Många bra tips i tråden!
Mina tips är att tänka vart problemet startar, vilket är i matbutiken(!). Där börjar det! Har en rumskamrat som vill gå ner i vikt men som handlar dålig mat i affären vilket gör att han inte ens har rätt "verktyg" till att börja med.
Leta upp olika måltider du kan äta med hjälp av denna tråd och google, sen ser du vad du behöver köpa och så håller du dig till det. Gå
inte till matbutiken när du är hungrig/törstig/sötsugen!
Vill också säga att en fuskdag kan förstöra en eller flera dagar av bra kost och träning. Försök hellre att hitta en god hälsosamt kost kombinerad med träning så kommer dina hälsosamma dagar vara goda dom också, då behöver du inte fuskdagarna. Men om du skulle äta för mycket en dag så kan du försöka skära ner på kalorierna lite extra dagarna efteråt än vad du brukar äta för att gottgöra det.
Själv lär jag mig nästan allt om kost och träning från YouTube, det finns så mycket bra att lära sig där!

En jag följer där tycker att man ska räkna kalorier veckovis, istället för dagsvis. Det är veckovis jag tänker på när jag menar att du kan skära ner kalorierna ett par dagar efter för att gottgöra en fuskdag.
Men jag tycker att du ska försöka hitta en stabil diet och försöka hålla fuskdagarna borta så kommer du att se en stabil och hälsosam nedgång. Och träna och promenera så mycket du kan så kommer det bli mycket enklare!
Consistency is key