Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det gör jag nog.
Min erfarenhet är att jag eller min fru är hemma när vi har hantverkarbesök. Dels för att kontroll befordrar pålitlighet, dels för att även skickliga hantverkare kan behöva hjälp med att utföra arbetet på just det sätt som man själv önskar. Inte minst elektriker brukar behöva rätt mycket styrning, så de inte drar kablar på "skojiga" sätt. Just elektriker tar i regel så mycket betalt, att det är billigare att städa själv, så de brukar aldrig städa efter sig. I övrigt varierar det så klart.
Gäller inte samma sak i hög grad folk som ska komma och städa, tvätta, laga mat och ta hand om dina barn?
Citat:
Statistiken är tydlig när det gäller pålitligheten, särskilt hos unga män. Sötnosfaktorn kan jag inte bedöma, men det behövs inte så många strulputtar, även om procenttalet är lågt, för att det lätt skall bli betydande problem. Försiktighetsprincipen gillas ofta av oss konservativa.
Då bör du inte ta in någon i ditt hem
Citat:
Just för att lönekostnadspåslaget är för drygt, som jag vill se treårskontrakt som längst, ty det är här kostnaderna skenar iväg och omöjliggör hela idén. Och det är inte sponsring om staten plockar in lägre skatt.
Så klart kommer inte en ensamstående att ha råd, men man skall inte vara ensamtstående, utan parbildning är det normerande, i alla fall om det finns barn med i bilden. Men den driftiga kvinnliga företagaren, som har en halvtidspiga hemma, kan utveckla sitt företag, så att hon kan anställa ytterligare en kvinna, som därmed inte är arbetslös och kostar skattepengar. En god utveckling för alla, utom för jämlikhetsivrarna så klart, men de är i regel litet stolliga.
och käre uv, folk blir ensamstående av en radda orsaker som inte de eller nån annan kan rå för.
Frågan är ska vi lägga sponsring (rut) på att rikingar ska ha råd med städhjälp, när de som kanske behöver detta mest inte kan, varför ska deras sura skattepengar gå till detta?
http://arbetet.se/2011/01/14/rut-bara-for-rika/
Vore det inte bättre prioritering av skattemedel att höja löner för de sämst betalda , samt anställa fler i offentlig sektor? så folk slipper gå på knäna och får en skälig lön för sitt faktiska nödvändiga slit för oss alla?
Jag vill absolut hellre se mina skattemedel faktiskt gå till de som behöver det och inte till några i Danderyd, som borde kunna prioritera om lite, skippa 3 spa behandlingar per år eller extra bilen och istället lägga de pengarna på en städhjälp.