2015-04-10, 00:56
Jag förstår inte hur folk inte vet hur man går ner i vikt själv fixade 10 kg på mindre än ett halvår och jag led inte ens av fetma.

Men som sagt käka mindre kcal än vad du gör av med. Håll dig till kolhydratssnåla produkter då dessa innehåller mycket kalorier. Småät inte!!! Som sagt nyttiga saker kan vara fruktansvärt kaloririka också så håll koll på det. Det står på alla produkter hur många kalorier de innehåller /100g. Jag försökte hålla mig till dom som hade <200-300 kcal annars köpte jag inte produkten.

Det bästa sättet att förlora vikt är nog att hitta något som man verkligen är intresserad av! Jag sysslade med det jag var intresserad av hela tiden på fritiden vilket gjorde att jag inte brydde mig så mycket om att äta utan åt bara när jag hade tillfälle till det!
Citera
2015-04-10, 00:57
Medlem
Finns bara ett sätt och det är att ligga på ett energi underskott! och det kan man göra på två sätt antingen äta mindre eller träna mer!
Citera
2015-04-10, 06:55
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havrekalas
Jag förstår inte hur folk inte vet hur man går ner i vikt själv fixade 10 kg på mindre än ett halvår och jag led inte ens av fetma.

Men som sagt käka mindre kcal än vad du gör av med. Håll dig till kolhydratssnåla produkter då dessa innehåller mycket kalorier. Småät inte!!! Som sagt nyttiga saker kan vara fruktansvärt kaloririka också så håll koll på det. Det står på alla produkter hur många kalorier de innehåller /100g. Jag försökte hålla mig till dom som hade <200-300 kcal annars köpte jag inte produkten.

Det bästa sättet att förlora vikt är nog att hitta något som man verkligen är intresserad av! Jag sysslade med det jag var intresserad av hela tiden på fritiden vilket gjorde att jag inte brydde mig så mycket om att äta utan åt bara när jag hade tillfälle till det!

Man kan göra så eller så käkar man sig mätt på fett och struntar i kalorier. Gick ner ca 7-8 kg på två månader i början av året och jag var aldrig hungrig. Trots att fett innehåller mer kalorier gick jag ner massor på kort tid eftersom man blir mätt mycket lättare.
Citera
2015-04-10, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du vet inte vad SBU-Rapporten är? Du kallar dem idioter? läs på och återkom när du har lugnat ner dig lite.

Jag tror nog att det är du som bör läsa den, återkom när du gjort det så får vi se vad du säger
Citera
2015-04-10, 12:41
Medlem
endures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Sorry ts, verkar som att du får jaga det du ska äta i framtiden ifall du vill gå ner i vikt.
Haha ^^

Menade att TS inte skulle köpa på sig typiskt onyttiga grejer som t.ex. chips, godis, fryst pizza, w/e.
Citera
2015-04-10, 13:37
Medlem
bombthesystems avatar
Min kompis har gått ner över 15 kilo och har inte ens gymkort. Det han har gjort är att han har hoppat över allt skitätande och bara ätit regelbundna måltider typ enligt tallriksmodellen och gått på minst en timmes promenader 4-5 gånger i veckan. Det funkade för honom, tycker du ska börja lätt och sen börja gymma för att bygga upp! Gör det inte så komplicerat för dig själv med alla metoder hit å dit och alla onödiga stressmoment.

Gör hemmagjorda juicer, ät nyttigt samt regelbundet, svält dig inte, ut och rör på dig. Börja i din eget tempo och ge dig själv klappar på axeln istället för att tynga ner dig själv om det blir motigt!

Good luck have fun!
Citera
2015-04-10, 14:09
Medlem
lynch4lifes avatar
Hur går man upp 20 kilo i vikt?

Gör sedan det motsatta.
Citera
2015-04-10, 14:15
Medlem
bästa sättet är att göra av med mer än du stoppar in
Senast redigerad av frasse78 2015-04-10 kl. 14:16. Anledning: skrivfel
Citera
2015-04-10, 14:16
Medlem
bästa sättet är att göra av med mer än du stoppar in, powerwalks,trappmaskiner,basu etc är bra när du ska deffa
Citera
2015-04-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Jag tror nog att det är du som bör läsa den, återkom när du gjort det så får vi se vad du säger
Jag har läst den,
och bland slutsatserna i den mycket stora och välgjorda metastudien finns att man:

1. Inte hittade några hälsorisker med LCHF/lågkolhydratkost
2. Att LCHF/lågkolhydratkost fungerar bäst för viktnedgång*
3. Att man lämnar rekommendationen till hela den svenska sjukvården att komplettera råden om viktminskning med denna kost som ett lämpligt alternativ

*) Ja det gällde efter 6 månader, men det utesluter ju inte att det även fungerar efter 12 eller 24 månader. Anledningen till "6 månader" är att man inte har haft möjlighet att ta del av flerårsstudier med god kvalitet. (Alltså inte studier med endast 35 st deltagare som du länkade till förut). Detta betyder alltså inte automatiskt att det är klarlagt LCHF är dåligt under 12 eller 24 månader eller för den delen för ett helt liv. Det betyder bara att man inte kan skriva det när man inte har kunnat studera det.
Citera
2015-04-10, 21:04
Medlem
GusFrings avatar
Tänk långsiktigt. Ändra kosthållning. Upprätthåll en normal till hög aktivitetsnivå. Det är enklare än man tror, folk överkomplicerar.
Citera
2015-04-10, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag har läst den,
och bland slutsatserna i den mycket stora och välgjorda metastudien finns att man:

1. Inte hittade några hälsorisker med LCHF/lågkolhydratkost
2. Att LCHF/lågkolhydratkost fungerar bäst för viktnedgång*
3. Att man lämnar rekommendationen till hela den svenska sjukvården att komplettera råden om viktminskning med denna kost som ett lämpligt alternativ

*) Ja det gällde efter 6 månader, men det utesluter ju inte att det även fungerar efter 12 eller 24 månader. Anledningen till "6 månader" är att man inte har haft möjlighet att ta del av flerårsstudier med god kvalitet. (Alltså inte studier med endast 35 st deltagare som du länkade till förut). Detta betyder alltså inte automatiskt att det är klarlagt LCHF är dåligt under 12 eller 24 månader eller för den delen för ett helt liv. Det betyder bara att man inte kan skriva det när man inte har kunnat studera det.

Jaså du, då tänker jag kommentera ditt värdelösa inlägg en gång till.
1. Är det detta vi ska diskutera eller är det viktnedgång?
2. Ja och är det viktnedgång eller fettförlust vi ska mäta? För lchf dieten gör att man tappar mycket vätskevikt i början av dieten vilket gör att lchf alltid får ett försprång när det gäller viktnedgångi början av en diet, FETTFÖRLUST däremot finns det ingen signifikant skillnad för. Är du dum eller låtsas du bara?
3. Ja och det spelar roll hur? Det är fortfarande ingen skillnad på att gå ner i vikt med choklad eller lchf när det gäller ren viktnedgång så länge som ett adekvat energiunderskott uppfylls. Du får näst intill alltid bättre hälsomarkörer vid en viktnedgång oavsett vilken diet du väljer.

Sen finns det mängder av långtidsstudier där man jämfört LCHF mot annan kost, men eftersom du tolkar studier ur röven och lever i din egna lilla sfär så dikterar ju du själv vad som är en "bra" studie eller inte. Därför kommer det inte spela någon roll vad jag länkar till dig. Men eftersom du förmodligen inte ens kollat på det jag länkat annat än.

Vidare så vet jag inte hur du tänker, men i ALLA länkarna jag länkade innan så visade det att vid studier som pågår längre än 1 år så finns det INGEN<---------------- signigikant skillnad i viktnedgång mellan lchf och övriga dieter. Ta nu och läs det jag länkat en gång till, läs det du själv länkat en gång till och sluta var dum i huvudet, tack. (eller lär dig iaf tolka studier)

Edit. Och jag har länkat till studier med långt fler än 35 deltagare.
Edit2. Det är också roligt att du smutskastar studierna jag lagt upp då lchf-guden själv (kostdoktorn) brukar använda sig av några av studierna för att påtala lchf-fördelar
Senast redigerad av jaggillarmat 2015-04-10 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in