2015-08-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Helt okej att du använder en egen lösning, men kom inte och kräv att Flashback ska tillhandahålla en ignoreringsfunktion. Varför i helvete ska Flashback ha en sådan funktion?

Ge er nu, ni har förlorat. Ignoreringsfunktionen är borta för gott.

Jag kräver inget, pekar bara på det ologiska och meningslösa i att ta bort funktionen. FB får vara ologiska och genomföra meningslösa beslut om dom vill, men det får konsekvenser.
Citera
2015-08-01, 20:31
Medlem
Citat:
Föreställ er en debatt i riksdagen. Så fort en miljöpartist eller sverigedemokrat ska säga något tar alla andra ledamöter på sig hörselskydd och blundar. Gillar ni denna idé?

Menar du att det finns troll i riksdagen som inte är intresserade av sakfrågorna, och som inte har egna visioner som personen vill föra fram, utan det enda personen är ute efter är att reta upp folk, för det är så roligt? Det var en dålig liknelse du!
Citera
2015-08-01, 20:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Föreställ er en debatt i riksdagen. Så fort en miljöpartist eller sverigedemokrat ska säga något tar alla andra ledamöter på sig hörselskydd och blundar. Gillar ni denna idé?
Detta är ju dock inte Riksdagen, utan Sveriges största nätforum med ämnen inom allt från barnporr och bajsporr till knyppling och långkok. Inga beslut för Sveriges framtid tas på Flashback.
Citera
2015-08-01, 21:07
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Men tanken var väl att folk skulle läsa dom inlägg som dom tidigare kunde blockera? Det var väl orsaken till att man inte längre fick blockera andras inlägg?

Alltså man försöker tvinga folk att åtminstone riskera läsa inlägg som dom inte hade gjort om dom hade varit blockerade.

Hur ska man kunna tvinga någon att läsa inlägg som man inte vill läsa?
Citera
2015-08-01, 21:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Det kan man inte, man kan bara försvåra för den ovillige läsaren so what's the point?
Citera
2015-08-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Jag sade att man "försöker tvinga", vilket inte lyckas självklart, och då är åtgärden att ta bort blockeringen helt verkningslös. Det enda som sker är att folk får det jobbigare att försöka sortera bort dessa inlägg manuellt, istället för att det sker automatiskt.

FB:s tanke med borttagandet av blockeringen är ju att man hoppas på att folk läser inlägg som man egentligen inte vill läsa, alltså man försöker tvinga folk läsa något som man inte vill läsa genom denna ändring.
Citera
2015-08-01, 22:07
Medlem
Citat:
Jag sade att man "försöker tvinga", vilket inte lyckas självklart, och då är åtgärden att ta bort blockeringen helt verkningslös. Det enda som sker är att folk får det jobbigare att försöka sortera bort dessa inlägg manuellt, istället för att det sker automatiskt
Är det verkligen så jobbigt att scrolla? Det första man ser är ju användarnamn/avatar, det är bara att scrolla förbi om man inte vill läsa.
Citera
2015-08-01, 22:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Är det verkligen så jobbigt att scrolla? Det första man ser är ju användarnamn/avatar, det är bara att scrolla förbi om man inte vill läsa.

Är det verkligen så jobbigt för dig om jag slipper scrolla? Du vet ju inte ens om att jag valt att ha vissa users på ignore så varför skulle det störa dig?
Citera
2015-08-01, 22:16
Medlem
Citat:

Men om man har 20 användarnamn/avatarer att komma ihåg? Och avatarerna byts ut ibland.

Och svara på varför man tog bort funktionen om man ändå ska scrolla förbi oönskade inlägg? Vad fyllde den åtgärden för funktion i praktiken?
Citera
2015-08-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är det verkligen så jobbigt för dig om jag slipper scrolla? Du vet ju inte ens om att jag valt att ha vissa users på ignore så varför skulle det störa dig?
Jag kom just att tänka på en sak. Jag gillar inte känslan att folk kan ignorera mig och att jag inte ens får veta om det har skett. Det kan faktiskt vara så att jag har blivit ignorerad tidigare och det känns inte kul.
Citera
2015-08-01, 22:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag kom just att tänka på en sak. Jag gillar inte känslan att folk kan ignorera mig och att jag inte ens får veta om det har skett. Det kan faktiskt vara så att jag har blivit ignorerad tidigare och det känns inte kul.

Nu larvar du dig bara och det tycks vara typiskt för de som vurmar för avskaffandet. Tjafs för tjafsandets skull. Du kanske är en sån som alltid tittar på all TV-reklam också? Förtjust över hur volymen pumpas upp? Om inte förnekar du ju Cillit Bang att göra sin stämma hörd.

Behöver du bekräftelse? Den tycker jag du ska söka irl, här finns ingen äkta respekt.
Citera
2015-08-01, 23:12
Medlem
Citat:
Men om man har 20 användarnamn/avatarer att komma ihåg? Och avatarerna byts ut ibland.
Har man problem med så många skribenter så är man nog lite överkänslig. 3-4 stycken, visst, men 20? Det kan inte vara möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in