2015-04-11, 02:01
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Widing till Brynäs?
Varför? Han har varit SAIKs bästa spelare i år och verkligen burit laget. Blir nog förlängning med 3 år. Kanske till och med 5 år.
Senast redigerad av Displaced 2015-04-11 kl. 02:03.
Citera
2015-04-11, 02:27
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Varför? Han har varit SAIKs bästa spelare i år och verkligen burit laget. Blir nog förlängning med 3 år. Kanske till och med 5 år.

Det kanske lockar med Brynäs satsning mot allsvenskan?
Citera
2015-04-11, 04:12
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det kanske lockar med Brynäs satsning mot allsvenskan?

Snackar vi fiaskon för Widing så varför inte Luleå? 1 SM-guld på 38 år.
Och det värsta är att ni kom lika långt som Brynäs i år. Vilket jävla skämt.

EDIT: Vore ju underbart om Ryno gick till Luleå också. Fyran vilket bottennapp det vore. Killen har ju spelat med skridskoskydden på i flera år nu.
Senast redigerad av VSVP 2015-04-11 kl. 04:16.
Citera
2015-04-11, 06:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Håller för ovanlighetens skull helt med om ett inlägg igen. Men Osten drygar sig. Kom igen Chris, gå ner någon krona. Kom igen Ostjävel, gå upp någon krona och möt varandra halvägs. Lets Go Abbotts!!!
Tror du det handlar om det? Jag tror det handlar om att skilja tvillingarna åt och ibland med tvillingar så kan det vara svårare att skilja dem åt än stjärtkamrater av det manliga slaget.
Citera
2015-04-11, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Per Ledin lär nog också lämna Luleå, Färjestad nästa då..
http://www.kuriren.nu/100-hockey/inget-kontraktsforlag-till-publikfavoriten-8227424.aspx
Publikfavorit vetefan, har nog 10-20 stycken Luleåspelare som är mina favoriter före mr "HV är ju laget som är vinnarlaget"-- Väck med han, tack.
Snackar du om? Han har ju gjort fler säsonger i Fuleå. Dessutom så sa mr Fuleå att han gick till Fuleå för att han ville spela i lag med chans på sm-guld. Då får ni behålla apan om inte Skaik eller Brynäs vill ha han, blir fan förbannad annars
Citera
2015-04-11, 08:21
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Ja så länge inte Lasse Johansson värvar Ledin är jag nöjd.

Hade Skellefteå AIK haft det omoderna fjärdekedja-tänket kunde ett bud till Chris Abbott varit på sin plats. Ledin var nog aldrig aktuell.
Citera
2015-04-11, 09:52
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Hade Skellefteå AIK haft det omoderna fjärdekedja-tänket kunde ett bud till Chris Abbott varit på sin plats. Ledin var nog aldrig aktuell.

Är du inte lite väl stöddig nu?
Citera
2015-04-11, 10:44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, Sweatt lär ju vara något så ovanligt som en smart hockeyspelare, en katt bland sengångarna. Han kan nog lära Per Ledin både matematik och grammatik (lära ut hur man åker skridskor är nog för sent), om nu PL får förlängt kontrakt alltså.

Både Forsell och Erik A. i Skellefteå har tagit examen i Teknisk fysik om jag inte har fel. Dom kan säkert pluttifikationstabellen.

Ledin kollar väl bara på bilderna i en tidning.
Citera
2015-04-11, 10:53
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vem hamnar med Foppa och K-fab då, Granström?

Det känns som ett rätt så kvalificerad gissning.
Citera
2015-04-11, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Det känns som ett rätt så kvalificerad gissning.
Garanterat dyraste fjärdekedjan i SHL om det blir så.

Granström har kvaliteter utöver det vanliga som tekare och han är bra i boxplay. Han duger fint som tredje-center i en jobbig-att-möta-lina.

Fabricius har en plats på bänken - och i bp.

Forsberg däremot ... ?!

Den platsen hade de gärna fått värva nåt bättre på.
Citera
2015-04-11, 11:31
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Den backsidan skriker mellanmjölk offensivt sett. Har inte Leffe lärt sig att ska man hävda sig i toppen är en spelande PP-back extremt viktigt.

En SHL-trupp brukar väl ändå ha ungefär åtta backar. Ni har listat sex. Färjestad behöver väl "bara" värva en spelande PP-back. Jag ser ingen anledning till oro än. Ser er backsida sådär ut när ni börjar spela träningsmatcher - först då är det läge att svettas lite.
Citera
2015-04-11, 11:35
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
En SHL-trupp brukar väl ändå ha ungefär åtta backar. Ni har listat sex. Färjestad behöver väl "bara" värva en spelande PP-back. Jag ser ingen anledning till oro än. Ser er backsida sådär ut när ni börjar spela träningsmatcher - först då är det läge att svettas lite.

Jo jag vet att en trupp brukar ha åtta backar. Men Leffe snackade ju om sex backar för att fylla på med juniorer sedan. Sen vet jag också att det kan vara snack.

Men man vill ju höra att de i varje fall har en PP-back på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in