2015-04-01, 21:10
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det vet du ju inte.
Sweatt kanske (troligen) fick en lönehöjning med 50-70% beroende på att han hade för hans kaliber ett ganska risigt kontrakt lönemässigt. Hade du tackat nej till en sådan löneökning när du får det i 2 år också? Knappast.
Tjäna multum i Brynäs tror jag inte han hade gjort finns inga sådana pengar, kanske i KHL eller HV71.
Ni grinar ju över det som händer hela tiden på olika nivåer i alla klubbar.
Så toppspelare bryter kontrakt och går till en annan klubb hela tiden? Rätt fet betoning på "olika nivåer" eller hur? Möjligen att de sker med trötta/icke bidragande spelare, väldigt sällan med absoluta toppen i ett lag.

Och försök inte få det till att ni inte varit lika besvikna och förbannade. Som det låtit under kvarten från er så vet man att det skulle bli ett jävla liv bland er också. Helt otroligt att ni verkar ha noll förståelse och säger att vi grinar.
Citera
2015-04-01, 21:10
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jag förstår att man är upprörd över att en av lagets bästa spelare väljer en annan klubb i samma liga, men nu börjar det bli en aning löjligt. Man kan inte heller ha inte hängt med länge om detta skulle vara det värsta man har varit med om.
Tycker inte detta är särskilt farligt faktiskt. Det är bara jobbigt att ständigt få sina spelare "knyckta", att alltid behöva chansa på AHL/HA/SHL(avdankade)-spelare som sticker så fort det går lite bra för dem. Lite bittert att se alla andra SHL-klubbar kunna sno duktiga spelare från varandra.
Citera
2015-04-01, 21:15
Bannlyst
Aha, då blev det som jag trodde Luleå väljer att spendera pengarna på skitspelare...
Citera
2015-04-01, 21:15
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Och försök inte få det till att ni inte varit lika besvikna och förbannade. Som det låtit under kvarten från er så vet man att det skulle bli ett jävla liv bland er också. Helt otroligt att ni verkar ha noll förståelse och säger att vi grinar.

Vi har all förståelse för er frustration och vi har varit där själv många gånger. Men vad förväntar ni er av utländska spelare? Det är ju inte så att våra svenskar i KHL väljer klubb med hjärtat? Det är samma sak med nordamerikaner som kommer hit. De ser i första hand till sen egen karriär.
Citera
2015-04-01, 21:16
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Tycker inte detta är särskilt farligt faktiskt. Det är bara jobbigt att ständigt få sina spelare "knyckta", att alltid behöva chansa på AHL/HA/SHL(avdankade)-spelare som sticker så fort det går lite bra för dem. Lite bittert att se alla andra SHL-klubbar kunna sno duktiga spelare från varandra.

Jag förstår att man är besviken, men du tycker alltså inte att det är överdrivet att säga att detta är det värsta man har varit med om? Det finns ju mängder med exempel på övergångar som har varit känsligare.

Personligen blir jag också besviken när spelare som Arlbrandt, Hjalmarsson, Hedman, Enterfeldt, Fälth osv har lämnat efter att man har fått sina genombrott. Så kommer det ju dock att vara så länge det finns klubbar med mer kronor i skattekistan. För att inte tala om alla utländska klubbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det vet du ju inte.
Sweatt kanske (troligen) fick en lönehöjning med 50-70% beroende på att han hade för hans kaliber ett ganska risigt kontrakt lönemässigt. Hade du tackat nej till en sådan löneökning när du får det i 2 år också? Knappast.
Tjäna multum i Brynäs tror jag inte han hade gjort finns inga sådana pengar, kanske i KHL eller HV71.
Ni grinar ju över det som händer hela tiden på olika nivåer i alla klubbar.
Gissningsvis får Sweatt ungefär samma lön som Rödin fick. Alltså kring 300.

Den här situationen har LHF levt i det senaste decenniet eller så.

Så fort en spelare slagit genom och kanske gjort sina första landskamper, svensk som utlänning har andra svenska klubbar varit där och viftat med plånboken.

Färjestad, HV, Frölunda, Linköping, Brynäs (jodå) ...

Spelare som Henriksson, Ledin, Fabricius, Fälth, Surovy, Arlbrandt, Hjalmarsson, Kihlström, Hedman mfl mfl.

För att inte tala om alla man missat värva för att någon annan betalat mer.

Skillnaden nu är att nu finns det dataspels-pengar att sätta emot i budgivningen och att LHF blir en mer jämbördig spelare under Silly Season.
Citera
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Men hur ser den ekonomiska situationen ut i Brynäs? Jag har fortfarande vibbar av att den inte är den bästa. Jag har luftat frågan förut men mött ett enormt motstånd av er BIF-fans men jag ställer frågan igen. Om inte ni kan behålla era spelare och ekonomin är tipp-topp - vad beror det på då?

Brister i organisationen? Ni blev ju av med er sportchef ett tag sen. Är det nya rätt man på posten?
Citera
2015-04-01, 21:19
Medlem
Citat:
Som jag skrivit.

Exakt den situationen har LHF levt med i en 10-15 år fram till nu så det är inte så att LHF:are inte förstår känslorna.
Citera
2015-04-01, 21:21
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jag förstår att man är besviken, men du tycker alltså inte att det är överdrivet att säga att detta är det värsta man har varit med om? Det finns ju mängder med exempel på övergångar som har varit känsligare.
Självklart är det överdrivet! Personligen blev jag mer uppriven och traumatiserad över t.ex. Ollas och Blomqvists agerande när Brynäs mött Leksand.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Men hur ser den ekonomiska situationen ut i Brynäs? Jag har fortfarande vibbar av att den inte är den bästa. Jag har luftat frågan förut men mött ett enormt motstånd av er BIF-fans men jag ställer frågan igen. Om inte ni kan behålla era spelare och ekonomin är tipp-topp - vad beror det på då?

Brister i organisationen? Ni blev ju av med er sportchef ett tag sen. Är det nya rätt man på posten?
Har Brynäs tillräckliga ekonomiska muskler att kontraktera 3-4 av SHL's bästa spelare? Förmodligen (och empiriskt bevisligen) inte och det är väl därför man ständigt får chansa.
Citera
2015-04-01, 21:21
Medlem
Citat:

Bif räknar med att gå ca 4 miljoner back denna säsong, enligt klubbdirektören i en TV-intervju med en tidning.

Men det var sagt innan effekterna av play-in och slutspel.
Citera
2015-04-01, 21:26
Medlem
Displaceds avatar
Citat:

Vinner ni dragkampen mot SAIK kan man nog fastställa att Minecraft-miljonerna haft en del med i spelet. Där är ju skillnaden. Har aldrig upplevt Luleå som ett lag med särskilt mycket bättre ekonomi än Brynäs (och det har väl resultaten speglat rätt bra), men nu har ni väl möjligheterna att göra sånna här investeringar.
Senast redigerad av Displaced 2015-04-01 kl. 21:28.
Citera
2015-04-01, 21:29
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Vinner ni dragkampen mot SAIK kan man nog fastställa att Minecraft-miljonerna haft en del med i spelet. Där är ju skillnaden. Har aldrig upplevt Luleå som ett lag med särskilt mycket bättre ekonomi än Brynäs men nu har ni väl möjligheterna att göra sånna här investeringar.

Vi kommer inte att nå upp till trion Skellefteå, HV71 och Växjö men vi närmar oss i och med hjälp av våra supportrar.

Sen borde ju Brynäs ha alla förutsättningar att ha ett topplag. Man är ensamma om talangerna i Gästrikland och man har en bra storlek på staden. Men jag antar att det är industrin som saknas. Varken Skellefteå eller Luleå hade haft ett SHL-lag om det inte vore för Boliden/SkeKraft respektive SSAB/LKAB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in