2015-02-12, 11:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Lik självklart som om du skulle gå i djungeln naken bland farliga lejon och du blir uppäten, givetvis är det ditt eget fel att du blev uppäten.

Ingen tvingade dig att gå naken bland farliga lejon

Otroligt efterbliven jämförelse. Ett lejon som äter upp en människa begår inget som helst brott mot naturens lagar eller några lagar överhuvud taget. Lejonet agerar exakt som naturen skapat honom för.

Till skillnad mot våldtäktsmännen i invandrarförorten, den kriminelle vänsteraktivisten som begår dataintrång eller den maktfullkomlige "publishern" som önskar styra vad som sägs och inte sägs på internet.
Citera
2015-02-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratinazisten
Det är ju inte en absolut sanning nödvändigtvis
Det har framgått tidigare lite här och där. Personnr i den kolumnen i listan är bara sorterade i fallande ordning, enkelt och snabbt sätt att frikoppla dem från de aktuella adresserna innan release. Jag lovar dig att de är kopplade i den ursprungliga databasrelationen.
Citat:
Utifrån den infon som gjorts tillgänglig för allmänheten finns det inget för en rättssak
Inte mot AB men det finns all anledning för tex datainspektionen att misstänka att RG inte håller sig till PUL i detta fallet. Huruvida det verkligen är så kan man dock inte veta men det har funnits betydligt mindre suspekta fall som fällts.

Citat:
RG är ingen tidning.
Nej och det är just där faran ligger. Sådant har inte prövats tidigare och tidningarna har kunnat operera utan att precis allt är reglerat i lag mot att de tar någon form av ansvar för vad de sysslar med. Det har sitt ursprung i det sena 1800-talet och att staten inte stämt i bäcken är grundläggande för den Svenska tryckfriheten och journalistiken. Genom att kasta sig in i gråzoner och samarbeta med RG på detta sätt så har AB tagit in på en farlig väg.
Citera
2015-02-12, 11:35
Medlem
cunthunters avatar
Jag försvarar inte Aftonbladet, hade inte läst aftonbladet på två år förns nu!!

Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Så du tycker att det är aftonbladets roll att agera domstol?

Nej... men det är deras rätt att göra det precis som vi på Flashback har rätt att agera domstol på friade mördare, Misstänkta gärningsmän, brottsoffer, officiella personer, politker osv osv. T.ex i våldtäktsdomen jag pratade om tidigare där en syster blev våldtagen och förundersökningen lades upp på flashback där flickan kallades hora och feministfitta. Hon fick skylla sig själv..

Citat:
Den här som slagit folk på käften är uppenbarligen redan dömd för brottet. Det var INTE det aftonbladets uthängning handlade om, så att dom ens tar upp det är för att förstärka bilden av ett "monster"

Det är ju din åsikt att han redan är dömd för brottet (vilket du har rätt till).
En annan kanske tycker han borde fått hårdare straff och hängts ut på flashback så att det även blev en Public Shaming. Det sker ju för fan dagligen på flashback, det vore ju totalt dubbelmoraliskt om jag i ena sekunden sa att det är rätt att vi gör det och att dom gör det.

Aftonbladet är lika sökbart som Flashback. Sök på ett namn på en misstänkt gärningsman och baam, flashback kommer upp.

Citat:
Samma sjuka aftonbladet försvarar dom där terrorsomalierna som ville mörda Lars Vilks men näbbar och klor, ty "dom bara fantiserade ju" ... Jag spyr på aftonbladet och jag önskar verkligen livet ur hela deras jävla redaktion"!

Nu vet jag inte riktigt vilken artikel du pratar om då jag inte läser skittidningen som uppernbarligen du gör, men har du någon länkt till där dom försvarar muslimer som vill döda Lars Vilks ?

Även om du önskar livet ur dom pga deras åsikter och yttrandefrihet så har de lika stort existensberättingande som dig...

Citat:
Aftonbladet kommer dag efter dag med rena lögner och skandalöst friserade artiklar, främst då inom invandringsområdet. Här på flashback så finns det folk som plockar isär deras lögner på nolltid. Här konfronteras deras äckliga ljug. Detta är en väldigt besvärande omständighet för psykopaterna på Aftonbladet. Därför kör dom nu "all in" för att sänka flashback. Jan Helin är en mycket mycket farlig och sjuk människa.

Eftersom jag inte läser aftonbladet då jag inte gillar deras öppet socialdemokratiska och antirasistiska vinklar så vet jag inte vilka lögner det är dom sprider. Men aftonbladet har ju rätt att välja vad dom ska skriva, om dom nu ljuger hela tiden så lär dom ju också förlora en massa läsare vilket inte heller verkar stämma om man ser till deras ökningar på nätet.. Men du får gära nu när jag börjat läsa skiten igen länka till den Lars Vilks vinklingen...

Dom kommer aldrig kunna sänka flashback, flashback är här för folket och yttrandefriheten.
Samma yttrandefrihet och åsiktsfriheter som vi på flashback har. Men dom har mer skyldigheter till lag och betalande läsare som vi slipper.

Men OM man tror på yttrandefrihet och åsiktsfrihet, pressfrihet så kan man inte hata på Aftonbladet för att dom utnytjar den...

Men det du skriver går ju åt båda hållen.
Citera
2015-02-12, 11:38
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja så är det, dock dubbla budskap när Helin säger att problemet är att ingen ansvarar för forumet, han efterlyser en ansvarig utgivare, vad vill karln egentligen?

Dessa avslöjade flashbackare kan åtala Aftonbladet (Helin) för dessa avslöjanden om de så känner för det.

Om någon på flashback gör samma sak som aftonbladet (hänger ut icke officiella personer) så kan ingen stämma flashback eftersom personen som hängde ut är anonym och ingen tar ansvar för vad som skrivs..

Så tänker nog karln...
Citera
2015-02-12, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det har framgått tidigare lite här och där. Personnr i den kolumnen i listan är bara sorterade i fallande ordning, enkelt och snabbt sätt att frikoppla dem från de aktuella adresserna innan release. Jag lovar dig att de är kopplade i den ursprungliga databasrelationen.
Du lovar mig det? Även om du skulle säga att du har den ursprungliga databasen så har jag ju bara ditt ord på det.
Citat:
Inte mot AB men det finns all anledning för tex datainspektionen att misstänka att RG inte håller sig till PUL i detta fallet. Huruvida det verkligen är så kan man dock inte veta men det har funnits betydligt mindre suspekta fall som fällts.
Vad då för mindre suspekta fall som fällts? Brukar behövas någon slags bevisning för att nån ska fällas

Citat:
Nej och det är just där faran ligger. Sådant har inte prövats tidigare och tidningarna har kunnat operera utan att precis allt är reglerat i lag mot att de tar någon form av ansvar för vad de sysslar med. Det har sitt ursprung i det sena 1800-talet och att staten inte stämt i bäcken är grundläggande för den Svenska tryckfriheten och journalistiken. Genom att kasta sig in i gråzoner och samarbeta med RG på detta sätt så har AB tagit in på en farlig väg.
AB och andra svenska medier har gjort en massa avslöjanden förut under 2000-talet med avlyssningar och reportage där dom inte avslöjat källskyddet
Citera
2015-02-12, 11:42
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Klart det är precis som det du säger på det forumet är offentligt, däremot så är inte innehållet i din mejl offentligt utan man måste vända sig till en domstol för att få rota i din mejl.
Nej.
Citera
2015-02-12, 11:45
Medlem
padrons avatar
Vilka jävla sopor de är på Aftonbladet. Av den enorma användardatabasen började de med det tyngsta de fick händerna på, en sakkunnig i EU-parlamentet och en läkare som har skrivit lite rasistisk smörja. Därefter hänger de ut den stackars barnprogramledaren som inte ens vill uttala sig.

Nu är de nere på nivån med några trollande zoofiler och pedofiler.

Allt för att jaga några extra klick. Hoppas de nobla "granskande journalistik"-riddarna Helin och Aschberg är nöjda med sig själva.
Citera
2015-02-12, 11:45
Medlem
gurkmajjas avatar
"Offentliga" uppgifter gäller enbart myndigheter. Allt annat är privat. Den som eftersöker, tar reda på osv privata uppgifter om en person som inte ligger inom ramen för en offentlig uppgift gör sig skyldig till brott. Så enkelt är det.

Problemet är att polisen inte kan/vill/har resurser till/ osv att utreda dessa brott i dagens IT-samhälle.
Citera
2015-02-12, 11:49
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
"Offentliga" uppgifter gäller enbart myndigheter. Allt annat är privat. Den som eftersöker, tar reda på osv privata uppgifter om en person som inte ligger inom ramen för en offentlig uppgift gör sig skyldig till brott. Så enkelt är det.

Problemet är att polisen inte kan/vill/har resurser till/ osv att utreda dessa brott i dagens IT-samhälle.

Och eftersom ingenting är läckt som flashback själva säger så är det ju svårt att anmäla något.
Kan aftonbladet lägga ut texter och bilder från folks facebook så kan dom ju lägga ut vad folk skriver på ett öppet forum som flashback...

Ska vi ha yttrandefrihet eller ej ?
Citera
2015-02-12, 11:49
Medlem
juju_mans avatar
Jag ser AF arbete som enbart något positivt. De mest sinnesslöa nazistrasitpedofilnäthatarna rensas ut och ger plats för de som inte registrerar sitt konto med mailadressen förnamn.eftermamn@sverigedemokraterna.se. Detta är en naturlig del av evolutionen.
Citera
2015-02-12, 11:51
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja

Va?
Hur fan menar du?
Att jag som privatperson begår ett brott om jag begär ut offentliga uppgifter eller vad?
Eller menar du att jag gör mig skyldig till ett brott om jag tar reda på uppgifter som inte är offentliga?
Som ifall jag till exempel skulle fråga min kompis vad hans sambo heter i World of warcraft eller vad de ger sin katt för mat?
Citera
2015-02-12, 11:52
Medlem
Citat:
Man har fått dom från ett bolag som heter Piscatus som samlat information sen 2010 från olika myndigheter och statliga verk uppenbarligen även mailkorrespondens med privatpersoner. Dom förvaras i en *.zip fil på anonfiles
Obehagligt, vad som borde debateras är medborgarnas integritetsskydd och inte ett och annat pucko till "näthatare". Men det lär väl knappast ske i landet där undersåtarna är överhetens "egendom".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in