Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-Kotte
Jag hopps inte det. Jag gillar inte när man toppar två kedjor och sen har någon slags checkingline. Du blir sårbar då. Jag menar, vad gör du om en spelare från lagets superkedja skadas just före slutspelet?
Det är bättre att ha anfallspar som du försöker spela ihop och så har du en tredjelänk till det. Sprid ut kompetenserna och försök få hyfsat jämna kedjor. Sen toppar du i PP och BP.
Självklart ska man ha en kedja som klarar av att spela 0-0 mot motståndarnas bästa kedjor. Men jag gillar inte det där när du sätter dina bästa i en kedja och tre defensiva i en annan.
Fast en lina med Fabbe-Grana-Foppa är ju inte en kedja är ju inte en kedja som enbart går in för att spela 0-0, precis som det varit den senaste säsongen så fyller fjärdekedjan i sådant fall en funktion i laget. Det är inte Jonas Almtorp och Sebastian Meijer, som knappt fyller någon funktion när de inte spelar 0-0, både Foppa och Fabbe är grymt bra checkinspelare som kan jaga skiten ur motståndarnas backar samtidigt som båda är duktiga i sargspelet och tar mycket energi från motståndarna. Granström grisar, bökar och driver motståndarna till vansinne. Dessutom gör både Granström och Forsberg en del mål, utöver allt annat de tillför.
Förstår inte hur du inte skulle vilja testa på en sån kedja, du får i princip en defensivt duktig kedja som stressar och tröttar ut motståndarna, samtidigt som de gör en del mål. Det känns inte alls som en typisk 0-0 kedja, som i princip spelar i defensivt och går för 0-0 medan de bättre spelarna vilar. Även om de skulle spela 0-0 i vissa matcher så är det fortfarande en kedja som fyller en funktion i laget, men meningen med en sån kedja kommer ändå inte att spela 0-0, de kommer att fylla samma funktion som våra fjärdekedjor gjort i flera säsonger nu och det förstår jag inte varför du inte skulle vilja ha även till nästa säsong.