Citat:
Ursprungligen postat av
Limning
Och dessutom måste du förstå Kent-Inger att skillnaden mellan att kunna odla och att inte kunna odla alls är avgörande. Hur man odlar är inte alls lika betydelsefullt.
Likaså skillnaden mellan att kunna ha kläder och kunna tillaga mat eller inte. Om tillagning sker i mikrovågsugn eller över öppen eld har inte alls lika stor betydelse som mellan att inte kunna laga den alls utan tugga köttet rått.
Under förutsättning att det var en kvinnlig upptäckt, det skulle isf vara en av ytterligt få!
Men ok, låt oss leka den tanken.
Tror du inte det blivit lite jobbigt att med tummen trycka ner frö i en oplöjd åker?
Särskillt om du ska ge mat åt 7 miljarder människor.
Många brutna tummar blir det!
Och många brutna bennålar på vägen att klä 7 miljarder.
(Tänk lite på kvinnors livsuppgift, shoppa)
Stoppar du in, inget i en mikrovågsugn får du ut inget.
Stoppar du i, inget i en gryta över elden får du ut inget.
Jag förstår du är desperat, men sanningen är att kvinnor inte bidragit mycket för mänsklighetens utveckling. Men missförstå mig inte, jag vill absolut ha kvinnor i min närhet, ni kompletterar män alldeles ypperligt. Det är först när ni ger er in på område ni inte behärskar som ni blir oliderliga, Feminister!
Därför är det jävligt stötande att höra dagens bortskämda kvinnor skanderade om, Vita Äckliga Svenska Män, gubbslem mm mm.