2017-03-01, 13:12
  #7033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limfx

Så om jag förstått det korrekt är ingen kod för OneCoin publikt? Vad finns det ens för säkerhet att ägarna av koden inte lägger till egna coins?

Finns ingen sådan säkerhet men de som går på det här skämtet saknar t.o.m. de mest grundläggande kunskaperna om kryptovalutor och därför ställs inga sådana frågor...
Citera
2017-03-01, 13:27
  #7034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag skulle vilja påstå att alla "seriösa" börser har en "jävla process". Krav på bokföring,årsredovisningar samt att man betalar skatt och moms är standard. Du får gärna visa på vilka "seriösa" börser som inte har dessa krav utan en mer liberal syn. Jag känner inte till några och jag brukar ha fullständig koll på det mesta.

Ojoj, så du menar att supermiljonföretaget Onecoin måste börja redovisa och betala skatt och moms nästa år, förstår att det blir en jobbig omställningsprocess för dem..
😂😂😂
Citera
2017-03-01, 19:46
  #7035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2017
Finns ingen sådan säkerhet men de som går på det här skämtet saknar t.o.m. de mest grundläggande kunskaperna om kryptovalutor och därför ställs inga sådana frågor...

Fel... Du behöver inte någon kunskap om kryptovalutor - det räcker med basala ekonomiska kunskaper, exempelvis hur en marknad fungerar för att förstå hur tokigt det är ...
Citera
2017-03-01, 19:53
  #7036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limfx
Så om jag förstått det korrekt är ingen kod för OneCoin publikt? Vad finns det ens för säkerhet att ägarna av koden inte lägger till egna coins? Försökte ärligt talat hitta lite information men första resultatet var

Nu tror jag att du har missat att Ruja har runt 350-500 i IQ och jobbat för alla stora börsbolag i världen och varit professor i kryptovalutor på alla kända universitet i hela världen. Samt INTE ATT FÖRGLÖMMA varit business woman OF THE YEAR I Bulgarien (ett land som har de mest framgångsrika företagen inom tech-branschen, dvs fruktansvärt hård konkurrens). Snacka om säkerhet?!

;D
Citera
2017-03-01, 23:39
  #7037
Medlem
Slubberss avatar
Super klappmongot: Andreas Åhlin-Lietzow
försöker lugna sina sektmedlemmar på facebook:

"Senaste månaderna har några tidningar (media) skrivit om OneCoin. TV4 hade ett inslag efter Göteborgseventet med en kort uppföljning dagen efter. Göteborgsposten (GP) har skrivit, liksom Aftonbladet, Aftenposten i Norge och Svenska Dagbladet. GP har t o m valt följa upp med fler artiklar. Inga andra tidningar vad jag känner till.
Artiklarna har alla vinklats för att skapa "debatt" och är väl egentligen inget nytt under solen om man vill sälja "lösnummer" alt skapa rubriker. Icke desto mindre har man valt ha en obalanserad (något negativ) inställning till konceptet. I vissa fall har man underbyggt sina artiklar på ren okunskap och i övrigt intervjuat personer, som direkt tagit avstånd från konceptet av olika anledningar. Till viss del har det skapat osäkerhet hos icke insatta och stundtals påverkat befintliga IMA, som försökt rekrytera nya medlemmar till konceptet. Likväl har företaget ångat på som tåget trots att man försökt sätta käppar i hjulen och är givetvis glädjande. Medlemstillströmningen brukar vara något lägre i början av året och under semestertider, så ingen skada skedd.
Ofta kan saker vara uppenbara, när det handlar om val av nyheter eller inslag hos tidningar/ media. Ibland något mer förvånande. Häromdagen ringde jag upp en medlem, där vi även kom till att prata om ovan nämnda skriverier och där man tagit sig tid, att söka info om orsak och verkan. Man ville helt sonika ta reda på mer om bakgrunden till varför vissa tidningar valt hålla en viss linje medan andra inte tagit upp konceptet alls. Han började leta efter källor och framförallt se om där fanns kopplingar, som kunde bringa klarhet. Man hittade kopplingar, som gjorde att man höjde på ögonbrynen.
Det visade sig nämligen, att ägarna bakom aktuella tidningar ingick i större mediekoncerner, som i sin tur kunde kopplas till mycket kända aktörer (läs "familjer" inom media- och bank branschen i Sverige). Dessa kunde sedan kopplas ihop med Norge (Aftenposten) och visade sig i sin tur ha kopplingar till ännu större "ägare", nämligen koncerner och....STORBANKER. Och där trillade poletten ned!
Jag fick lite material tillsänt mig och även på mina ögonbryn, när jag fick se hur ägarförhållandena de facto såg ut på papper s a s. Kommer ta en stund, att gå igenom detta (kryllade av kopplingar) och får be att återkomma vid senare tillfälle med eventuella detaljer alt uppföljning. Speciellt, som jag är noga med källor. Kontentan visar sig ändå med tanke på nämnda skriverier, att allt handlade om så triviala saker, som intressekonflikter (läs valuta och ekonomiska intressen). Jo jo!"
--------
Citera
2017-03-01, 23:49
  #7038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slubbers
Super klappmongot: Andreas Åhlin-Lietzow
försöker lugna sina sektmedlemmar på facebook:

"Senaste månaderna har några tidningar (media) skrivit om OneCoin. TV4 hade ett inslag efter Göteborgseventet med en kort uppföljning dagen efter. Göteborgsposten (GP) har skrivit, liksom Aftonbladet, Aftenposten i Norge och Svenska Dagbladet. GP har t o m valt följa upp med fler artiklar. Inga andra tidningar vad jag känner till.
Artiklarna har alla vinklats för att skapa "debatt" och är väl egentligen inget nytt under solen om man vill sälja "lösnummer" alt skapa rubriker. Icke desto mindre har man valt ha en obalanserad (något negativ) inställning till konceptet. I vissa fall har man underbyggt sina artiklar på ren okunskap och i övrigt intervjuat personer, som direkt tagit avstånd från konceptet av olika anledningar. Till viss del har det skapat osäkerhet hos icke insatta och stundtals påverkat befintliga IMA, som försökt rekrytera nya medlemmar till konceptet. Likväl har företaget ångat på som tåget trots att man försökt sätta käppar i hjulen och är givetvis glädjande. Medlemstillströmningen brukar vara något lägre i början av året och under semestertider, så ingen skada skedd.
Ofta kan saker vara uppenbara, när det handlar om val av nyheter eller inslag hos tidningar/ media. Ibland något mer förvånande. Häromdagen ringde jag upp en medlem, där vi även kom till att prata om ovan nämnda skriverier och där man tagit sig tid, att söka info om orsak och verkan. Man ville helt sonika ta reda på mer om bakgrunden till varför vissa tidningar valt hålla en viss linje medan andra inte tagit upp konceptet alls. Han började leta efter källor och framförallt se om där fanns kopplingar, som kunde bringa klarhet. Man hittade kopplingar, som gjorde att man höjde på ögonbrynen.
Det visade sig nämligen, att ägarna bakom aktuella tidningar ingick i större mediekoncerner, som i sin tur kunde kopplas till mycket kända aktörer (läs "familjer" inom media- och bank branschen i Sverige). Dessa kunde sedan kopplas ihop med Norge (Aftenposten) och visade sig i sin tur ha kopplingar till ännu större "ägare", nämligen koncerner och....STORBANKER. Och där trillade poletten ned!
Jag fick lite material tillsänt mig och även på mina ögonbryn, när jag fick se hur ägarförhållandena de facto såg ut på papper s a s. Kommer ta en stund, att gå igenom detta (kryllade av kopplingar) och får be att återkomma vid senare tillfälle med eventuella detaljer alt uppföljning. Speciellt, som jag är noga med källor. Kontentan visar sig ändå med tanke på nämnda skriverier, att allt handlade om så triviala saker, som intressekonflikter (läs valuta och ekonomiska intressen). Jo jo!"
--------
Sådär skriver inte en normal människa. Har dålig koll på exakt vad, men dragning åt rättshaverist och konspiratoriker.
Citera
2017-03-02, 00:21
  #7039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slubbers
Super klappmongot: Andreas Åhlin-Lietzow
försöker lugna sina sektmedlemmar på facebook:

"Senaste månaderna har några tidningar (media) skrivit om OneCoin. TV4 hade ett inslag efter Göteborgseventet med en kort uppföljning dagen efter. Göteborgsposten (GP) har skrivit, liksom Aftonbladet, Aftenposten i Norge och Svenska Dagbladet. GP har t o m valt följa upp med fler artiklar. Inga andra tidningar vad jag känner till.
Artiklarna har alla vinklats för att skapa "debatt" och är väl egentligen inget nytt under solen om man vill sälja "lösnummer" alt skapa rubriker. Icke desto mindre har man valt ha en obalanserad (något negativ) inställning till konceptet. I vissa fall har man underbyggt sina artiklar på ren okunskap och i övrigt intervjuat personer, som direkt tagit avstånd från konceptet av olika anledningar. Till viss del har det skapat osäkerhet hos icke insatta och stundtals påverkat befintliga IMA, som försökt rekrytera nya medlemmar till konceptet. Likväl har företaget ångat på som tåget trots att man försökt sätta käppar i hjulen och är givetvis glädjande. Medlemstillströmningen brukar vara något lägre i början av året och under semestertider, så ingen skada skedd.
Ofta kan saker vara uppenbara, när det handlar om val av nyheter eller inslag hos tidningar/ media. Ibland något mer förvånande. Häromdagen ringde jag upp en medlem, där vi även kom till att prata om ovan nämnda skriverier och där man tagit sig tid, att söka info om orsak och verkan. Man ville helt sonika ta reda på mer om bakgrunden till varför vissa tidningar valt hålla en viss linje medan andra inte tagit upp konceptet alls. Han började leta efter källor och framförallt se om där fanns kopplingar, som kunde bringa klarhet. Man hittade kopplingar, som gjorde att man höjde på ögonbrynen.
Det visade sig nämligen, att ägarna bakom aktuella tidningar ingick i större mediekoncerner, som i sin tur kunde kopplas till mycket kända aktörer (läs "familjer" inom media- och bank branschen i Sverige). Dessa kunde sedan kopplas ihop med Norge (Aftenposten) och visade sig i sin tur ha kopplingar till ännu större "ägare", nämligen koncerner och....STORBANKER. Och där trillade poletten ned!
Jag fick lite material tillsänt mig och även på mina ögonbryn, när jag fick se hur ägarförhållandena de facto såg ut på papper s a s. Kommer ta en stund, att gå igenom detta (kryllade av kopplingar) och får be att återkomma vid senare tillfälle med eventuella detaljer alt uppföljning. Speciellt, som jag är noga med källor. Kontentan visar sig ändå med tanke på nämnda skriverier, att allt handlade om så triviala saker, som intressekonflikter (läs valuta och ekonomiska intressen). Jo jo!"
--------

Andreas är på riktigt ett riktigt psykfall. Jag blev utslängd från hans fb-grupp för en månad sen när jag ifrågasatte idioten.
Han är INTE frisk.
Var mycket hot som kom från den äckliga lilla människan.
Ända tills jag fick reda på vem han var och var han bodde med hjälp av en annan som också blivit avstängd från hans sekt.
Han hade hotat honom också. Så det verkar vara samma taktik han kör på alla som inte håller med honom och hyllar Onecoin.
När jag påpekade att jag och flera andra vet var han bor så borde han kanske inte hota folk så fort dom inte tycker likadant.
Då blev det helt plötsligt en helomvändning.
Då försökte han släta över det han hade skrivit.
En sån jävel skulle inte få gå lös.
Ska leta reda på om jag har sparat lite länkar om fanskapet. Om man söker på hans namn så kommer det upp lite om hans aktivitet inom dans-klubbar.
Bor i Nybro.
__________________
Senast redigerad av instagam 2017-03-02 kl. 00:43.
Citera
2017-03-02, 10:54
  #7040
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag skulle vilja påstå att alla "seriösa" börser har en "jävla process". Krav på bokföring,årsredovisningar samt att man betalar skatt och moms är standard. Du får gärna visa på vilka "seriösa" börser som inte har dessa krav utan en mer liberal syn. Jag känner inte till några och jag brukar ha fullständig koll på det mesta.

[I HUVUDET PÅ ETT KLAPPMONGO=]

Urs! Är det här på riktigt?

-Bokföring
-Årsredovisningar
-Skatteinbetalningar
-Momsredovisning

Det finns väl inget seriöst företag i världen som håller på med sådant?

Vilka haters som kräver liknande trams ska självklart inte tas på allvar!

OneCoin saknar:

-Bokföring
-Årsredovisning
-Skattenbetalningar
-Momsredovisning

Avsaknaden av dessa tramsiga saker är det ultimata beviset för att Onecoin är ett seriöst arbetande företag.

Att man också saknar seriös, hållbar och fungerande affärsmodell gör Onecoin till ett av de mest attraktiva företagen att investera sina (riktiga) pengar i. Det fattar vem som helst med minsta analytiska förmåga.

Att företaget drivs av kriminellt belastade personer garanterar också att inga oegentligheter kan förekomma inom verksamheten alls, då de redan av egen erfarenhet känner till alla varningstecken att det skulle kunna vara en scam, vilket det självklart inte är!

Vet ni i tråden vad en riktig revisor kostar? Flera hundra kronor i timmen (och lite brännvin). Vilket multimiljonföretag kan någonsin ha råd med det?

Skärpning!

Nu kan ni låsa tråden då det är bevisat att Onecoin är en av de mest legitima verksamheterna som finns!

Jag har alltid fullständig koll på allt!

[/I HUVUDET PÅ ETT KLAPPMONGO]

*** JÖSSES! ***
__________________
Senast redigerad av ursprungligen 2017-03-02 kl. 11:02.
Citera
2017-03-02, 18:23
  #7041
Medlem
UACs avatar
Det här inlägget handlar om OneCoin men är postat i tråden om OctaCoin.

(FB) Crypto888 - Octacoin - Nanocoin. /Mod
Citera
2017-03-02, 20:27
  #7042
Medlem
Flera av dessa härinne som vill skrämma folk för att investera i bland annat onecoin är utsedda från banker och regeringen för de är livrädda för vad som skulle hända om cryptovalutor blev mäktigare. Glöm inte de alla ni som vågat. Dem som läser och tror på de förstår inte hur samhället funkar. Govenments are your biggest enemy
Citera
2017-03-02, 20:31
  #7043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onecoinproff
Flera av dessa härinne som vill skrämma folk för att investera i bland annat onecoin är utsedda från banker och regeringen för de är livrädda för vad som skulle hända om cryptovalutor blev mäktigare. Glöm inte de alla ni som vågat. Dem som läser och tror på de förstår inte hur samhället funkar. Govenments are your biggest enemy

Du är totalt hjärndöd!! Bevisa att jag är utsedd av bankerna eller regeringen
Citera
2017-03-02, 20:31
  #7044
Medlem
Dessutom är sidorna som snackar om scam osv i själva verket en scam. Vet nu hur internet funkar och hur man bygger seriösa sidor så hade ni förstått de med.

Behöver jag inte. Bevisa du nått av de ni påstått istället för peka fingrar på allt o alla...

Konstigt att du kände dej träffade. Internet är större än lilla dej.
__________________
Senast redigerad av Gromgutten 2017-03-03 kl. 08:17. Anledning: Trippelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in