2015-05-08, 08:16
  #577
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Nej det var inte jag som sa att män skulle tvångskvotetas till hemmafruar, det var vasadueller och du var på.

Så att kvinnor deltar i arbetet lika mycket som alla andra räknas alltså inte för då hjälper de bara till? Hur har du tänkt lösa detta egentligen utan att förbjuda män att bygga hus?

Ok, hjälper inget annat för att få kvinnor att ta alla arbeten så vad fan. Men jag antar det är mer att räkna som en utopi.

Men kvinnor deltar INTE i arbetet lika mycket som alla andra(män). Att hjälpa till är just att hjälpa till.
Ska det vara så svårt att göra något för egen maskin!
Citera
2015-05-08, 08:22
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Ok, hjälper inget annat för att få kvinnor att ta alla arbeten så vad fan. Men jag antar det är mer att räkna som en utopi.

Men kvinnor deltar INTE i arbetet lika mycket som alla andra(män). Att hjälpa till är just att hjälpa till.
Ska det vara så svårt att göra något för egen maskin!
Skulle mursmäckorna ha hindrat männen från att delta i arbetet kanske?
Citera
2015-05-08, 08:43
  #579
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Jordbruket, absolut! Hade ingen driftig person upptäckt att man kan peta ner frön i jorden och på det sä....


Jordbruket, absolut! Hade ingen driftig person upptäckt att man kan peta ner frön i jorden och på det sättet få mat hade vi fortfarande varit nomader.
om vi nu antar det var en kvinna som petade ner ett frö, kan man med högsta sannolikhet förmoda att det var en man som vidareutvecklade det. Om man som jämförelse har som utgångspunkt drivet i dagens kvinnor kontra män

Och hade ingen upptäck kokkonsten hade vi fortfarande slafsat runt på rått kött och våra kroppar och hjärnor hade inte alls kunnat tillgodogöra sig näringen i maten för att bli så starka och smarta som vi har blivit.
[b]Hade inte även det vidareutvecklats hade kvinnor fortfarande suttit vid sina eldar. Fast då hade vi män sluppit höra gnället från köket utrustat med spis, ugn, kylskåp, frys, el, och rinnande kallt och varmt vatten. Allt uppfunnet, tillverkat, servat av män. Som även hämtat upp malm, utvunnit metallerna tiil maskiner och rör, elledningar. Som även det är ditmonterat[ av, ja gissa....... Män, dessutom Vita Svenska Män./B]

Hade ingen upptäckt sömnad hade vi fortfarande varit kvar i Afrika för att inte behöva frysa ihjäl ( även om nätterna kan bli iskalla även i delar av Afrika).
Ok, vi antar att kvinnan upptäckte verktyget nål, vilket såklart ingen kan säkerställa. Hade inte även denna konst vidareutvecklats hade ni fortfarande suttit på björnfällen ( nedlagd av en man). Ni hade inte haft möjligheten att spendera pengar på det ansvarsfulla sättet, shoppa. (Gå ut på stan med en bunt pengar i avsikt att låta handlare lura av er dem) Shoppa kläder vars tyg tillverkat i hypereffektiva vävstolar tillverkade uppfunna och servade av män.

Och som du säger - om teorierna om arbetsfördelningen stämmer kan det mycket väl ha varit kvinnor som uppfann detta medan männen var ute och jagade.
Ja, kan kanske möjligen.

Kvinnor var ju de som samlade just rötter, bär och frön och det är naturligtvis troligt att det också var de som experimenterade med dessa saker.
Ja, experimentlustan hos dåtidens kvinnor var säkert jättestor, och har utvecklats genom åren för att stå i full blomm hos dagens kvinnor!
Citera
2015-05-08, 08:48
  #580
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Här finns förresten att läsa om mursmäckor:
(FB) Öde ö utan nutida samhällsstrukturer. Vem får mest makt, man eller kvinna?

Eller kvinnliga gruvarbetare
(FB) Kvinnors lönearbete från 1500 - 1700, det var fler kvinnor som jobbade i gruvan också
(Men det räknas väl inte eftersom de bara har "hjälpt till")

Ja, stoppa pressarna!
Vi har hittat kvinnor som hjälpt till!


Det ska till ett dödshot eller hot om svältdöd för att kvinnor ska dra på sig blåkläder.
Citera
2015-05-08, 08:54
  #581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Jordbruket, absolut! Hade ingen driftig person upptäckt att man kan peta ner frön i jorden och på det sättet få mat hade vi fortfarande varit nomader.
om vi nu antar det var en kvinna som petade ner ett frö, kan man med högsta sannolikhet förmoda att det var en man som vidareutvecklade det. Om man som jämförelse har som utgångspunkt drivet i dagens kvinnor kontra män

Och hade ingen upptäck kokkonsten hade vi fortfarande slafsat runt på rått kött och våra kroppar och hjärnor hade inte alls kunnat tillgodogöra sig näringen i maten för att bli så starka och smarta som vi har blivit.
[b]Hade inte även det vidareutvecklats hade kvinnor fortfarande suttit vid sina eldar. Fast då hade vi män sluppit höra gnället från köket utrustat med spis, ugn, kylskåp, frys, el, och rinnande kallt och varmt vatten. Allt uppfunnet, tillverkat, servat av män. Som även hämtat upp malm, utvunnit metallerna tiil maskiner och rör, elledningar. Som även det är ditmonterat[ av, ja gissa....... Män, dessutom Vita Svenska Män./B]

Hade ingen upptäckt sömnad hade vi fortfarande varit kvar i Afrika för att inte behöva frysa ihjäl ( även om nätterna kan bli iskalla även i delar av Afrika).
Ok, vi antar att kvinnan upptäckte verktyget nål, vilket såklart ingen kan säkerställa. Hade inte även denna konst vidareutvecklats hade ni fortfarande suttit på björnfällen ( nedlagd av en man). Ni hade inte haft möjligheten att spendera pengar på det ansvarsfulla sättet, shoppa. (Gå ut på stan med en bunt pengar i avsikt att låta handlare lura av er dem) Shoppa kläder vars tyg tillverkat i hypereffektiva vävstolar tillverkade uppfunna och servade av män.

Och som du säger - om teorierna om arbetsfördelningen stämmer kan det mycket väl ha varit kvinnor som uppfann detta medan männen var ute och jagade.
Ja, kan kanske möjligen.

Kvinnor var ju de som samlade just rötter, bär och frön och det är naturligtvis troligt att det också var de som experimenterade med dessa saker.
Ja, experimentlustan hos dåtidens kvinnor var säkert jättestor, och har utvecklats genom åren för att stå i full blomm hos dagens kvinnor!
Dessutom så glömmer du att teorin är att vi levde i matriarkatet under tiden då alla riktigt revolutionerande uppfinningar gjordes. Alltså är det under kvinnors ledning som mänskligheten har utvecklats.
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Ja, stoppa pressarna!
Vi har hittat kvinnor som hjälpt till!


Det ska till ett dödshot eller hot om svältdöd för att kvinnor ska dra på sig blåkläder.
Skulle kvinnorna ha hindrat männen från att delta i arbetet istället för att låta även männen hjälpa till på bygget eller i gruvan tänker du?
Citera
2015-05-08, 08:57
  #582
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
(Jag antar att inte, inte skulle vara där?... eller?)
Jag syftade på dubbelmoralen hos vissa feminister, "toppositioner ska kvinnor in i, men de jävligare ska de inte in i".
Citera
2015-05-08, 09:06
  #583
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag läste. Alla ledare, alla kreativa personer, alla med drivkraft bryter på något sätt mot normen, för normen för alla är att inte leda, inte vara kreativa och ha rätt minimal drivkraft.

Det stämmer inte. Normen är inte sådan.
Citera
2015-05-08, 09:20
  #584
Medlem
Och dessutom måste du förstå Kent-Inger att skillnaden mellan att kunna odla och att inte kunna odla alls är avgörande. Hur man odlar är inte alls lika betydelsefullt.

Likaså skillnaden mellan att kunna ha kläder och kunna tillaga mat eller inte. Om tillagning sker i mikrovågsugn eller över öppen eld har inte alls lika stor betydelse som mellan att inte kunna laga den alls utan tugga köttet rått.
Citera
2015-05-08, 09:31
  #585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Dessutom är det bara trams att påstå att män har uppfunnit allt av värde. Ge några exempel på värdefulla saker som kvinnor bevisligen uppfunnit. Allt som uppfunnits de senaste hundra åren är i princip betydelselöst för människans utveckling.
Den som tramsar här är du, och det inser du också själv.

Det är 100% tack vare oss män - vi magnifika gudar - och våra geniala uppfinningar de senaste århundradena att du, hela din familj samt 90%+ av befolkningen inte just nu lever rättslösa, analfabetiska liv tillägnade hårt kroppsarbete i en omekaniserad, ineffektiv, bajsinsmetad jordbrukssektor, utan tillgång till modern medicin eller preventivmedel. Dör inte du och hälften av dina åtta syskon av influensa, blindtarmsinflammation, diabetes eller en ohygienisk förlossning innan 15 års ålder så är det ren tur. Hinner du fira din 30-årsdag är det ren tur.

Hela din vadderade existens predikeras på det berg av enorma livsförbättringar och materiella bekvämligheter vi män serverat dig på ett fat, i vår gränslösa generositet och omtänksamhet.

Men visst, allt det där hände innan 1915, och enligt prinsessan: "Allt som uppfunnits de senaste hundra åren är i princip betydelselöst för människans utveckling."

Ett axplock av manlig genialitet de senaste "betydelselösa" 100 åren: antibiotika, p-piller, kylskåp, tvättmaskin, rymdfärd, flygplan, centralvärme, poliovaccination, persondator, Internet, etc, etc, etc, etc, etc ad nauseum. Inte lika fantastiskt som 1500-1800-talen? Tja, passar det inte så är det ju fritt fram att uppfinna egna saker. Kvinnor har kunnat plugga till vad de vill i decennier, och skryter ständigt om hur smarta de är (gulligt), men av någon anledning har paradigmskiftet uteblivit.

Det är mäns fel, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Limning
De riktigt stora uppfinningarna som verkligen betytt nåt: till exempel väskan, spjutet, kärlet, kokkonsten, sömnaden, hjulet - varje sån uppfinningarna har genererat oerhörda framsteg i människans utveckling. Det kan lika väl ha varit kvinnor som gjorde dessa betydligt mer revolutionerande uppfinningar än någon som vi sett i vår tid.
Kvinnor uppfinner aldrig ett piss idag. De sitter bara på sina feta rövar och tjafsar. Varför gissa (för det är det ni gör, maskerat med fisförnämt språkbruk) att det var annorlunda förr? Att ni måste fly tillbaka till en förhistorisk tid där vi inte har konkreta bevis för att kunna hitta på en mindre pinsam bild av kvinnlig uppfinningsrikedom avslöjar ju bara hur lite bevis ni har.

Det stämmer däremot att bland schimpanser så uppfinner honorna oftare redskap än hannarna. Om det är nedärvt från vår LCA kanske det även gällde Australopithecus och tidiga Homo. Vi vet dock att det inte gäller H. sapiens. Men om ni jobbar hårt kanske ni blir lika duktiga som schimpanshonor en dag? Tips: "jobba hårt" innebär inte att sitta på sin röv och prata om "strukturer".
Citera
2015-05-08, 09:39
  #586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banestyrelsen
Den som tramsar här är du, och det inser du också själv.

Det är 100% tack vare oss män - vi magnifika gudar - och våra geniala uppfinningar de senaste århundradena att du, hela din familj samt 90%+ av befolkningen inte just nu lever rättslösa, analfabetiska liv tillägnade hårt kroppsarbete i en omekaniserad, ineffektiv, bajsinsmetad jordbrukssektor, utan tillgång till modern medicin eller preventivmedel. Dör inte du och hälften av dina åtta syskon av influensa, blindtarmsinflammation, diabetes eller en ohygienisk förlossning innan 15 års ålder så är det ren tur. Hinner du fira din 30-årsdag är det ren tur.

Hela din vadderade existens predikeras på det berg av enorma livsförbättringar och materiella bekvämligheter vi män serverat dig på ett fat, i vår gränslösa generositet och omtänksamhet.

Men visst, allt det där hände innan 1915, och enligt prinsessan: "Allt som uppfunnits de senaste hundra åren är i princip betydelselöst för människans utveckling."

Ett axplock av manlig genialitet de senaste "betydelselösa" 100 åren: antibiotika, p-piller, kylskåp, tvättmaskin, rymdfärd, flygplan, centralvärme, poliovaccination, persondator, Internet, etc, etc, etc, etc, etc ad nauseum. Inte lika fantastiskt som 1500-1800-talen? Tja, passar det inte så är det ju fritt fram att uppfinna egna saker. Kvinnor har kunnat plugga till vad de vill i decennier, och skryter ständigt om hur smarta de är (gulligt), men av någon anledning har paradigmskiftet uteblivit.

Det är mäns fel, eller hur?

Kvinnor uppfinner aldrig ett piss idag. De sitter bara på sina feta rövar och tjafsar. Varför gissa (för det är det ni gör, maskerat med fisförnämt språkbruk) att det var annorlunda förr? Att ni måste fly tillbaka till en förhistorisk tid där vi inte har konkreta bevis för att kunna hitta på en mindre pinsam bild av kvinnlig uppfinningsrikedom avslöjar ju bara hur lite bevis ni har.

Det stämmer däremot att bland schimpanser så uppfinner honorna oftare redskap än hannarna. Om det är nedärvt från vår LCA kanske det även gällde Australopithecus och tidiga Homo. Vi vet dock att det inte gäller H. sapiens. Men om ni jobbar hårt kanske ni blir lika duktiga som schimpanshonor en dag? Tips: "jobba hårt" innebär inte att sitta på sin röv och prata om "strukturer".
Ja, och hade ingen driftig kvinna sett till att männen kunde få tillagad mat och lite kläder på kroppen så kunde ni ha ränt runt där på savannen nakna och jagat era antiloper och grymtat till varandra. Faktiskt av betydligt större värde än om vi kvinnor har en persondator eller tvättmaskin eller inte eller inte.
Citera
2015-05-08, 09:41
  #587
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Dessutom så glömmer du att teorin är att vi levde i matriarkatet under tiden då alla riktigt revolutionerande uppfinningar gjordes. Alltså är det under kvinnors ledning som mänskligheten har utvecklats.

Skulle kvinnorna ha hindrat männen från att delta i arbetet istället för att låta även männen hjälpa till på bygget eller i gruvan tänker du?

Matriarkat har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas, mer än i pseudovetenskapen, genus"vetenskap"

Det är och förbli en orealistisk feministisk dröm!

Din andra fråga är för mig obegriplig.
Citera
2015-05-08, 09:41
  #588
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Ja, så får kvinnor utforma samhället på sina villkor. Det kanske inte blir exakt som du vill ha det men det är du ju fullt nöjd med.

Och så utestänger vi män från utbildning, de ska inte behöva bry sina små hjärnor med att tänka! De kan börja sköta hemmet och serva kvinnor istället som 5-åringar så att kvinnorna kan ägna sig åt att bygga samhället!

Det börjar likna ett drömsamhälle för oss män. Slippa indoktrineras till att bli duktiga idioter i skolan, och sedan slippa ifrån allt ansvar för försörjning, säkerhet och upprätthållande av teknisk utrustning. Allt vi behöver göra är att träna lite grand och hålla oss någorlunda attraktiva, samt att ta hand om barn och hushåll.

I stället för att tvingas gå till ett vuxendagis och delta i barnsliga interna lekar och intriger, tillsammans med passivt aggressiva idioter, så kan vi spendera dagarna med uppbyggliga aktiviteter, tillsammans med de människor vi älskar mest här i världen.

I stället för att hela tiden försöka behålla sin plats på ett antal stridsfält (status, ekonomi, image, styrka, slughet, populism), och därigenom lyckas få och behålla en kvinna, så behöver vi endast vara lite fräscha och trevliga (eller vad kvinnan som försörjer oss nu föredrar).

Vi behöver aldrig mer vara rädda för att få stryk eller att bli förnedrade, eftersom vi vet att vår kvinna skulle gå imellan och skydda oss direkt, om det var fara å färde.

Vi behöver aldrig se till det övergripande och långsiktiga, eftersom våra kvinnor tar ansvar för det, så att vi kan slappna av och leva mer kortsiktigt, i våra egna bubblor.

Vi kan ha synpunkter och klagomål, men det är kvinnornas uppgift att se till att genomföra alla praktiska förändringar som kräver planering, ingenjörskonst, yrkeskunnande och hårt fysiskt arbete.

Jag skulle byta omgående, när som helst. Om det fanns någon typ av konsekvent feminism, så skulle jag vara den förste att hoppa på det tåget.

Men när det endast rör sig om införande av en rad tvångsåtgärder, som syftar till att den ena gruppen tvingar till sig den andra gruppens alla fördelar, samtidigt som de behåller alla de egna fördelarna, så är det givetvis fråga om rent destruktiv maffiaverksamhet. Det är exakt samma upplägg, och liknande metoder, som används av ryska maffian, och andra kriminella organisationer, när de infiltrerar offentliga och privata verksamheter.

Även om jag givetvis är starkt emot alla former av sådan korruption och ödeläggelse av samhället, så tror jag att ryska maffian hade styrt landet bättre än exempelvis feministerna i FI.
__________________
Senast redigerad av vasadueller 2015-05-08 kl. 09:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in