Citat:
Ursprungligen postat av
JoshTee
Jag tror ärligt talat du mest läser vad det står för namn. De har visat en säsong att de håller och har förhoppningsvis blivit bättre med en säsongs erfarenhet.Kan ju varit tur och de blir sämre nästa säsong men verkar ologiskt.
Fernholm som är så meriterad var en av våra sämre backar innan skadan. Man ska inte kolla för mycket på meriter och ålder alltid.
Jag tycker det är lite lustigt att du först kallar Hultström för en av seriens bästa backar, en sådan åsikt måste vara baserad genom EP-scouting, och sen säger att jag "bara kollar namn". Det var bara tre lag som släppte in fler mål än Djurgården förra säsongen, ett åkte ur (Leksand) och ett annat blev betydligt bättre efter sitt tränarbyte (Brynäs). Defensivt har Djurgårdens backar inte blivit speciellt mycket bättre i och med Hultströms intåg, snarare tvärtom.
Djurgården har massa unga backar med potential, som kan bli jättebra, men ska man gå på vad de visat upp hittills så kommer Djurgården, med största sannolikhet, ha en av seriens sämsta backuppsättningar när säsongen drar igång, det är väl antagligen bara nykomlingarna som kommer att ha, på förhand, sämre backar.