Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
Vad tycker ni Djurgårdare om att Särkijärvi blir kvar? Ni var ju intresserade av Dahlén, men den affären visade sig spricka.
Han gjorde ett fantastiskt jobb med att ta er upp, och att hålla er kvar denna säsong. Men det känns som att ni tappade spelet från februari och framåt. Ni var ju heller inte långt ifrån kvalplatsen där ett tag också. Jag tror att ni hade mått bra av lite nytt blod på tränarsidan. Trots era värvningar av Sallinen och Thoresen tror jag att ni kan få ett tufft andraår.
Tittar man historiskt sett är andraåret det absolut tuffaste. Senaste exemplet är ju Leksand.
Vad har vi för alternativ, när affären med Dahlen sket sig!? Jag är definitivt för Säcken denna säsong, han har kvalitet som kan få oss att hänga kvar andraåret och även ta oss längre än till en åttondelsfinal.
Allt gnäll på att han bara kör defensivt och inte satsar på juniorer det är ju direkt skitsnack, det är bara spana in förra året då vi gick upp, det var jävlar i mig ingen defensivhockey. Håller helt med dig att vi kroknade från februari och framåt, men det tror jag mer beror på skador på viktiga spelare och detta ledde fram till en trupp helt slut på soppa när kontraktet väl var kirrat.