2010-09-15, 22:11
Avslutad
Nå feminister vad anser ni om Rosinha Sambo?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rosinha_Sambo
Citera
2010-09-16, 05:19
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren

Jag är inte feminist, men jag gissar på att hon anses vara ett offer.
Citera
2010-09-16, 08:31
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren

Det ´är kanon att hon vill slå hål på statens dubbelmoral. Ska man inte få köpa sex, ska man inte få sälja sex och porr ska vara olagligt. Punkt slut. Eller så slopar man lagarna helt och låter folk jobba med vad de vill.
Citera
2010-09-16, 09:34
Medlem
Hedulens avatar
Någon som har mer information om vad som hände med kopplerianmälningen mot staten?
Citera
2010-09-16, 17:31
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det ´är kanon att hon vill slå hål på statens dubbelmoral. Ska man inte få köpa sex, ska man inte få sälja sex och porr ska vara olagligt. Punkt slut. Eller så slopar man lagarna helt och låter folk jobba med vad de vill.
Och porr objektifierar kvinnan?
Citera
2010-09-17, 10:49
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Inte det vi diskuterar och inte det jag syftar på. Om jag är porrfilms regissör så köper jag sex av män och kvinnor för att producera porr. Så det borde vara lika olagligt som att köpa sex av en prostituerad.

Därför säger jag att man inte kan ha en lag som förbjuder köp i vissa sammanhang men inte andra. Antingen eller.
Citera
2010-09-17, 18:06
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Inte det vi diskuterar och inte det jag syftar på. Om jag är porrfilms regissör så köper jag sex av män och kvinnor för att producera porr. Så det borde vara lika olagligt som att köpa sex av en prostituerad.

Därför säger jag att man inte kan ha en lag som förbjuder köp i vissa sammanhang men inte andra. Antingen eller.
Då är du uppenbarligen inte feminist, dubbelmoral är väl feminismens signum?
Citera
2010-09-17, 20:07
Medlem
morrhuggs avatar
Hade varit bra ifall de på wikipedia även skrivit vad som hände de gånger hon anmälde staten för koppleri också.. och hur många gånger, tidpunkter, osv.

Hon har helt klart en poäng.
Citera
2010-09-17, 20:15
Medlem
micro113s avatar
Kopplerianmälningarna -ja hon har en poäng, vilket innebär att staten kan inte införa statliga bordeller eller legalisera och kontrollera prostitution på det sätt som många efterlyser. På så sätt har hon en poäng.

I övrigt finns inte så mycket att säga om henne tycker jag - efter att ha sett ett antal TV inslag med henne på den tid då det begav sig så kan man bara konstatera att hennes person nog snarare skadade än gjorde nytta i debatten för de som vill att bordeller skall vara legala. Hon gav inte intryck av att vara en seriös, genomtänkt människa med en affärside som slogs för principiella rättigheter - om jag får uttrycka mig så.
Citera
2010-09-17, 20:21
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kopplerianmälningarna -ja hon har en poäng, vilket innebär att staten kan inte införa statliga bordeller eller legalisera och kontrollera prostitution på det sätt som många efterlyser. På så sätt har hon en poäng.

Jag tycker att hennes poäng är en helt annan.

Staten säger att sexköp är olagligt, men det är helt OK att sälja sex. Däremot tar man gladeligen emot skatt från någon som säljer något som det är olagligt att köpa. Hyckleri, någon?

Det är väldigt få andra lagar som fungerar på detta sättet. Denna lagen är ganska konstig, vill minnas att jag sett fall där ifall man delar lägenhet med en som är prostituerad, kan bli anmäld för koppleri bara för att man delar på hyran.. det hela blir bara absurdt och ologiskt.
Citera
2010-09-17, 20:43
Medlem
Hedulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Om det är så att staten friades så borde väl poängen snarare vara tvärtom, att staten borde öppna bordell då de är immuna mot koppleriverksamhet.

(Och de som vill införa statliga bordeller vill nog ändra på lagen helt och hållet, så ur det perspektivet är nog inte lagen något problem.)
Citera
2010-09-18, 00:03
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan

Klart porr objektifierar kvinnan. Den objektifierar alla aktörer som syns i kameran. Frågan är snarare om objektifiering per definition är något dåligt eller inte...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in