Citat:
Ursprungligen postat av
Huffensfuffens
Det finns ingenting att diskutera. Jag vet mycket riktigt ingenting om ASP. Däremot så vet jag att mängder med folk har gått ner sanslöst mycket med ketogen diet/LCHF. Finns fall där folk har lyckats gå ner 80 kilo osv. Det är bevis nog på att det fungerar bra som fan, därför är det helt ointressant att läsa på om någonting som inte förändrar det faktum att det är en av om inte den mest effektiva metoden när det kommer till viktminskning.
Jag fattar givetvis att det finns olika aspekter på saker och ting men det förändrar inte hur framgångsrik denna typen av diet faktiskt är. Jag kollar på resultat medans du själv verkar fokusera mer på andra saker. För mig och de allra flesta så är det resultatet som är det viktiga, inte vilken eventuell effekt något ASP skulle ha på kroppen. Vem fan bryr sig om det när man rasar i vikt? Inte en jävel!
Det finns saker att disktutera då märkligt nog när det kommer till LCHF så spottar ni ur er en massa skitsnack och sen ska det tas som sanningar för att resultatet blir bra i slutändan. Men jag funkar inte så, jag vill veta varför och vad som händer.
Om du hade vetat om ASP och hur det fungerar så hade du inte yttrat dig med din ursprungliga kommentar.
Jag kollar på resultat jag med, men jag kastar inte runt med uttryck som är direkt felaktiga vilket du precis gjorde och jag svarade med korrekt fakta. Det är fortfarande energiunderskottet som kommer bestämma viktnedgången, men faktum kvarstår att man lagrar mer fett när man äter en ketogen diet, med det sagt så har man också en högre grad av "fettförbränning" (vilket är ett korkat ord bara det, det finns inte) vilket gör att det blir en balans och således är man tillbaka på ruta ett, det är energiunderskottet som bestämmer.
Vidare tycker jag det är något du borde ha koll på du som hänger i dopingforumet och där brukar folk vara lite mer pålästa, men icke du verkar det som.
Citat:
Ursprungligen postat av
EIIer
Vet du hur fettinlagring fungerar så kommer du inse att du inte lagrar mer fett om du skippar kolhydraterna. Däremot kommer kroppen få en klart förbättrad fettförbränning då den inte längre har tillgång till kolhydraterna som är den snabbaste energikällan.
Haha, du vet inte vad du pratar om. Gå och trösta dig med att läsa på kostdoktorn.