2015-04-23, 11:24
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Ska det värvas nåt mer så måste det in något vettigare. Vi har 10 kontrakterade backar redan. Ligans mest underskattade backar isf. De gjorde ett riktigt bra jobb denna säsong. Nu har vi dessutom fått in en av seriens bästa backar i Hultström. Falk, Holm, Högström, Norell håller bra klass. Englund, Ollas Mattsson, Westlund och Press har framtiden för sig. Tycker faktiskt inte Eklund är speciellt mycket bättre än nån av de jag nämnde isf marginellt och då är det inte värt det.

Du tror inte att du överskattar era backar i det här inlägget, om du får tänka efter lite?

Djurgårdens backsida känns, i nuläget, mer som något för Allsvenskan än för SHL.
Citera
2015-04-23, 11:24
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Haha. Aldrig varit med om maken hur färgad man kan vara som supporter 😂

Är vad jag tycker. Såg alla Djurgårdens matcher förra säsongen .Backarna gjorde verkligen jobbet. Klart godkända. Det som sög var vår offensiv. Där hade vi alldeles för få som kunde hota.
Men det försöker Jocke och KG ändra på med kvalitativa offensiva värvningar.
Tror absolut inte vi kommer topp 4 men någonstans mellan plats 5-8 borde vara realistiskt.
Citera
2015-04-23, 11:28
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Du tror inte att du överskattar era backar i det här inlägget, om du får tänka efter lite?

Djurgårdens backsida känns, i nuläget, mer som något för Allsvenskan än för SHL.

Jag tror ärligt talat du mest läser vad det står för namn. De har visat en säsong att de håller och har förhoppningsvis blivit bättre med en säsongs erfarenhet.Kan ju varit tur och de blir sämre nästa säsong men verkar ologiskt.
Fernholm som är så meriterad var en av våra sämre backar innan skadan. Man ska inte kolla för mycket på meriter och ålder alltid.
Citera
2015-04-23, 11:49
Medlem
leddans avatar
Vi börjar komma ifrån tråden, men måste säga angående Difs backar så såg man klart under de två playin matcherna mot luleå att de inte riktigt räcker till om vi vill vara med och kriga på riktigt, för mycket juniorspel i min smak. Fan vad fint det skulle sitta med någon back av Ragges kaliber som skulle kunna visa våra ung lovade backar, drömma går ju!
Citera
2015-04-23, 12:06
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Är vad jag tycker. Såg alla Djurgårdens matcher förra säsongen .Backarna gjorde verkligen jobbet. Klart godkända. Det som sög var vår offensiv. Där hade vi alldeles för få som kunde hota.
Men det försöker Jocke och KG ändra på med kvalitativa offensiva värvningar.
Tror absolut inte vi kommer topp 4 men någonstans mellan plats 5-8 borde vara realistiskt.
Visst. Men Djurgården hade ett oerhört bra kollektiv förra säsongen. När ni började spela sämre sista 20 matcherna var det backarna som sviktade allra mest. Och som någon annan skrev så höll inte era backar när det gällde som mest, i play-in.
Citera
2015-04-23, 12:06
Medlem
Displaceds avatar
Underbart att slippa Eklund.
Citera
2015-04-23, 12:21
Medlem
Illusioners avatar
Undrar vad som kommer in nu? Deutsch borde få kontrakt. Men mer då? Ryktas om Ahenlöv och Mattias Karlsson. Förmodligen låg sanningshalt i de rykterna.
Citera
2015-04-23, 12:21
Medlem
m4tt145s avatar
Hultström kanske är top 5 i ligan om man kollar EP. Ser man till spelet överlag är han inte ens top 20.

Ung och utvecklingsbar dock. Skyhög potential, offensiven finns där, men inte defensiven.
Citera
2015-04-23, 12:30
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Undrar vad som kommer in nu? Deutsch borde få kontrakt. Men mer då? Ryktas om Ahenlöv och Mattias Karlsson. Förmodligen låg sanningshalt i de rykterna.
Känns lite smutsigt med spelare som blandat sig med HV, men Karlsson har hyfsad poängskörd och bra +-. Men ställer mig ändå tveksam och önskar att vi har något bättre på gång.
Citera
2015-04-23, 12:44
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Känns lite smutsigt med spelare som blandat sig med HV, men Karlsson har hyfsad poängskörd och bra +-. Men ställer mig ändå tveksam och önskar att vi har något bättre på gång.
Jag ser honom väldigt gärna i Brynäs igen.
Citera
2015-04-23, 12:53
Medlem
Embas avatar
Ni kan sluta drömma. Kolan skulle knappast byta ner sig i lön, stad, miljö, fans etc..

Han vela prova på Europa igen redan förra året men blev hindrad i och med en skada. Han hamnar i antingen DEL eller NLA.
Senast redigerad av Emba 2015-04-23 kl. 12:55.
Citera
2015-04-23, 12:55
Medlem
Leksingens avatar
frögren och martin karlsson klara för leksand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in