2017-02-28, 10:18
  #7021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staxing
Jag är inte så insatt i börsen och onecoin har inte med finlandsbörsen att göra, men det borde väl vara internationella regler när det gäller att starta börsbolag?


Nu har du verkligen visat vad som definerar ett klappmongo...
Man går på vad som helst uppenbarligen....

Du länkar till reglerna för Helsingforsbörsen - men du kan inte svara på huruvida dom skall börsnoteras på Helsingsforsbörsen?

Du kommer dessutom med att det gäller "Internationella" regler för att introduceras på en börsmarknad?
Du är nu helt bortom all hjälp till vett & sans....

Här är en rätt bra länk för att kunna börsnoteras inom Sverige..
http://www.lindahl.se/se/kampanj/borsintroduktion/

Det kommer aldrig någonsin att hända om du tittar på Steg 2,4 & 5
Påbörja due diligence
Due diligence genomförd
Diskussion med FI angående godkännande/registrering av prospekt
Prospekt till FI för godkännande/registrering


Finansinspektionen i Sverige skulle aldrig godkänna Onecoin som företag...

För att köra din "internationella" syn på saken så funkar Wikipedia...
https://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%B6rsintroduktion
Bra generell beskrivning utan detaljer....
Var vänlig och läs det fetade

"I samband med en börsintroduktion behöver en mängd information om företaget tas fram och offentliggöras för möjliggöra för potentiella aktieägare att bedöma företagets värde"

Inse att det aldrig någonsin på världskartan kommer att fungera för Onecoin som inte ens kan redovisa att det finns en blockkedja....
Citera
2017-02-28, 12:36
  #7022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
Undrar just hur många fler Newsletter det blir...
Här är veckans OL Newsletter.
........Network CEO Mr. Pablo Munoz and global master distributor Sebastian Greenwood! "
Var gömmer sig Juha Parhiala.....
http://us9.campaign-archive2.com/?u=cf9659fd672fe664d487e7e1b&id=ddeb2a5373&e=a0e0b 3336a

Gömmer sig Juha Parhiala & Co, eller vad menas...??
Citera
2017-02-28, 15:07
  #7023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Gömmer sig Juha Parhiala & Co, eller vad menas...??
Scammer Greenwood har inte visat sig heller på lång tid men uppstår nu i och med MacauEventet. Återstår att se om Juha dyker upp...
Mer svar än så ges inte för tillfället.
Citera
2017-02-28, 20:00
  #7024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vilken børs är det som har en "jävla process"?
Vilka tillsynsmyndigheter är det som granskar?

Jag skulle vilja påstå att alla "seriösa" börser har en "jävla process". Krav på bokföring,årsredovisningar samt att man betalar skatt och moms är standard. Du får gärna visa på vilka "seriösa" börser som inte har dessa krav utan en mer liberal syn. Jag känner inte till några och jag brukar ha fullständig koll på det mesta.
Citera
2017-02-28, 20:04
  #7025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Gömmer sig Juha Parhiala & Co, eller vad menas...??

Juha kanske har cashat in och ligger på något soligt ställe med paraplydrinkar, droger, dyra bilar och exklusiva luder. Hade ni Hoforsare varit med från början kunde det ha varit ni som ligger där tillsammans med Juha. Nu får ni istället värma en Billy pirog i mikron och äta den ensam framför datorn. Två olika liv, två olika öden, en ProOneCoin och en AntiOneCoin.
Citera
2017-02-28, 20:37
  #7026
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag skulle vilja påstå att alla "seriösa" börser har en "jävla process". Krav på bokföring,årsredovisningar samt att man betalar skatt och moms är standard. Du får gärna visa på vilka "seriösa" börser som inte har dessa krav utan en mer liberal syn. Jag känner inte till några och jag brukar ha fullständig koll på det mesta.

Bra, då kanske du kan hjälpa staxing, det är hens ord. Har du fullständig koll så kan du ju komplettera med vilken børs det är hen åsyftar också, det verkar ju inte vara någon hemlighet på insidan.

Citat:
Ursprungligen postat av staxing
Det var en vän med käftens förmåga som jag gick med och jag satsa ett lågt fem siffrigt belopp.
Nu är det 2 1/2 år sen onecoin starta och de står fortfarande på benen, skulle det gå åt helvete så sker det inte förrän det blir publikt, det är vad jag tror.
Att gå in på börsen är en jävla process, nu granskas de av tillsynsmyndigheter och dyrt är det.
Nu är det många som redan satsat sina onecoin i aktier, en av orsakerna är väl att inte alla skall plocka ut sina pengar samtidigt när det blir publikt, det hade inte varit bra.
Men jag tror fortfarande på det
Citera
2017-02-28, 21:09
  #7027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag skulle vilja påstå att alla "seriösa" börser har en "jävla process". Krav på bokföring,årsredovisningar samt att man betalar skatt och moms är standard. Du får gärna visa på vilka "seriösa" börser som inte har dessa krav utan en mer liberal syn. Jag känner inte till några och jag brukar ha fullständig koll på det mesta.

Nej!!! Det brukar du inte
Citera
2017-02-28, 22:39
  #7028
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag skulle vilja påstå att alla "seriösa" börser har en "jävla process". Krav på bokföring,årsredovisningar samt att man betalar skatt och moms är standard. Du får gärna visa på vilka "seriösa" börser som inte har dessa krav utan en mer liberal syn. Jag känner inte till några och jag brukar ha fullständig koll på det mesta.

Det kanske kommer som en nyhet för dig, men kravet på bokföring, årsredovisning samt inbetalning av skatter gäller alla aktiebolag. Oavsett börsnotering eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Juha kanske har cashat in och ligger på något soligt ställe med paraplydrinkar, droger, dyra bilar och exklusiva luder. Hade ni Hoforsare varit med från början kunde det ha varit ni som ligger där tillsammans med Juha. Nu får ni istället värma en Billy pirog i mikron och äta den ensam framför datorn. Två olika liv, två olika öden, en ProOneCoin och en AntiOneCoin.

Hellre kvar i Hofors än att ligga med Juha som jag brukar säga. Vems pengar pröjsar han hororna med?
Citera
2017-02-28, 22:50
  #7029
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Juha kanske har cashat in och ligger på något soligt ställe med paraplydrinkar, droger, dyra bilar och exklusiva luder.

Cashat in på vad?
Onecoins går ju inte att sälja, så VAD skulle han i så fall ha cashat in?


Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Hade ni Hoforsare varit med från början kunde det ha varit ni som ligger där tillsammans med Juha.

Som notorisk konflikt-överlevare så kör jag med valspråket:

"Jag har hellre ett prisat huvud, än ett huvud med ett pris på sig".


Juha valde bort ett prisat huvud, till förmån för ett pris-satt huvud.
Citera
2017-02-28, 23:13
  #7030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Det kanske kommer som en nyhet för dig, men kravet på bokföring, årsredovisning samt inbetalning av skatter gäller alla aktiebolag. Oavsett börsnotering eller inte.



Hellre kvar i Hofors än att ligga med Juha som jag brukar säga. Vems pengar pröjsar han hororna med?

Antagligen bland annat idioten "Sammandragets " och "Staxings" pengar.
Citera
2017-03-01, 00:52
  #7031
Medlem
Hejsan. Riktig stor humortråd det här. Nästan någon slags parodiserad MLM sketch på hur uppenbart fake man kan göra något och ändå ha folk som går på det. Men nåja, jag hade faktiskt en fråga också.

Så om jag förstått det korrekt är ingen kod för OneCoin publikt? Vad finns det ens för säkerhet att ägarna av koden inte lägger till egna coins? Försökte ärligt talat hitta lite information men första resultatet var

http://leadhounds.net/how-to-mine-onecoin/

så jag lämnar över detta till er. För övrigt riktigt rolig läsning med citat som

"The mining process which is similar to the mining process of BitCoin which involves an advanced algorithm that was created by three very smart people from India"

Äre dom som ringer från Microsoft support måntro? Och även följande godbit finner man

"After you do your due diligence and learn everything about how to mine OneCoin you need to sign up for a free account. [...]Next, you will have to purchase an educational package of your choosing which included tokens and information about cryptocurrency and how to own it, trade it and use it"

Asså... Seriöst. Laugh out loud. Ahja fortsätt
Citera
2017-03-01, 01:57
  #7032
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limfx
Så om jag förstått det korrekt är ingen kod för OneCoin publikt?

Precis.
Eftersom OneCoin endast är en övningsvaluta som man använder i utbildningssyfte (precis som Övningsföretag är inom Bokföringskurser) så finns inga som helst krav på OC-crew att låta den precisa koden för Övningsvalutan läcka ut till den Intresserade Populationen.


Citat:
Ursprungligen postat av Limfx
Vad finns det ens för säkerhet att ägarna av koden inte lägger till egna coins?

What difference would it make?
OneCoin är en övningsvaluta (dvs Useless).

Vem bryr sig om hur och var den förändras?


Citat:
Ursprungligen postat av Limfx
Ahja fortsätt

Will Do.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in