2015-06-07, 18:21
Medlem
Jaha, men då får man börjar anmäla inlägg istället då. Och eftersom moderatorerna försvarar ignorefunktionens försvinnande så gissar jag att de gläder sig åt ännu mer menlöst jobb. Win-win.
Citera
2015-06-08, 16:23
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Jaha, men då får man börjar anmäla inlägg istället då. Och eftersom moderatorerna försvarar ignorefunktionens försvinnande så gissar jag att de gläder sig åt ännu mer menlöst jobb. Win-win.
Självklart är det bättre för oss att man rapporterar inlägg som bryter mot reglerna än bara ignorerar dem...
Citera
2015-06-08, 17:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Jag förstår inte vad du menar? Det är ju två helt olika saker.

En inlägg som bryter mot reglerna försvinner ju förr eller senare medan ett inlägg eller flera inlägg som någon ogillar bara handlar om egna synpunkter.

Ser inte föreningen mellan de två.
Citera
2015-06-08, 18:00
Medlem
irrblosss avatar
Det värsta är ju gränsfallen. Sådana man själv tycker borde bannas, inte pga åsikter, utan pga beteende, men som inte bannas, för att de håller sig precis på rätt sida av FB-lagen. Sådana är meningslöst att ens försöka anmäla.
Citera
2015-06-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det värsta är ju gränsfallen. Sådana man själv tycker borde bannas, inte pga åsikter, utan pga beteende, men som inte bannas, för att de håller sig precis på rätt sida av FB-lagen. Sådana är meningslöst att ens försöka anmäla.
Jo, ignore gjorde ju att man stod ut.
Jag följer en debatt om bostadsbubblan, den är 1600 sidor lång. I den finns en användare som jämt och ständigt är oförskämd och kallar folk dumma i huvet, foliehattar, retard. Jag pallar inte med det beteendet, så jag har ignorat, Debatten är fortfarande intressant trots att jag missar just dennes inlägg. Men nu får jag skita i den tråden, jag tycker oförskämdheterna är för många och för störande. Helt enligt reglerna dock så länge användaren också kastar in ett sakargument för att maskera att han egentligen bara vill ha en arena att vara kränkande på.
Citera
2015-06-09, 02:43
Medlem
-X-hellfires avatar
Har sedan dess att "Ignore" förstörts använt Super Ignore scriptet på min vanliga dator tills för några veckor sedan (ungefär när denna tråden började ta fart) då den datorn kraschade. Har sedan dess kört med min urgamla Pentium 3 dator (512 MB RAM) som målar fram internet och ser alla idioter, troll och bajsinlägg igen.

Det var en idiotiskt dålig förändring av nimdA att serverside tabort Ignore då om man har flera datorer etc vill ha en enda aktuell Ignore lista.
Citera
2015-06-09, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Funkar toppen! Även i Safari med Tampermonkey. Nu borde det bara förbättras en smula så att citat-block från en ignorerad användare också tas bort, så vore det ju fantastiskt bra sedan!

Tyvärr försvinner ju möjligheten att ibland faktiskt läsa ignorerade personers meddelanden, men det är väl något som får stå för Flashback och deras dåliga beslut.

Kod:
// ==UserScript==
// @name        Flashback ignore
// @namespace   fb
// @description Ignores users on flashback
// @include     https://www.flashback.org/*
// @exclude     https://www.flashback.org/newreply.php?*
// @version     1
// @grant       none
// ==/UserScript==

var ignored = ["dryg1""dryg2"];
var 
ignoredPlus = ["superdryg1""superdryg2"];

function 
iterativeParent (en) {
  for(var 
0n; ++i) {

e.parentNode;
  }
  return 
e;
}
var 
nameEles document.querySelectorAll(".bigusername");
for(var 
i in nameEles) {
  if (
ignored.indexOf(nameEles[i].innerHTML) >= || ignoredPlus.indexOf(nameEles[i].innerHTML) >= 0) {

iterativeParent(nameEles[i], 7).style.display="none";
  }
}
nameEles document.querySelectorAll(".post-quote div strong");
for(var 
i in nameEles) {
  if (
ignoredPlus.indexOf(nameEles[i].innerHTML) >= 0) {

iterativeParent(nameEles[i], 12).style.display="none";
  }

För användarna i listan ignorePlus, tas även alla svar bort. Om du på tredje sista raden ändrar 12 till 6 försvinner bara quoterutan istället för hela svaret. Det kan dock resultera i svårförståeliga inlägg.
Senast redigerad av im3w1l 2015-06-09 kl. 03:30.
Citera
2015-06-09, 11:02
Medlem
vonSnapss avatar
Frånvaron av Ignorera-funktionen har gjort Flashback odrägligt tidsödande där det nu är alltför långt mellan guldkornen med mycket dynga däremellan som man tvingas vada i. Mitt intresse svalnar därmed högst betänkligt.
Citera
2015-06-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Frånvaron av Ignorera-funktionen har gjort Flashback odrägligt tidsödande där det nu är alltför långt mellan guldkornen med mycket dynga däremellan som man tvingas vada i. Mitt intresse svalnar därmed högst betänkligt.

Du kan läsa problemet själv med massa script och allt vad det heter. Titta bakåt i tråden så ser du.
Citera
2015-06-09, 13:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Där jag misstänker att det du kallar "guldkorn" förmodentligen alternativt ofta skulle kunne kallas ja-sägande.
Citera
2015-06-10, 09:22
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Där jag misstänker att det du kallar "guldkorn" förmodentligen alternativt ofta skulle kunne kallas ja-sägande.
Misstänka får du givetvis göra, men din förmodan råkar vara 100% fel!
Guldkorn är kvalitet, och kvalitet är inte "ja-sägande".
Kvalitet är välformulerade utläggningar om saker jag inte kände till och som intresserar mig. Jag är nämligen inte intresserad av pajkastning, ej heller trams i stil med "ta dina mediciner nu" etcetera. Jag är normalt inte heller intresserad av folks personliga tyckanden i stil med "håller med", utom i speciella undantagsfall som just denna tråd där jag och andra helt enkelt har uttryckt våra åsikter om vad vi tycker om en förändring av ett tämligen grisigt forumsystem som Flashback.
Citera
2015-06-10, 12:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Misstänka får du givetvis göra, men din förmodan råkar vara 100% fel!
Guldkorn är kvalitet, och kvalitet är inte "ja-sägande".
Kvalitet är välformulerade utläggningar om saker jag inte kände till och som intresserar mig. Jag är nämligen inte intresserad av pajkastning, ej heller trams i stil med "ta dina mediciner nu" etcetera. Jag är normalt inte heller intresserad av folks personliga tyckanden i stil med "håller med", utom i speciella undantagsfall som just denna tråd där jag och andra helt enkelt har uttryckt våra åsikter om vad vi tycker om en förändring av ett tämligen grisigt forumsystem som Flashback.

Jag upskattar också själv när en "worthy opponent" manifesterar sig, men inte ens i mina mest megalomana ögonblick vill jag påstå att jag kan åberopa mig éntydig objektivitet i värderingen av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in