2025-05-29, 12:55
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Nu har jag dålig koll på hans uttalanden, men jag har hört något i stil med "har konsumerat porr och insett att det kan handla om övergrepp". Jag är inte övertygad om att han och vetenskapen använder samma definition av begrepp som "porrmissbrukare".
Jag kan ha missuppfattat det, minns inte nu de exakta orden, får se om jag hittar det, har sett och finns sjukt mycket media tid av honom…
Citera
2025-05-30, 10:19
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Han skulle nog kunna välja och vraka bland alla villiga kvinnor på hans sociala medier där dem hyllar honom på liknade sätt som en sektledare. ”Simon säger, Simon gör och Simon har rätt”

Men som han ofta sagt i intervjuer, han har varken tid eller intresse för relationer. All tid går till hans arbete, även hans fritid.

Är lite intressant faktiskt. Han säger själv han är en fd porrmissbrukare. Experter och läkare rekommenderar starkt att efter en sån problematik att man stänger ner och blockerar sig själv på alla porrsidor och hittar andra intressen. Men Simon bygger istället en hel karriär på och bli matad med porr hela dagarna..

Det är något fundamentalt fel i skallen på Simon. Och han är livsfarlig med tanke på sin legitimitet via polisen.
Citera
2025-05-30, 10:19
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Vad får dig att tro att han inte haft framgång hos kvinnor? Hela hans fanbase består av kvinnor som längtar tills att hans nästa bok släpps.

Han spelar givetvis för andra laget.
Citera
2025-05-30, 16:19
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Det är något fundamentalt fel i skallen på Simon. Och han är livsfarlig med tanke på sin legitimitet via polisen.

Han är en fruktansvärt driven man, det måste man ge honom. Han har sin egna syn, åsikt och erfarenheter och det är den enda som gäller. Vi sexarbetare skriker om uppmärksamhet från honom och att han ska lyssna på oss. Att vi vill ha rättigheter och en sund relation till polis och andra myndigheter. Men istället trycker han ner oss och säger att vi är offer och blir vi för obekväma blockas vi. Och även våra politiker. Enligt dem kan vi inte ens skriva.
Citera
2025-05-31, 20:52
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Han är en fruktansvärt driven man, det måste man ge honom. Han har sin egna syn, åsikt och erfarenheter och det är den enda som gäller. Vi sexarbetare skriker om uppmärksamhet från honom och att han ska lyssna på oss. Att vi vill ha rättigheter och en sund relation till polis och andra myndigheter. Men istället trycker han ner oss och säger att vi är offer och blir vi för obekväma blockas vi. Och även våra politiker. Enligt dem kan vi inte ens skriva.
Just det du skriver har en annan kvinna berättat för mig. Simon sa att hon var ett offer och viljelös, hon beskrev situationen som bisarr. Simon sa också att 98% minst var styrda av hallickar och människohandlare. Hon berättade också att flera av hennes vänner beskrev det som en ovilja att lyssna. Ja exakt det du beskriver. Jag tycker Simon verkar jävligt obehaglig med sitt Talita och soc damerna i släptåg..
Citera
2025-05-31, 23:23
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:

Av den enkla anledningen att Simon gör allt för att uppfylla sig själv, inte hjälpa andra.
Citera
Igår, 12:37
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Just det du skriver har en annan kvinna berättat för mig. Simon sa att hon var ett offer och viljelös, hon beskrev situationen som bisarr. Simon sa också att 98% minst var styrda av hallickar och människohandlare. Hon berättade också att flera av hennes vänner beskrev det som en ovilja att lyssna. Ja exakt det du beskriver. Jag tycker Simon verkar jävligt obehaglig med sitt Talita och soc damerna i släptåg..

Jag litar inte på något Simon säger. Misstänker starkt att han både överdriver och ljuger konstant. I mitt möte med honom ljög han för mig från första kontakt på internet tills han stängde min ytterdörr. Sen fortsatte alla andra poliser ljuga för mig. Lögn efter lögn efter lögn. Inte någon i mitt fall har pratat hela sanningen. Jag kräver att Simon och våra politiker går ut med hela sanningen, hur omänskligt de behandlar oss och trycker ner oss. Hur de totalt skiter i och lyssna på oss sexarbetare som faktiskt jobbar i denna bransch, och att allt handlar bara om statistik för dem och att vi sexarbetare är bara en pjäs i deras sjuka hetsjakt. De ska gå ut och berätta hur illa de behandlar oss människor i denna värld. Det är allt annat än ”vi bryr oss om kvinnorna” de visar för medborgarna..
Citera
Igår, 13:25
Medlem
Kurt1s avatar
Just det där med "offer" och "viljelös" är något som "Moral-Sverige" har beslutat om, så egentligen inte Häggström. Han bara är deras hantlangare egentligen, som gör det som han tror förväntas av honom, så egentligen är det han som är offer och viljelös.
Citera
Igår, 14:16
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Just det där med "offer" och "viljelös" är något som "Moral-Sverige" har beslutat om, så egentligen inte Häggström. Han bara är deras hantlangare egentligen, som gör det som han tror förväntas av honom, så egentligen är det han som är offer och viljelös.

Ja han är deras ”guldgosse” Men skulle medborgarna, mot alla odds, få upp ögonen om sanningen, vad som pågår emot oss, både mot oss sexarbetare och mot offer för människohandel, misstänker jag att han skulle vara den första som slängs under bussen. Om nu medborgarna ens skulle reagera dock, vi har ju så otroligt lågt status i vårt samhälle. Som han själv säger, lagen är lagen och tydligen spelar det ingen roll att vi behandlas illa och blir sjuka, bara de lyckas ta sexköpare eller koppleri till varje pris och alla applåderar.

Så Simon är rätt person för dem och driva denna hetsjakt. Han får med sig andra kvinnor med på tåget, och han är så förblindad av sin egna sak, så antingen skiter han i att vi mår dåligt pga lagen och polisen, trots att vi är så många som berättar om samma sak eller så ser han det bara inte pga sin starka tro. Bägge är lika illa..
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Simon går fram som en slåttermaskin. Jag känner en medelålders kvinna i Bromma som lade ner sin verksam pga hans hot. Jag vet ej om hon fortfarande håller på i en diskretare nivå. Men hon annonserar inte numera. En annan kvinna på Östermalm försökte han ge sig på, men fick tji...Kanske var det sköldpaddan som skrämde honom.(Ni som förstår... ..)..Men, hon blev inte skrämd...
Citera
Igår, 17:04
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Simon går fram som en slåttermaskin. Jag känner en medelålders kvinna i Bromma som lade ner sin verksam pga hans hot. Jag vet ej om hon fortfarande håller på i en diskretare nivå. Men hon annonserar inte numera. En annan kvinna på Östermalm försökte han ge sig på, men fick tji...Kanske var det sköldpaddan som skrämde honom.(Ni som förstår... ..)..Men, hon blev inte skrämd...

Pga polisens trakasserier kan vi sexarbetare inte annonsera öppet mera. Många har gått längre under jorden, där det är en betydligt osäkrare miljö, både för sexarbetaren och även sexköparna. Om de tror sexarbete har minskat pga färre annonser har de väldigt fel. Det är polisen vi är rädda för.
Citera
Igår, 17:42
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Pga polisens trakasserier kan vi sexarbetare inte annonsera öppet mera. Många har gått längre under jorden, där det är en betydligt osäkrare miljö, både för sexarbetaren och även sexköparna. Om de tror sexarbete har minskat pga färre annonser har de väldigt fel. Det är polisen vi är rädda för.
Ni ska inte vara rädda, ni gör ju inget olagligt! Be honom hoppa i Nilen, han kan inget göra åt detta. Eller tala om för fanskapet att vill han predika så finns kyrkan, men rädda ska ni inte bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in