Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Ja, känns som att han är på väg. Samtidigt vill väl Osten få ner lönen. Vad kan Ledin tänkas tjäna? Inga avstängningar va så någon med kvalificerade gissningar?
Hade gärna haft kvar honom, han är ändå en riktigt skön karaktär att ha i laget, plus den lokala förankringen. Stämmer som Osten också säger att han varit mer osynlig efter Tollefsens ingripande.
Ge Ledda ett år till. Fjärdelina med Fabbe och Foppa då. Pff-kedjan. Pyser nog in en eller annan viktig poäng i vinter.
Vem ska centra den linan? Ledin..?
Ledin har antagligen gjort sitt i Luleå, visst är det en skön profil men han har absolut inte gjort sig förtjänt av någon särbehandling på samma sätt som t ex Sandström eller någon annan Luleåprofil. Han ska behandlas som vilken annan spelare som helst som har utgående kontrakt.
Ledin var dessutom direkt dålig efter sin skada och fullständigt horribel i slutspelet, dessutom är båda forwardsplatserna i fjärdelinan redan fyllda, det finns ingen plats kvar. Dessutom så tror jag inte att han varken vill spela i en fjärdelina och framförallt inte få betalt för att spela i en fjärdelina.
Osten gör helt rätt om han låter Ledin gå, även om jag kommer att sakna personen väldigt mycket så tycker jag att det är helt klart rätt val nu när man förlängt med både Fabbe och Foppa.