2023-07-15, 20:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Den har tagits bort. Vem bryr sig om att man kan ignorera pm från användare?
Pm som störde försvann så fort man införde begränsningar för nya användare.
Det är många som bara är här för att trolla/störa/irritera.
En bra funktion hade varit att man kunde se vem som skapat eller svarat senast i ett ämne så man kan undvika att gå in i vissa trådar.
Så länge det här inte åtgärdas har jag adblocker aktiverat på fb.

Det finns en igorerafunktion. Den består av att kunna ignorera användares inlägg eller användares PM, varav det förstnämnda har inaktivertas, inte tagits bort.

Du ser i varje forumavdelning vem som senast svarat i varje ämne så den funktionen finns redan.
Citera
2023-07-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns en igorerafunktion. Den består av att kunna ignorera användares inlägg eller användares PM, varav det förstnämnda har inaktivertas, inte tagits bort.

Du ser i varje forumavdelning vem som senast svarat i varje ämne så den funktionen finns redan.
Jag är sällan inne i olika forum. Jag kollar aktuella ämnen och nya inlägg för det mesta och ofta är det användare som bara vill provocera som svarat.
Du om någon borde vara intresserad av att kunna ignorera användare.
Citera
2023-07-15, 20:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag är sällan inne i olika forum. Jag kollar aktuella ämnen och nya inlägg för det mesta och ofta är det användare som bara vill provocera som svarat.
Du om någon borde vara intresserad av att kunna ignorera användare.

Jag har inget som helst intresse av att igonera användare. Det vore synnerligen forumförstörande och skulle inskränka deras yttrandefrihet.
Citera
2023-07-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag har inget som helst intresse av att igonera användare. Det vore synnerligen forumförstörande och skulle inskränka deras yttrandefrihet.
Vad stort av dig. Jag vet att du fått en del skit i forumet.
Jag inskränker gärna folks yttrandefrihet om det inkräktar för mycket på mitt nöje att läsa forumet.
Då läser jag ändå en hel del inlägg från både nazister och annat löst folk som jag inte delar åsikter med men ändå finner det intressant att läsa deras diskussoner.
Jag skulle kunna skriva några användare som förslag på vad jag menar förstör men jag hoppar över det.
Admin är säkert nöjd med alla diskusdionsförstörare då det skapar trafik och intäkter till sidan.
Citera
2023-07-15, 22:25
Medlem
godboys avatar
Jag har själv inte använt funktionen ignorera, men jag tycker att den bör finnas. I vissa forumdelar är det nästan oläsbart p g a allt trams som försiggår. Vissa trådar väljer jag bort helt bara för att det inte fungerar. Annars vill jag gärna se allt även om jag inte läser det. Vissa användare hoppar man ju bara över.
Citera
2023-07-16, 09:17
Medlem
På en hel del sociala plattformar (t ex chattrum på Youtube men även Discord och tidigare twitter) finns "hård blockering", vilket innebär att de två användarna helt enkelt blir osynliga för varandra. Efter en blockering kan ingendera parten se den andres inlägg längre - inte heller gamla inlägg - och därmed inte heller citera eller replikera till varandra. Det är en bra och energibesparande lösning, för den gör det lätt att stänga av uppenbara troll, provokatörer eller öppet destruktiva bråkmakare som man märker att det inte går att föra någon diskussion med (och inte heller har någon önskan att försöka bemöta). Naturligtvis går det inte att blocka en moderator.
Citera
2023-07-16, 09:39
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Vad stort av dig. Jag vet att du fått en del skit i forumet.
Jag inskränker gärna folks yttrandefrihet om det inkräktar för mycket på mitt nöje att läsa forumet.
Då läser jag ändå en hel del inlägg från både nazister och annat löst folk som jag inte delar åsikter med men ändå finner det intressant att läsa deras diskussoner.
Jag skulle kunna skriva några användare som förslag på vad jag menar förstör men jag hoppar över det.
Admin är säkert nöjd med alla diskusdionsförstörare då det skapar trafik och intäkter till sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har själv inte använt funktionen ignorera, men jag tycker att den bör finnas. I vissa forumdelar är det nästan oläsbart p g a allt trams som försiggår. Vissa trådar väljer jag bort helt bara för att det inte fungerar. Annars vill jag gärna se allt även om jag inte läser det. Vissa användare hoppar man ju bara över.

Mitt intryck är: Att de som önskar en sån här ”hård” ignorera-funktion, är i en stor majoritet gentemot de som inte önskar det…

Utifrån det känns det väldigt märkligt att forumet vägrar att ha en sådan, när de till och med haft det, tidigare.

Själv önskar jag verkligen också en sån här ”hård” ignorera-funktion. Dvs att kunna helt blocka en användare, så att man slipper se dennes inlägg. Helt enkelt för att allting skulle bli mkt mer trevlig läsning, utan några få forumförstörande användare.

Det vore faktiskt bra om det kunde ske nån slags omröstning om vad användarna önskar, i den här frågan. Min gissning är att typ 80 procent skulle önska en sån här förändring.. så då kanske det är värt att överväga….
Citera
2023-07-16, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Mitt intryck är: Att de som önskar en sån här ”hård” ignorera-funktion, är i en stor majoritet gentemot de som inte önskar det…

Utifrån det känns det väldigt märkligt att forumet vägrar att ha en sådan, när de till och med haft det, tidigare.

Själv önskar jag verkligen också en sån här ”hård” ignorera-funktion. Dvs att kunna helt blocka en användare, så att man slipper se dennes inlägg. Helt enkelt för att allting skulle bli mkt mer trevlig läsning, utan några få forumförstörande användare.

Det vore faktiskt bra om det kunde ske nån slags omröstning om vad användarna önskar, i den här frågan. Min gissning är att typ 80 procent skulle önska en sån här förändring.. så då kanske det är värt att överväga….
Det vore intressant att höra vad administratörerna säger om det några år senare.
Jag vill inte blockera användare jag inte håller med men vissa är inne i alla möjliga trådar och sprider skit.
Citera
2023-07-16, 11:48
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Det vore intressant att höra vad administratörerna säger om det några år senare.
Jag vill inte blockera användare jag inte håller med men vissa är inne i alla möjliga trådar och sprider skit.
De har rätt att ”sprida skit”.
Är de off-topic så rapporterar du inlägget och det tas bort.

Forumet är till för allas yttrandefrihet och inte för söndagsläsning i mysfåtöljen.

(Självklart går det utmärkt att söndagsläsa i mysfåtöljen, gör det själv just nu. Det är dock en bieffekt, en väldigt fin sådan.)
Citera
2023-07-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
De har rätt att ”sprida skit”.

Forumet är till för allas yttrandefrihet och inte för söndagsläsning i mysfåtöljen.

(Självklart går det utmärkt att söndagsläsa i mysfåtöljen, gör det själv just nu. Det är dock en bieffekt, en väldigt fin sådan.)
Det är inget som hindrar deras yttrandefrihet om jag slipper läsa det.
Om man blir blockad av många användare kan det vara ett bra sätt att förstå att man behöver ändra sitt beteende.
Citera
2023-07-16, 12:24
Medlem
Citat:

Nej, det fungerar tyvärr inte så. Åtminstone inte inom rimlig tid och då är det för sent.

Citat:

Du har missförstått. Ignorera-funktionen har ingenting med yttrandefrihet att göra.
Citera
2023-07-16, 12:25
Medlem
anomaligns avatar
En ignorefunktion vore ett utmärkt sätt att förvandla Flashback till ett mini-Reddit, en ekokammare där man inte behöver läsa sånt som irriterar en eller utmanar ens åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in