2015-02-11, 12:59
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Det AB gjort är inte kriminellt eller felaktigt.
De har gjort precis vad de ska göra. De har sökt upp personer som arbetat för en sak utåt och haft dolda motiv och lyft fram det. De har sökt upp dessa personer och givit dem chansen att förklara sig. De har ej hittat på lögner trakasserat eller mobbat.

AB har alltså uppfört sig 1000 gånger hövligare och schystare än man kan säga om den andra parten.
Kriminellt har de såklart inte betett sig (förutom förtal), och det du skriver stämmer på en person (miljöpartisten)
Citera
2015-02-11, 12:59
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malirenos
"Det är väl hennes problem."

Jag SER en ouppfostrad mellanstadieelev framför mig.
Haha tänkte samma sak
Citera
2015-02-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Självklart så har det spridning. Allt man skriver har en spridning på ett eller annat sätt. Det jag menar är att ska man alltid ta hänsyn till att någon eventuellt kan bli kränkt av det, så skulle man inte kunna säga mycket. Flashback ligger på internet som är åtkomligt för en stor del av jordens befolkning.

Det skulle bli många inskränkningar på yttrandefriheten då, eller mycket att göra i domstolarna.

Men vi tycker helt enkelt olika. Jag anser att en människa ska ha rätten att säga och tycka vad man vill.
Man ska ha rätten att tycka och säga allt, därmed självklart inte sagt att man alltid måste eller bör göra det. Men rätten ska alltid finnas där, utan inskränkningar eller påhittade morallagar.

Du tycker inte det, mer än så är det inte.
Hur du lyckades få det jag skrev till att jag skulle vara emot absolut yttrandefrihet, eller ens att det skulle vara förbjudet att skriva att muslimer knullar åsnor, är för mig en gåta. Du borde vara lite lugnare med att dra slutsatser om andras åsikter bara för att de inte håller med dig om allt du skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det är felaktigt att förstöra en människas karriär utan att ge dem en rättslig prövning. Ordet häxjakt är sannerligen talande för det som sker

AB har ej förstört någons karriär. De har bedrivit journalistik.
De har sökt upp personen och givit dem chansen att förklara sig eller, märk väl, totalt förneka hela grejen.

Om någon har förstört karriärer så är det personerna som uppfört sig så sjukt illa som vissa erkänt att de har. Självdestruktivt värre
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja det är möjligt att det är din subjektiva uppfattning om det hela, det betyder ju inte att det är sant för det.

Om du menar att hänga ut en icke dömd person och på så sätt förstöra dess karriär inte är att trakassera så anser jag att du har fel, och här är lagen glasklar.

Aftonbladet skulle låtit rättsväsendet ta hand om fallen, innan de gav ut namn på någon. Det är så det ska fungera i en rättsstat.
Verkligen, så media skall alltså inte rapportera kring häktade, anhållna, eller misär, felbehandlingar, samhällsövergrepp osv osv innan någon är dömd ..
Citera
2015-02-11, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, att knacka på dörren och låta någon bemöta något är inte trakasserier. Trakasserier blir det först om de sagt till Aftonbladet att lämna dem ifred med reportrarna står kvar och knackar/bultar på dörren och kräver svar.

Och nej - eftersom de inte identifierar personerna så är det inte uthängning. De som intervjuas har dessutom låtit sig just intervjuas.

De som mot sin vilja ställts mot sitt näthat i media är en politiker och en politisk rådgivare, inga anonyma enskilda.
Va snackaru om? Dom knackar inte på folks dörr utan ser till att stå utanför när dom kommer från jobbet eller är på väg till jobbet så dom inte ska kunna gömma sej. Personerna har inget val alls om att bli filmade eller inte
Citera
Medlem
Tycker att Alexander Bard sammanfattade det hela väl med: #Aftonbladet is not a newspaper. Aftonbladet is the worst fucking lynch mob Sweden has seen since the witchhunts. Check #Flashback."

Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om Anonymous MEN en DDoS mot Aftonblaskan skulle inte sittet helt fel nu (?) Hyckleri av Jan Helin att först stå upp för attacken mot Charlie Hebdo för att sedan vilja begränsa yttrandefriheten och attackera den - precis som islamisterna gjorde. Jan Helin har alltid slagit mig som en patetisk och sorglig själ men det här är ett riktigt lågvattenmärke utan dess like.
Citera
Avstängd
Kakan "Tjocko" Hermansson, som ingen hört talas om, var så trött på näthatet. Nu har hon fått fler näthatare än hon kan drömma om, fast egentligen är hon bara värd förakt.

Förvånar mig inte om hon kommer att använda Aftonbladets näthatskampanj som en språngbräda för att i alla fall bli en B-kändis. Kakan i nästa "Debatt" , Kakan hos "Malou".. med mera.Usch!
Citera
2015-02-11, 13:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
De har sökt upp personen och givit dem chansen att förklara sig eller, märk väl, totalt förneka hela grejen.

Om någon har förstört karriärer så är det personerna som uppfört sig så sjukt illa som vissa erkänt att de har. Självdestruktivt värre
Fast nu kräver du ju att vuxna människor - hatande män - skall ta ansvar för sitt eget handlande .. det fungerar inte så ..
Det är bara våldtagna kvinnor och barn som man kräva sådant av ... och gör i parti och minut på flashback.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Outar Aftonbladet nya personer varje dygn? Hur länge? Någon som vet?

Japp, det blir som en adventskalender. Bakom sista luckan gömmer sig nog en riktig godbit
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Det AB gjort är inte kriminellt eller felaktigt.
De har gjort precis vad de ska göra. De har sökt upp personer som arbetat för en sak utåt och haft dolda motiv och lyft fram det. De har sökt upp dessa personer och givit dem chansen att förklara sig. De har ej hittat på lögner trakasserat eller mobbat.

AB har alltså uppfört sig 1000 gånger hövligare och schystare än man kan säga om den andra parten.

Nej, man har sökt upp och trakasserat i deras hem, skogsarbetare och jägare och utgett koppling mellan deras användarnamn och yrke.

Jag undrar även varför det ALLTID är samma grupp som ska "granskas" på detta vis. När kommer man kunna lämna in stulna uppgifter och databaser från twitter och vänsterextrema sidor, skulle aftonbladet samarbeta med kriminella högerextremister för att hänga ut vänstermänniskor som skrivit att Sverigedemokrater ska dödas och bör ta sina liv?
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:

Jo eftersom de inte gjorde personen anonym, vilket de kunde gjort, det hade inte spelat någon roll för syftet med granskningen i fråga. Och därmed både åtalat och dömt personen utan rättslig prövning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in