2015-04-22, 12:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Micke-Ryno-Gulas skulle vara en bra kedja.
Absolut. I grundserien kan det nog bli många pinnar.
Citera
2015-04-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Ah okey, får ursäkta att jag är för klent insatt.
Cam Abbott uttalar sig i en låst artikel på NSD:

"Kommer du att bo kvar i Luleå om du nu lägger av?

– Det vet jag inte. Jag har alltid tyckt om att bo i Luleå, Chris har känt likadant. Vi har haft sådan tur som har kunnat spela ihop i 26 år, jag hade trott och hoppats att den här skiljevägen aldrig skulle komma för oss. Men har man inte sin hälsa så blir det väldigt långa dagar.

Det låter som att du inte kommer att spela nästa år?

Man kan nog säga det, även om jag har lovat mig själv att inte ta ett definitivt beslut förrän jag mår bättre. Jag har fortfarande en passion för spelet, men det är inte det som det handlar om nu.

Vad handlar det om?

– Min hälsa. Att se till att jag tar ett smart beslut."
Citera
2015-04-22, 13:13
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Absolut. I grundserien kan det nog bli många pinnar.

Varför skulle inte den kunna göra mycket i slutspelet? Ryno verkar producera bättre i slutspe+kval än under grundserien. Micke och Gulas har liknande siffror om man jämför med grundserien.
Citera
2015-04-22, 13:36
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Varför skulle inte den kunna göra mycket i slutspelet? Ryno verkar producera bättre i slutspe+kval än under grundserien. Micke och Gulas har liknande siffror om man jämför med grundserien.

Tycker Ryno, stundtals, har haft en förmåga att försvinna lite när det börjar bli allvar....
Citera
2015-04-22, 13:38
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Nu var HV beredd att betala mer än LHF för honom. Inget mer med det och knappats någon överraskning.

Bara för att ta död på det en gång för alla. Abbott gick ner i lön i HV.

"Lagkaptenen vägrade att skriva på och när klubbledningen insåg att taktiken bakom skambudet inte skulle leda till en påskrift, lade de fram ett nytt kontrakt på två år. Men då var vi redan så nära på försäsongsträningen att Chris valde att skriva på för två år i Hv71. Med sänkt lön ska tilläggas, så alla kan glömma skitsnacket att Chris valde smålandsklubben för pengarna. Intresset var svalt hos Luleå, så han var tvungen att se efter sitt eget hus."

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/kronika-pinsamt-osten-530219.aspx
Citera
2015-04-22, 13:42
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown

"Lagkaptenen vägrade att skriva på och när klubbledningen insåg att taktiken bakom skambudet inte skulle leda till en påskrift, lade de fram ett nytt kontrakt på två år. Men då var vi redan så nära på försäsongsträningen att Chris valde att skriva på för två år i Hv71. Med sänkt lön ska tilläggas, så alla kan glömma skitsnacket att Chris valde smålandsklubben för pengarna. Intresset var svalt hos Luleå, så han var tvungen att se efter sitt eget hus."

Jag fattar inte. Flyttade han till HV för att försäsongsträningen var så nära? Mycket märklig anledning och dessutom borde det väl vara ännu lättare att bara stanna i Luleå om man så prompt vill försäsongsträna.

Har ingen åsikt om Chris Abbot öht men det där lät märkligt.
Citera
2015-04-22, 13:43
Medlem
Fijks avatar
Gött med Magic Mike, bara Nygga som fattas
Citera
2015-04-22, 13:45
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Tycker Ryno, stundtals, har haft en förmåga att försvinna lite när det börjar bli allvar....

Statistiken säger iaf inte så. 0,68 p/match i snitt i slutspel och playoff Det är mycket bra! Då är ändå hans två första slutspel inräknade där han gjorde en pinne på 10 matcher.
Han gjorde tex 6 poäng på 5 matcher nu mot Malmö senast i knappt speldugligt skick. Tror tyvärr det är en mycket bra värvning av FBK.
Citera
2015-04-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown

Om vi bortser från att det du länkar är en lös uppgift på ett fanforum så kan han säkert ha gått ned i lön hos HV jämfört med vad han haft när han varit LHF:s bäst betalde, men nu handlar det om erbjudandet för nästa säsong.

LHF såg en mindre roll med en mindre lönecheck medan HV trumfar det för säsongen 15/16.
Citera
2015-04-22, 14:39
Medlem
Embas avatar
Osten är lögnare och skitstövel, det vet alla förutom vissa totalt enögda Luleåiter.

Han sumpade bort sin kapten och trotjänare genom att lägga skambud. Chris väljer självklart att se sig om efter en ny klubb och valde tillslut HV.

Fair and square.
Citera
2015-04-22, 14:47
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Chips-Micke till FBK.

Tycker faktiskt Färjestads lagbygge ser bra ut. Läste att Salmela med stor sannolikhet lämnar. Hur blir det med Rajala?

Autistspelare med 6 mnd kontrakt isf enligt Leif C i går i NWT.
Citera
2015-04-22, 14:55
Medlem
JoshTees avatar
Thoresen klar!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in