2015-02-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är ganska troligt, för den här gången. De vet att de inte kan förfölja oliktänkande i för många dagar utan att pöbeln reagerar på det och det hela blir kontraproduktivt.

Fyra dagar med ; 1.Förfölja politiska åsikter de inte gillar bland personer som har ett mer avancerat jobb än lagerarbetare dvs "maktpositioner" . 2. "hat" mot etablissemangets företrädare, gärna kvinnor då det stämmer in på den feministiska värdlsbilden. 3. Pedofili och hundvalpar som det fantiseras om.Allt för att ta billiga poäng i sitt censurarbete. 4. Återstår att se. Jag tror på "hot" mot politiker. Kanske någon som tycker Reinfeldt borde hängas eller liknande. I samband med det här intervjuar de politiker och trummar ännu hårdare för förbud och lagändringar mot flashback samt annan alternativ media.

hmm. de har kört rasism/ pedofili/ personmobbning det som återstår nu är sexismen och kvinnohatet på forumet. Låt mig gissa på att de rotat fram någon som har ex. antal våldtäkter, partnermisshandel eller dylikt i sitt brottsregister och som samtidigt sitter och spyr kvinnohat på feministforumet eller sexforumet. Eller narkotika och/ eller annat ljusskygg verksamhet.

Där har du min gissning.
Citera
2015-02-12, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArnautDaniel
De som nu sitter och nojar för att det ska ringa på dörren bör nog inte hoppas för mycket på att Flashbacks ledning ska skydda dem. Så här skriver Marcus Jerräng på IDG i en artikel som är ovanligt nyanserad:

http://www.idg.se/2.1085/1.608478/flashback-ar-inte-langre-anonymt-och-det-ar-en-milstolpe-hur-man-an-ser-pa-det

Det är ju just underkasta sig svenska lagar som man inte ska göra. Det ska inte accepteras mindre yttrandefrihet än i USA. Tror man på frihet är det tvärtom ens plikt att bryta mot den svenska juridiska "definitionen" av "yttrandefrihet". Detta har både jag och andra påpekat till leda. De kan bara kuva er för att ni lyder. Vägra lyda, så kan de göra skit och intet!
Senast redigerad av Redoxreaktion 2015-02-12 kl. 17:25.
Citera
2015-02-12, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArnautDaniel
De som nu sitter och nojar för att det ska ringa på dörren bör nog inte hoppas för mycket på att Flashbacks ledning ska skydda dem. Så här skriver Marcus Jerräng på IDG i en artikel som är ovanligt nyanserad:

http://www.idg.se/2.1085/1.608478/flashback-ar-inte-langre-anonymt-och-det-ar-en-milstolpe-hur-man-an-ser-pa-det
Det där är ju bara skitsnack Var är alla outade? Aftonbladet och RG har efter åratal av arbete från ett team hjärnskadade limboffande anarkister lyckats skramla fram fyra jävla konton

Är det här verkligen allt?
Citera
2015-02-12, 17:21
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Rätta mig om jag har fel, men dom enda som gör en stor nyhet av detta är Aftonbladet själva?

Inte ett enda ord om det på Expressen iaf och DN har bara en ledare av Amanda Björklund i ämnet, kollade nyss, medans Aftonbladet däremot har närapå 15+ länkar om diverse personer som folk på FB har näthatat + politikers åsikter om saken.
Citera
2015-02-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Nu sitter dom och vältrar sig i sitt självförvållade näthat på aftonbladet istället för att hänga ut fler idioter härifrån

Det är ju flashbackarna man vill se uthängda och förnedrade inte en massa mediehoror som vill synas i vilket fall?

Jävligt svag dag av aftonbladet får inte ens ett + idag. Första dagen var +++++ men idag blir det bara ett stort RIP-kors ska det här va underhållning?

Kanske tog sig vatten över huvudet?

Sen, var det inte någon på AB som skulle "granska skiten" för några år sedan? Åsa någonting? Slutade visst med något sorts bedrägeri? Om jag inte minns fel... Fast du var nog för ung då för att minnas någonting av den affären.
Citera
2015-02-12, 17:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
hmm. de har kört rasism/ pedofili/ personmobbning det som återstår nu är sexismen och kvinnohatet på forumet. Låt mig gissa på att de rotat fram någon som har ex. antal våldtäkter, partnermisshandel eller dylikt i sitt brottsregister och som samtidigt sitter och spyr kvinnohat på feministforumet eller sexforumet. Eller narkotika och/ eller annat ljusskygg verksamhet.

Där har du min gissning.
Narkotika tror jag inte. Brukande kan väcka empati om det hängs ut på ett lika smaklöst sätt som de tidigare. Ljusskygg verksamt i övrigt kan vara lite för farligt. De vill inte stöta sig med alla gäng-hangarounds som påstår sig finnas här. Men något mer om kvinnor låter troligt.
Citera
2015-02-12, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
å andra sidan, om du inte gillar yttrandefrihetens baksidor så finns det ju andra forum, exempelvis familjeliv. håll dig borta från forum som flashback, reddit och 4chan om du störs av fri diskussion eller frihet i allmänhet.

att flashback har fått ett inflytande på opinionen är ju inte flashbacks fel. folk har vänt sig till olika trådar på flashback för att traditionell media har brustit väldigt gravt i sin nyhetsrapportering och därmed tappat många människors förtroende.

Instämmer, jag har pushat för det tidigare i tråden, varför ska det vara en fucking mänsklig rättighet att få besöka fb utan att bli kränkt? Lite av pudelns kärna i hela detta moras.
Citera
2015-02-12, 17:26
Medlem
jjagares avatar
Intressant att se när det laddas upp div fup:se att både tidningar polis samt andra statliga institutioner laddar ner dessa.
Tror att medierna använt sig av information som kommer härifrån men också många tips som de följer upp.
Att de går så hårt åt flasback är märkligt, IRC har funnits i många år och mig veterligen så har de inte varit "på" dem mig veterligen.
i marina Johansson fallet så användes flashback mot ett vittne, finns en sida om det i fup:en.
Så allt är inte negativt härinne, men tydligen så vill de inte skriva något positivt om detta.
Citera
2015-02-12, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Intressant att se när det laddas upp div fup:se att både tidningar polis samt andra statliga institutioner laddar ner dessa.
Tror att medierna använt sig av information som kommer härifrån men också många tips som de följer upp.
Att de går så hårt åt flasback är märkligt, IRC har funnits i många år och mig veterligen så har de inte varit "på" dem mig veterligen.
i marina Johansson fallet så användes flashback mot ett vittne, finns en sida om det i fup:en.
Så allt är inte negativt härinne, men tydligen så vill de inte skriva något positivt om detta.

Det finns ett fåtal rentav vidriga saker som har skett härinne, men det mesta som finns här är tvärtom bra.
Citera
2015-02-12, 17:28
Medlem
Förstår fortfarande inte problemet, vilket skyldighet har man att ens öppna dörren? Hur fungerar det? Börjar judarna att hota en med uthängning? Synd att dom inte valt mig eller någon annan skön typ. Skulle välkomna dom på besök och låta vänner blocka porten och fösa in dom i lägenheten, sen kan vi ha en intervju och filma
Citera
2015-02-12, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Kanske tog sig vatten över huvudet?

Sen, var det inte någon på AB som skulle "granska skiten" för några år sedan? Åsa någonting? Slutade visst med något sorts bedrägeri? Om jag inte minns fel... Fast du var nog för ung då för att minnas någonting av den affären.
Granska vilken skit? Aftonbladet verkar bara granska sina egna inoljade rövar och tävla om vilken journalist som blivit kallad "hora" flest gånger på flashback

vad fan hände med alla sorgsna fina nunor vi fick dom första dagarna från tangentbordsnazister? Vad i helvete har hänt med resterande 39996 "outade" flashbackkonton?

En otrolig besvikelse det här dom är lögnare hela jävla bunten jag känner fan för att gå in på aftonbladets redaktion som en breivik
Citera
2015-02-12, 17:31
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det finns ett fåtal rentav vidriga saker som har skett härinne, men det mesta som finns här är tvärtom bra.

Som samhället i övrigt då, tror att många inte vågar säga sin mening på arbetsplatser etc utan att bli påhoppad / hotad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in