2017-03-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag är som du märker båda välutbildad och bildad så mig tillför OneCoin-utbildningen inget nytt eller matnyttigt. Så din frågeställning är konstig. När man som jag har byggt upp en fungerande, avancerad modell över mänskligt liv och dess aspekter så innebär det är det är ytterst sällsynt att jag lär mig något nytt. Det mesta är ju bara upprepningar av sådant jag redan vet.

Så vad utbildningen ger mig är ointressant. Det intressanta är vad utbildningen gör för köparna (den normale köparen) och än är det väl få som klagar. Sedan måste jag återkomma till de mer abstrakta aspekterna av ett OneCoin-köp. Där har du nyckeln till den enorm framgången för OneCoin.

Nu beter du dig som ett tvättäkta klappmongo....

Du har tidigare sagt att man köper en utbildning - men för dig är utbildningen ointressant?
Om man nu , enligt dig , uppenbarligen inte har någon nytta av utbildningen.
Vad köper man då enligt dig?
Och varför går man med i en stor fet bluff om man inte köper en produkt?

Nämn EN! Endast EN sak , där du har nytta av att läst dina stulna .pfd filer i det verkliga livet.
Ansökan till Universitet?
Jobb ansökan?

Det vill säga , nämn en sak som dom stulna *.pdf filerna skulle ge mig som endast har gymnasieutbildning , men ändå ett "vanligt svensson" jobb som ger mig +40k i månaden efter skatt?
Citera
2017-03-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag är som du märker båda välutbildad och bildad så mig tillför OneCoin-utbildningen inget nytt eller matnyttigt. Så din frågeställning är konstig. När man som jag har byggt upp en fungerande, avancerad modell över mänskligt liv och dess aspekter så innebär det är det är ytterst sällsynt att jag lär mig något nytt. Det mesta är ju bara upprepningar av sådant jag redan vet.

Så vad utbildningen ger mig är ointressant. Det intressanta är vad utbildningen gör för köparna (den normale köparen) och än är det väl få som klagar. Sedan måste jag återkomma till de mer abstrakta aspekterna av ett OneCoin-köp. Där har du nyckeln till den enorm framgången för OneCoin.

Haha, du framstår som rätt obildad när du påstår att du skulle närma dig nån sorts fulländning vad gäller kunskaper om livet, så pratar bara dårar med svag verklighetsförankring eller korkade personer...
Nyckeln till Onecoins "framgång" är inte abstrakt på något avancerat vis, den beror bara på att en massa naiva människor lurats att de kommer att bli rika på en bluffprodukt, det är varken första eller sista gången som detta sker och det är tämligen simpelt. Det stämmer att det inte är så många som klagar än, eftersom de inte vet att pengarna är förlorade än men vänta du, den här historien kommer skapa en massa lidande för en massa människor när det tar slut..
Citera
2017-03-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias007
Haha, jag tror visst att du driver med oss.

Om man frågar "Är du smart" så kommer den korkade att säga "Javisst, supersmart. Den smarta, däremot, kommer alltid att säga "nja, nej, jag är gaska korkad".

Det är så att den som har lite substans mellan öronen inser att det även saknas en del och tycker att det är lite skämmigt, medan den korkade är lyckligt ovetande om sin dumhet.

Förresten, vad har du för utbildning? Den var visst hög.

Haha man brukar säga "Ignorance is bliss" Tänkte också på för varje steg man tar inom den akademiska världen brukar man bli mer och mer ödmjuk för det man inte kan.

För att citera min gamla fysiklärare "De som tror de kan allt vet oftast ingenting"
Citera
2017-03-10, 21:17
Medlem
Jag vet inte om ni har sett men om ni skyndar er kan ni fynda en brosch för 36045.00EUR + 4518.46ONE. Känns billigt. Men bara tre kuponger kvar så skynda och fynda!

https://dealshaker.com/en/deal/invisible-setting-calliopsis-brooch-nature-ruby-18k-gold/EBzZP9zzrzixRf*vHEW531iViGq91PLJX*EDwSk3-g8~
Citera
2017-03-10, 21:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18303
Jag vet inte om ni har sett men om ni skyndar er kan ni fynda en brosch för 36045.00EUR + 4518.46ONE. Känns billigt. Men bara tre kuponger kvar så skynda och fynda!

https://dealshaker.com/en/deal/invisible-setting-calliopsis-brooch-nature-ruby-18k-gold/EBzZP9zzrzixRf*vHEW531iViGq91PLJX*EDwSk3-g8~

Det känns dock inte så troligt att OC-konceptet tilltalar den folkgrupp som har 360 tusen spänn liggande att slänga bort på BLING bara sådär... För att kunna bli så rik, så krävs att man inte låter sig luras av Ponzi's stup i kvarten.

Citera
2017-03-10, 22:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det känns dock inte så troligt att OC-konceptet tilltalar den folkgrupp som har 360 tusen spänn liggande att slänga bort på BLING bara sådär... För att kunna bli så rik, så krävs att man inte låter sig luras av Ponzi's stup i kvarten.

Fan att glassdealen smälte bort! Jag vill ha rubys, emeralds, saphire och diamonds, nästan som ett helt MLM-möte i sig själv! Tydligen kostar broschen 820.000 SEK om man pyntar av rakt av. NU vill man ju vara ensam om läckerbiten så 2,4 mille så får man alla tre!

Ska genast gå ner i källaren och gräva upp lite guld ur kofferten. Vem vill inte vara:
Citat:
Our gorgeous jewelries are increasingly favored by the Celebrities and distinguished guests who are pursuing a better life. The company has the best talented designers and outstanding craftsmen who have at least above ten years of experience in the production of jewelries and they are in the golden age of career. Through the use of superior design and strict selection of the rare natural diamond, ruby, sapphire, emerald, 18k gold and craftsmen long elaborate, ensure perfect technical details, so that each piece of jewelry dazzling, luxurious and refined, let the wearer feel comfortable and proud and can become the focus of attention in any occasion.

De kommer smälla av när jag gör entré i Pizzerian här i Hofors med tre sexuddiga megastjärnor på bröstet på vargT-shirten jag köpte på Hofors marknad i fjol! Visst är det väl bara fem uddar på en kommuniststjärna?

Känns legit om du frågar mig!

***JÖSSES!***

Vi kommer att sakna dig i tråden Trolltestet, men vi förstår hur du tänker, med eller utan utbildning.
Citera
2017-03-11, 06:49
Medlem
Munter lördagsläsning.DR MARSHMALLOW IGNATOVA kallas Ruja i Bulgariska 24chasa, som skriver om skandalen i Croatien.Positivt att detta bedrägeri uppmärksammas i ÖstEuropa.Rena katastrofen PRmässigt för OC....

#36-#44
http://behindmlm.com/companies/onecoin/croatian-president-a-no-show-at-onecoin-sponsored-event/
Satoshi Ignatova eftersom det ryktas att ett whitepaper är på kommande.hahaa.Ruja verkar en aning desperat i elfte timmen.

#7behdmlm
"TimTayshun
Mar 11th, 2017 at 4:00 am (Q)
Joby Boughey texted his team the following on WhatsApp:
FANTASTIC NEWS FOR THE WEEKEND
The proof of the Blockchain, a so-called “Whitepaper” confirmation is in preparation and will soon be published for all!!!
Lol."

Helt värdelöst eftersom Oc är och förblir ett Bedrägeri utan Blockchain.

#9bhdmlm
Oz
Mar 11th, 2017 at 4:55 am (Q)
"Um, a whitepaper is just a txt document. Pay some guy on Fivver to rewrite an existing one and off you go?
What does that have to do with OneCoin using a MYSQL database?"
Citera
2017-03-11, 20:31
Medlem
Treo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Fan att glassdealen smälte bort! Jag vill ha rubys, emeralds, saphire och diamonds, nästan som ett helt MLM-möte i sig själv! Tydligen kostar broschen 820.000 SEK om man pyntar av rakt av. NU vill man ju vara ensam om läckerbiten så 2,4 mille så får man alla tre!

Ska genast gå ner i källaren och gräva upp lite guld ur kofferten. Vem vill inte vara:

#Ursprungligen. Din revisor i Hofors är han One vänlig. Min i stora staden godkänner inte kontot och han påstår även att vare sig bolagsverket eller Skatteverket kommer godkänna bokslutet.
Om du nu inte lyckas med kofferten i källaren vad händer då med Onekontot som har bolagets hela värde och lite till i balansräkningen. Det barkar ju rakt åt fanders detta.
Citera
2017-03-12, 10:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo2
#Ursprungligen. Din revisor i Hofors är han One vänlig. Min i stora staden godkänner inte kontot och han påstår även att vare sig bolagsverket eller Skatteverket kommer godkänna bokslutet.
Om du nu inte lyckas med kofferten i källaren vad händer då med Onekontot som har bolagets hela värde och lite till i balansräkningen. Det barkar ju rakt åt fanders detta.

Nu är jag ju en del av ett helt ekosystem. Ett ekosystem som det ekar väldigt tomt i, men som inte besväras av balansräkningar och bokföring. Onecoin sysslar inte med sånt, de är upptagna på heltid med att sälja värdelösa stulna PDF-filer och att gömma medlemmarnas pengar så att myndigheterna inte kan ta tillbaka dem när det tomma ekot i det innehållslösa ekosystemet har klingat ut och pyramiden rasar.

Jag ska också få lite pengar av min advokat som sitter och knåpar på en juridisk rapport om en så kallad blockkedja som han håller på att författa åt en desperat zigenarkvinna med lustiga kläder. Jag vill inte ruja hennes identitet, men han får bra betalt. Jobbet går mest ut på att tippexa över ordet Bigcoin och ersätta det med Onecoin i en PDF-fil. Han får betalt 50% i Östeuropeisk starksprit och 50% i helt riktiga pengar. 25% av det hela får han ge till mig som tipsade om uppdraget. Eftersom det går åt stora mängder Tippex kallar min advokat det hela för en "whitewash", ett ord jag aldrig hört förut, men jag tror att det är för att Tipexen han använder är väldigt vit.

Jag börjar tro att sanden i källaren är en bluff också då jag har varit nere och tittat varje kväll och det enda som verkar hända är att sanden blir lite torrare men inte till guld. Dessutom har jag börjat sälja smält glass på perrongen här i Hofors som är överdjävligt full med arga människor. De verkar hata något, så jag kallar dem haters, men jag vet inte vad de gör på perrongen. En utmattad man som jag fick skedmata med den smälta glassen häromdagen yrade något om ett framgångståg som de tydligen väntade på, lite som ett järtecken eller något. Det var nästan lite sektkänsla över stämningen på perrongen.

Det hela lät inte riktigt friskt, men jag tog 500 kr ur hans plånbok för glassen och gav honom också några oanvändbara tvättpolletter som funkade i min tvättstuga tidigare innan de bytte system där men som nu är helt värdelösa. Jag sa att han kunde öva på polletterna och att de skulle bli dubbelt så många om han deltog i en Supersplit. Jag vet inte vad en Supersplit är, men tror att det kan vara en produktutveckling av Päronsplitt eller något. Det hela var givetvis bara en lögn, vem tror att polletter kan dela på sig? De har inte ens en skåra på mitten, men han var både utmattad och verkade lite korkad och protesterade inte allt för högljutt när jag gick därifrån med hans pengar. Han fick också en handskriven lapp där jag hade noterat växelkursen på tvättpolletterna, en lapp han kunde titta på och drömma om att växla dem mot 9.85 EUR, vilket var en vit lögn eftersom jag hittade på växelkursen helt själv då ingen löser in dem någonstans.

Jag börjar också precis som du att befara på allvar att Onecoin är en enda stor bluff och att det precis som du påpekar barkar rakt åt fanders.
Senast redigerad av ursprungligen 2017-03-12 kl. 11:27.
Citera
2017-03-12, 13:43
Medlem
Näste avhoppare är Edward Harley ,tungviktare inom MLM industrin.Känner de flåset i nacken och att det inte finns så mycket mer pengar att hämta från OneCoin Scam.
Långläsning av Tim T.behmlm.#21-23.
http://behindmlm.com/companies/is-ipro-network-a-proxy-for-onecoins-us-ponzi-scammers/#comment-378675
Citera
2017-03-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
Näste avhoppare är Edward Harley ,tungviktare inom MLM industrin.Känner de flåset i nacken och att det inte finns så mycket mer pengar att hämta från OneCoin Scam.
Långläsning av Tim T.behmlm.#21-23.
http://behindmlm.com/companies/is-ipro-network-a-proxy-for-onecoins-us-ponzi-scammers/#comment-378675

Konstigt att idioten "Sammandraget" inte vågar kommentera dessa uppgifter och svara på frågorna som ställs tills han.
Han har ju ändå varit inloggad idag.
Citera
2017-03-12, 16:20
Medlem
Pehr Karlsson och Peter Shaw skall upp i en rättegång i Dublin om ca 14d.
OneCoinärende.
Citat cryptokill bhmlm.
"He is indeed the swede and is suspected of being one of the major shareholders –whatever that means -with Pahlia.
He keeps under the radar -good for an ex fighter pilot but is without much of a personality. He will push blame onto Shaw."
cryptokill
Mar 12th, 2017 at 9:46 pm (Q)
"I think that Norway and Sweden were also on the list and if any of you know further just post and they will act as the hub of regulatory actions .."

Är det ngn som har ytterligare info så skicka in.
MikeR har samlat det mesta.Banklistan med 24 banker har han fått.

NOLINK://onecoinonelifefacts.blogspot.com/2017/03/prohibitions-and-warnings-by-legal.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in