkastning, ej heller trams i stil med "ta dina mediciner nu" etcetera. Jag är normalt inte heller intresserad av folks personliga tyckanden i stil med "håller med", utom i speciella undantagsfall som just denna tråd där jag och andra helt enkelt har uttryckt våra åsikter om vad vi tycker om en förändring av ett tämligen grisigt forumsystem som Flashback.

Det är lätt att använda Javascript för att blockera inlägg, fråga bara så hjälper vi till.
Citera
2015-06-11, 06:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det är lätt att använda Javascript för att blockera inlägg, fråga bara så hjälper vi till.
Ok, hur ignorerar jag personer i Safari på min iPhone? Byta till Android är ingen lösning.
Citera
2015-06-11, 11:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Problemet är bara att admin inte alltid håller med, trots att det är ett solklart fall enligt en själv. Bogomil är ett solklart exempel med 36.000 plus skräpinlägg.

Det var en rolig dikotomi: Din "solklarhet" vs. admin's (möjligen mod's) regelverks-applikation.
Citera
2015-06-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ok, hur ignorerar jag personer i Safari på min iPhone? Byta till Android är ingen lösning.

Oj, jag är inte kunnig i iPhone och Mac. Det verkar finnas något för Safari med tampermonkey , men jag vet inte om det gäller för iPhone, du kan testa här:

http://tampermonkey.net/?browser=safari

Annars kan du kolla den här sökningen om du hittar något:

https://www.google.se/webhp?sourceid...+iphone+safari
Citera
2015-06-11, 20:36
Medlem
Nu har jag hamnat i en situation som tydligt visar behovet av en ignorefunktion. Har inte kommit igång med scriptet än. Använder inte bara Firefox, så att installera script blir lite svårare.

Jag skriver i en i övrigt vettig tråd och så kommer ett troll och sänker stämningen. Nu har jag två alternativ. Antingen lämnar jag tråden eller så ignorerar jag trollet.

För alla de som inte har installerat skriptet finns nu bara alternativet att lämna tråden.

Detta visar att det kommer bli färre diskussioner på Flashback och mer makt till trollen. Därför är det nödvändigt att Flashback återinför ignorefunktionen, då inte alla har lust eller kan använda script. Jag själv tänker mycket på säkerheten och drar mig för att installera addons och script i min browser.
Citera
2015-06-11, 20:43
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Nu har jag hamnat i en situation som tydligt visar behovet av en ignorefunktion. Har inte kommit igång med scriptet än. Använder inte bara Firefox, så att installera script blir lite svårare.

Jag skriver i en i övrigt vettig tråd och så kommer ett troll och sänker stämningen. Nu har jag två alternativ. Antingen lämnar jag tråden eller så ignorerar jag trollet.

För alla de som inte har installerat skriptet finns nu bara alternativet att lämna tråden.

Detta visar att det kommer bli färre diskussioner på Flashback och mer makt till trollen. Därför är det nödvändigt att Flashback återinför ignorefunktionen, då inte alla har lust eller kan använda script. Jag själv tänker mycket på säkerheten och drar mig för att installera addons och script i min browser.

Eller så växer folk (du) upp och lär dig ignorera människor som stör dig. Det behöver inte vara svårare än så.
Citera
2015-06-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Eller så växer folk (du) upp och lär dig ignorera människor som stör dig. Det behöver inte vara svårare än så.
Jag är redan vuxen. Kanske för vuxen för Flashback? Sådana människor som trollar på Flashback är inga som vuxna normalt sett behöver komma i kontakt med. Om Flashback inte ska degraderas till ett forum för enbart troll och människor utan normala normer och känslor så måste ignorefunktionen återinföras.

Om motivet till den är att få mer diskussioner, så kommer det inte fungera, utan det gynnar enbart trollen och får seriösa användare att hålla sig undan.
Citera
2015-06-12, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Varför vill man ha störningsmoment omkring sig, det fattar jag inte, är ni sadomasochister?

Vem vill ha en byggarbetsplats bredvid sin lägenhet, som borrar i väggarna och stör vardagen?
Varför vill man bara "ignorera" dessa ljud istället för att slippa dessa oljud?

Det är uppenbart att ni inte lider av oljuden, kanske är det ni själva som orsakar oljuden som existerar på Flashback?

Kanske är ni inte drabbade av oljuden, men att förneka andra hörselskydd är inte särskilt empatiskt.
Citera
2015-06-12, 08:14
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Enda sättet att orka med en hel del trådar var att det fanns en ignoreraknapp för att slippa trollen. Enda sättet nu blir att hålla sig borta från de trådarna.
Citera
2015-06-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Enda sättet att orka med en hel del trådar var att det fanns en ignoreraknapp för att slippa trollen. Enda sättet nu blir att hålla sig borta från de trådarna.

Nja om du använder dig av ett script så får du en "ignoreraknapp" som tar bort trollinlägg, t.o.m. effektivare än det Flashback erbjöd.

Så fixa det om du vill, det är bara några klick i din webbläsare, jag kan hjälpa dig om det inte gäller iPhone eller Mac.
Citera
2015-06-12, 14:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Varför vill man ha störningsmoment omkring sig, det fattar jag inte, är ni sadomasochister?

Vem vill ha en byggarbetsplats bredvid sin lägenhet, som borrar i väggarna och stör vardagen?
Varför vill man bara "ignorera" dessa ljud istället för att slippa dessa oljud?

Det är uppenbart att ni inte lider av oljuden, kanske är det ni själva som orsakar oljuden som existerar på Flashback?

Kanske är ni inte drabbade av oljuden, men att förneka andra hörselskydd är inte särskilt empatiskt.

Falsk analogi.

Varför finns det inte nån forum-funktion som sorterar bort falska analogier? Jag orkar inte att läsa falska analogier ... dom förstör min debatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in