Citat:
Ursprungligen postat av
Limning
Ja, så får kvinnor utforma samhället på sina villkor. Det kanske inte blir exakt som du vill ha det men det är du ju fullt nöjd med.
Och så utestänger vi män från utbildning, de ska inte behöva bry sina små hjärnor med att tänka! De kan börja sköta hemmet och serva kvinnor istället som 5-åringar så att kvinnorna kan ägna sig åt att bygga samhället!
Det börjar likna ett drömsamhälle för oss män. Slippa indoktrineras till att bli duktiga idioter i skolan, och sedan slippa ifrån allt ansvar för försörjning, säkerhet och upprätthållande av teknisk utrustning. Allt vi behöver göra är att träna lite grand och hålla oss någorlunda attraktiva, samt att ta hand om barn och hushåll.
I stället för att tvingas gå till ett vuxendagis och delta i barnsliga interna lekar och intriger, tillsammans med passivt aggressiva idioter, så kan vi spendera dagarna med uppbyggliga aktiviteter, tillsammans med de människor vi älskar mest här i världen.
I stället för att hela tiden försöka behålla sin plats på ett antal stridsfält (status, ekonomi, image, styrka, slughet, populism), och därigenom lyckas få och behålla en kvinna, så behöver vi endast vara lite fräscha och trevliga (eller vad kvinnan som försörjer oss nu föredrar).
Vi behöver aldrig mer vara rädda för att få stryk eller att bli förnedrade, eftersom vi vet att vår kvinna skulle gå imellan och skydda oss direkt, om det var fara å färde.
Vi behöver aldrig se till det övergripande och långsiktiga, eftersom våra kvinnor tar ansvar för det, så att vi kan slappna av och leva mer kortsiktigt, i våra egna bubblor.
Vi kan ha synpunkter och klagomål, men det är kvinnornas uppgift att se till att genomföra alla praktiska förändringar som kräver planering, ingenjörskonst, yrkeskunnande och hårt fysiskt arbete.
Jag skulle byta omgående, när som helst. Om det fanns någon typ av konsekvent feminism, så skulle jag vara den förste att hoppa på det tåget.
Men när det endast rör sig om införande av en rad tvångsåtgärder, som syftar till att den ena gruppen tvingar till sig den andra gruppens alla fördelar, samtidigt som de behåller alla de egna fördelarna, så är det givetvis fråga om rent destruktiv maffiaverksamhet. Det är exakt samma upplägg, och liknande metoder, som används av ryska maffian, och andra kriminella organisationer, när de infiltrerar offentliga och privata verksamheter.
Även om jag givetvis är starkt emot alla former av sådan korruption och ödeläggelse av samhället, så tror jag att ryska maffian hade styrt landet bättre än exempelvis feministerna i FI.