Citat:
Ursprungligen postat av
Liridonk
Sitter du seriöst och försvarar en pedofil? Fan är det för de på dig
Här har vi ett typiskt exempel på någon som svalde RGs bete med hull och hår. Det är sådana som dig som RG och andra fascistiska organisationer utnyttjar för att försöka komma in i värmen.
Jag försvarar inte pedofiler, jag försvarar yttrandefriheten.
Jag har själv deltagit i att röja nätpedons identiteter men i dessa fall har det alltid handlat om individer som bevisligen redan har begått övergrepp (t.ex. genom att lura småflickor att exponera sig i cam).
I detta fall vet vi inte om det handlar om en aktiv pedofil eller enbart ett psykfall som delar med sig av sina sjuka fantasier.
Handlingar är oåterkalleliga, tankar är det inte. Därför måste dessa bemötas på helt olika sätt.
Men det finns en ännu viktigare anledning till att ta avstånd från just dessa publiceringar och det är att stoppa avsändaren. Jaga pedofiler är något extremistgrupper älskar att göra eftersom det ger billiga PR poäng hos allmänheten som inte förstår att det är en process där extremistgruppen vill cementera sig som den nya makten. De "goda" som ska sopa rent vårt degnererade samhälle.
Sanningen är naturligtvis att deras enda riktiga mål är att sopa bort alla som hotar deras maktposition och totalitära ideologi. Idag är det pedofiler men imorgon är det whistleblowers, politiker med obekväma åsikter, journalister som dokumenterar "fel" saker. Utan anonymiteten kan extremisten enkelt använda sina favoritverktyg: våld och förtryck.