Citat:
Ursprungligen postat av
duenna3
Frågan är om ni är en minoritet eller majoritet?
Jag är ganska säker på att de flesta prostituerade är offer och skadas. D.v.s de Simon skyddar och pratar om.
Varför är du säker på det visa mig siffror på det och du kan inte hitta det. Varför skulle någon självgående eskort prata med myndigheter om dom säljer sex
frivilligt men inte får benämna sig själva som det! Det är snarare du som har dålig syn på kvinnor och deras egna makt till sin egen kropp. Ja Simon har ju skapat en beck film hahaha där alla ska hylla honom honom som skrivit böcker och talat överallt för denna grupp, det är hitler känsla av honom. Han kopplar ihop helt olika problem, missbruk och ohälsa behöver inte stå ihop med att en person säljer sex, missbruk och ohälsa finns överallt i alla jobb.
Det är du som som ner på kvinnor.
Och ja du hur skulle man ta reda på dom riktiga svaren? Ingen vill ju prata med myndigheter som förstör folks liv ? Eller att man skall tvingas vara ett offer så som tex Simon benämner dessa. Han kopplar dessutom ihop sexual brott gällande barn.
Det är olämpligt att blanda ihop helt olika ämnen som hanterar helt olika saker.
Han tjänar pengar och får massa makt och uppmärksamhet.
Samtyckande sex mellan vuxna med betalning eller inte borde inte regleras av staten. Vad gör sex med betalning så farligt menar du? Om jag gifter mig rik är det också farligt, många som gör och gjort och sen skiljer sig.
Simon för sin propaganda, varför hörs inte dom som säljer menar du, det finns många, blir en kvinna som ställer upp i tidningen som prostituerade och lycklig buad? Nej hon måste då sjukförklaras? Fast det inte finns en sådan sjukdom som att vara prostituerad?