2015-05-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Ja, det var ju ett snyggt sätt att snyfta och tramsa till det.
Jag har inte krävt att få vara den som väljer, var kvinnor ska arbeta.

Valet är redan gjort...

Feminister har gjort det valet åt Sveriges kvinnor!
Feminister kräver och skandera, jämlikhet. Varannan damernas. Kvotera. Det enda som skiljer män och kvinnor sitter mellan benen. Kvinnor kan. Finns det någon rimlig anledning varför kvinnor inte skulle kunna....!

Är det då underligt om feminister visar, med handling, det dem så gärna uttrycker i ord... Kvinnor kan!

Så kvinnor!
Feministerna säger ni klarar männens arbete och andra uppgifter.

Det är dax nu, att axla 50% av manliga arbetet!

Massor av av härliga uppgifter står för dörren.
Verkstadsarbeten med oljiga händer, snickare i vinterskrud, rörläggare ibland avföring i rörgropen, betongarbetare flink med kladdig vibratorn, slaktare nerkletad i blod, asfaltläggare med skållhet asfalt varma sommardagar, industriarbetare med kemikalier o buller, sanerare tar i det ingen annan vill ta i, isolerare kliar o sticker, gruvarbetare i fukt o mörker 1000m ner, elektriker med risk för spänning i tillvaron, skogsarbetare i meterhög snö, lantbrukare hantera åkrar djur byggnader maskiner, mm mm.
Men givetvis oxå någon procent chefsjobb och styrelserum

.
Ja, vi kräver varannan damernas till alla tjänster.

Detta ska vi uppnå genom att kvinnor ska få förtur till samtliga tjänster samt att dryga böter utfärdas till samtliga arbetsgivare som inte uppfyller kravet på varannan damernas.

Är du emot detta nu helt plötsligt?
Citera
2015-05-07, 10:51
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Nu fattar jag vad du försöker säga, att det är fel att kvotera in kvinnor på fina positioner men de jävligare behöver de inte in i. Där håller jag med dig om dubbelmoralen. Jag personligen ogillar kvotering. Om kvinnor har svårare att ta sig till höga positioner p.g.a. trakasserier bör det göras något åt just den problematiken med mer fackligt stöd till kvinnor som vill nå dessa positioner eller något i den stilen. Kvotering är orättvist på så många olika plan så den metoden gillar jag inte alls.

(Jag antar att inte, inte skulle vara där?... eller?)
Citera
2015-05-07, 10:54
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Ja, vi kräver varannan damernas till alla tjänster.

Detta ska vi uppnå genom att kvinnor ska få förtur till samtliga tjänster samt att dryga böter utfärdas till samtliga arbetsgivare som inte uppfyller kravet på varannan damernas.

Är du emot detta nu helt plötsligt?

Jag är med på allt som bevisar att TOTAL JÄMLIKHET inte bara är tomt snack!
Citera
2015-05-07, 11:07
Medlem
Citat:
Jag är med på allt som bevisar att TOTAL JÄMLIKHET inte bara är tomt snack!
Ja, men då så! Ditt tjat kan ha lönat sig!

Förtur för kvinnor, inte bara till styrelserum och chefsposter utan till alla tjänster!

Finns det en enda kvinna som sökt jobbet så kan du som man känna dig blåst på tjänsten!!

Och får arbetsgivarna svårt att locka tillräckligt med kvinnliga sökanden så får de väl locka kvinnor med att de erbjuds högre löner, längre semester och andra förmåner.

Jämlikhet framför allt!
Citera
2015-05-07, 11:23
Medlem
vasaduellers avatar
Dp
Senast redigerad av vasadueller 2015-05-07 kl. 11:30.
Citera
2015-05-07, 11:30
Medlem
vasaduellers avatar
Jag anser att det mest jämställda vore om kvinnor tog över alla yrken, och jobbade och slet bäst de ville. Så kan vi män sluta arbeta, och stanna hemma med barnen. Jag är den förste att hoppa på det tåget!!

Så där, nu har jag löst problemet åt er, så att ni kan sluta kivas.

Givetvis så skall jag och andra män bli tvångskvoterade till att bli hemmafruar. Detta eftersom det i dagens patriarkala kultur inte finns någora kvinnor som kan/vill försörja oss, och hålla oss som hemmamän. För att krossa detta strukturella problem, så skall jag och andra män alltså tvångskvoteras ihop med kvinnor, som blir ansvariga för vår säkerhet, försörjning och vårt materiella välbefinnande.

Är det någon som kan hitta invändningar emot denna perfekta lösning av könsmaktskampen?
Citera
2015-05-07, 11:41
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
haha…

Så vad föredrar du uven? lite gammalt hederligt klassförtryck eller kvinnoförtryck?
Vilka i samhället är det vi ska tvinga på att enbart syssla med det som nästan alla uteslutet tycker är rätt trist och mentalt dödande, tvätt, disk, damsugning, byta blöja?

Vad sägs om tonåringar? obligatorisk "hushålls"plikt för alla tonåringar mellan 17 och 20 att utföra hushållsarbete 8h per dag?

Gammalt är bäst.

Vi har en betydande ungdomsarbetslöshet i Sverige. Samtidigt har barnfamiljer det besvärligt att få livspusslet att gå ihop, och som Du säger så riskerar det att drabba kvinnor mest. En kort utbildning i hushållsgöromål, och sedan kan man söka anställning i familjer, och med RUT-avdrag och kanske andra lösningar, givetvis en tämligen låg lön, så kunde unga människor, främst unga kvinnor av pålitlighetsskäl, få jobb i familjer som behöver hjölp med barnpassning, städning, matlagning osv. Hel- eller deltid beroende på omständigheterna. 2-3-årskontrakt, så att det inte blir en livstidssyssla. En väg in i yrkeslivet, helt enkelt.

Av lätt insedda skäl, så tror jag vi skall avstå från uppgiften damsugning, emedan detta kan få helt onödiga konsekvenser.
Citera
2015-05-07, 11:43
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Jag är rätt så säker på att majoriteten av de yrken du radade upp har en titel, dvs byggarbetare.
För övrigt har män och kvinnor olika muskelmassa. Män har biologiskt mer muskler och är därför generellt mer lämpade till jobb som är fysiskt krävande.

Vad är det för fel med kvotering? Det handlar om att uppnå mångfald, och att innesluta människor med lika kompetens. Män kvoteras in i kvinnoyrken och kvinnor med lika kompetens borde även på kvoteras in i styrelser etc.

För övrigt har man inte långa naglar inom vården.
Det högre syftet "mångfald" som är det yttersta målet, den heliga graalen som trumfar allt sunt förnuft, kräver att tredje part går in och detaljstyr en relativt sund och välmående befolkning. Där inga problem tidigare upptäckts övertygar man och förvirrar med kulturmarxistiska idéer om normbrott, genus och strukturer som måste brytas och motarbetas för att få till stånd en färglös massa individer som trippar på tå för att inte stöta sig med den nya progressiva globalistvänstern. Den NYA STRUKTUREN där du som råkar vara vit, heterosexuell och man får stå som exempel för något som är förlegat och befäst i misogyni, rasism och andra identitetspolitiska invektiv.

Det är väl bara att hålla käft och låta feminister, bögar, flator, muslimer, judar och andra (enligt mångfaldsivrarna) mer dugliga och färgstarka individer köra det här landet i botten. Först då kan man börja om med en realpolitik som vunnit sitt förtroende baserat på de verkliga konsekvenser av den tidigare generationens människofientliga "politik".
Citera
2015-05-07, 11:54
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Kvinnor som startar företag, ALLA som startar företag behöver avlastning på hemmafronten.
Att lägga 100% på nystartat företag och samtidigt lägga 100% på kotte går inte. Ingen människa har 200% tid.
Att män historiskt och så även i nutid har möjlig....

Kvinnor som startar företag, ALLA som startar företag behöver avlastning på hemmafronten.
Att lägga 100% på nystartat företag och samtidigt lägga 100% på kotte går inte. Ingen människa har 200% tid.
Ja, en klassiker när feminister inte kan gömma sig bakom annat.
Den enorma arbetsbördan i hemmet.
Trots de manliga uppfinningarna dammsugare, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, spis och ugn är arbetet av kolossala mått.
Vilka kvinnliga uppfinningar har kvinnor själva bidragit med? Möjligen de, man med humor kan läsa om i, Allers.
Vem fan har påstått att någon har 200% tid, snyftsnyft.

Att män historiskt och så även i nutid har möjlighet satsa stort på företag, projekt, forskning what ever extremt tidskrävande beror på att han oftast hade/ har en fruga som servar åt honom.
Kvinnor har idag inte samma "automatiska" frugor som fixar hennes bit.
Det förklarar alltså männens totala dominans världen över och i alla tider, att skapa, starta företag, dra igång projekt, forskning. Att en fru, förr skötte hemmet.
Även nu när män nästa tar hälften av denna lilla uppgift även nu menar du att kvinnor är så hämmade av att sköta hem att fortfarande ingen kvinna har tid att skapa, starta företag, dra igång projekt, forskning eller ens att bygga en altan!?
Om vi tar de stora uppgifterna i att sköta ett hem per vecka:
dammsuga, 2 ggr á 1tim
annan städning 7 ggr á 30 min
tvätta, 3 ggr á 15 min 45min.
stryka, 3 ggr á 30 min 1,5 tim
laga riktig middag, 3 ggr á 1 tim
laga halvfabrikat middag 4 ggr á 30 min
hämta barn 5 ggr á 30 min
totalt max 10 timmar, som mannen i princip gör hälften av. Så låt oss sluta överdriva betydelsen av sköta hem och serva man.

Så frågan varför är det så så många fler män som startar företag….har sin förklaring här och det går att se på nuffrorna i statistiken över hur mycket män som grupp tar ut föräldraledighet kontra kvinnor som grupp, hur mycket vab, deltid etc. Detta speglar företagandet.
Det första som slår mig, är du allvarlig!? Kan man verkligen resonera så här!?
Du menar att kvinnor inte haft tid? inte någonstans i världen, inte under någon tidsepok?
Så om män tagit, för att överdriva, ut all föräldraledighet hade det kvinnliga företagande tagit fart? och skapat, inte bara klädbutiker, parfymerier, skoaffärer, smyckesbutiker, sminkbutiker och bloggande, Utan företag som tillverkar bilar, båtar, lyktstolpar, diskmaskiner, datorer, gruvbolag, lantbruk, byggt hus och hem, dragit rör och avlopp?

Kort och gott kvinnor har ställt upp för begåvade män genom tiderna, män ställer inte upp för sina begåvade donnor idag.
jaså verkligen? vem har byggt huset du bor i? tillverkat sängen du sover i? tillverkat din toa-stol, dragit fram rören till den? rensar den om du sätter en på tvären? fixat så du slipper sitta i mörkret?tillverkat kylskåpet du plockar fram frukostmjölken ur som bonden producerat?
och på fritiden,vem tar tag i jobbet som innebär att bli skitig? vem lagar saken som går sönder? vem byter till vinterdäck? vem bär tyngst? vem bygger,renoverar hus altan staket infart.
Ställt upp!? ja även där leder män skyhögt.

Uvens och USA ex. lösning på detta är tjänstefolk, och jepp detta går också se i statistiken då USA har fler företagande kvinnor än vad Sverige har.
Så har även Japan men där är lösningen för dessa kvinnor barnlöshet och rätt ofta också singelliv.

Så svar till TS är att kvinnor tar ut 50% av samhällsbördan, vi tar t.o.m de sämst betalda bitarna.
Hela samhället vilar på att kvinnor tar deltid och gör allt det där absolut nödvändiga för nästa generation samhälle ska bli till. Problemet är män som inte tar sin bit av detta så kvinnor får tid över till att starta företag.
Nä, kvinnor tar inte 50% av samhällsbördan, inte ens i närheten.
Du menar alltså att hela samhället vilar alltså på deltidsarbetande undersköterskor, sjuksköterskor, barnpassare, småskolefröknar, klädbutiker, bloggerskor och annat ej producerande?
Självklart är det viktigt i samhället, men samhället vilar ta mig fan inte på det, långt ifrån.

Men detta klarar inte svendomen-i-banan att svara på. Lite över hans huvud tydligen.

Lika lön för lika arbete är jag och flertalet svenskar för.

Men feminismens agenda är murken, samhällsförstörande och könsrollsfientlig!
Citera
2015-05-07, 11:56
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Suck. Läs igen vad jag skrev.
Jag läste. Alla ledare, alla kreativa personer, alla med drivkraft bryter på något sätt mot normen, för normen för alla är att inte leda, inte vara kreativa och ha rätt minimal drivkraft.
Citera
2015-05-07, 11:57
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag anser att det mest jämställda vore om kvinnor tog över alla yrken, och jobbade och slet bäst de ville. Så kan vi män sluta arbeta, och stanna hemma med barnen. Jag är den förste att hoppa på det tåget!!

Så där, nu har jag löst problemet åt er, så att ni kan sluta kivas.

Givetvis så skall jag och andra män bli tvångskvoterade till att bli hemmafruar. Detta eftersom det i dagens patriarkala kultur inte finns någora kvinnor som kan/vill försörja oss, och hålla oss som hemmamän. För att krossa detta strukturella problem, så skall jag och andra män alltså tvångskvoteras ihop med kvinnor, som blir ansvariga för vår säkerhet, försörjning och vårt materiella välbefinnande.

Är det någon som kan hitta invändningar emot denna perfekta lösning av könsmaktskampen?

Jag är med!
Citera
2015-05-07, 12:04
Medlem
Citat:
Jag är med!
Ja ytterligare en bra ide, inför yrkesförbud för halva den manliga befolkningen!

Det tar sig, Kent-Inger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in