2015-02-11, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Kan inte offentliga personer stå för sitt tidigare liv, göra avbön, då är efterforskning ett absolut måste. Valda sverigedemokrater som har härjat på Flashback med hets och hat gör bäst att tvätta byken offentligt, annars får den granskande journalistiken göra det!
Kring det kan det nog finnas en del förklaringar. Antingen har politikerna varit hårt ansatta med datasäkerhet från partivänner och dom finns inte med på listan. Eller så sparar RG och pressen dom största fiskarna till ett politiskt mer avgörande tillfälle?
Citera
2015-02-11, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Levde du ens när man enbart kunde publicera insändare i en tryckt papperstidning? Då liksom nu har du rätt att vara anonym, tidningen får inte avslöja dig för myndigheter, har du ens funderat på varför? Lägg nu ner snacket om att anonymitet är dåligt, fegt eller vad det nu kan vara, det är inte du som avgör om någon har ett behov av att vara anonym.

Om du har ett behov av att veta vem som tycker vad anser jag att du är pervers och bör söka för ditt extrema kontrollbehov. Jag dristar mig till att tycka att du är ett stort biologiskt misslyckande för något står uppenbarligen inte rätt till i det huvud som jag misstänker sitter mellan knäna.

De som tycker att anonymitet är något bra verkar däremot inte ha några bra argument för det förutom feghet just.
Citera
2015-02-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Media har gjort liknande granskningar förr mot läkare, mot försäkringskassor m.m. nu granskade de flashback och publicerar/avslöjar personer som nätahata alltså brutit mot lagar som t.ex. olaga hot och hets mot folkgrupp. Många av dem har erkänt eller ångrat sina uttalanden. Alltså erkänt lagbrott, men som sagt innan du har rätt i att AB inte är domstol och de delar inte ut t.ex. fängelsestraff men de granskar och avslöjar så som journalister alltid gjort, så varför är du förvånad?

Men har du svårt att förstå?
Nej, he har fortfarande inte gjort sig skyldiga till något lagbrott.

Jag kan säga att jag tycker att du är en idiot. Senare kan jag ångra ordvalet och be om ursäkt. Det betyder inte att det hade varit ett lagbrott att kalla dig för idiot. Det är en fråga om moral.
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Man kan ju undra vad du har för åsikter egentligen? Hade du verkligen förlorat ditt jobb och FAMILJ om de kom ut? Terapi kanske är lämpligt?
Jag pratar om andra personer.

Folk har förlorat vänner och familj på grund av att de röstade på SD, och du tycker att dessa människor ska gå i terapi!?
Herregud, mer pantade människor får man leta efter.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Fan bra argument Ola Öinert.

Jimmie Åkesson får säkert sparken från Sverigedemokraterna för att han röstar på Sverigedemokraterna.

Nej det tror jag inte han får. Men skulle man bli sparkad kan man gå till arbetsmarknadsdomstol och få det prövat. Det är inte olagligt att vara Sverigedemokrat.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Ja, men ska man inte ha rätten att uttrycka sig olämpligt!?

Man kan ju inte bara låta personer med "lämpliga" åsikter uttrycka sig, hur fan skulle samhället du se ut?
Sverigedemokraterna hade garanterat aldrig existerat till exempel.

Frågan handlar i så fall om vad som är lämpligt och vem som skall bestämma vad som är det. Nej, den vägen är oframkomlig tror jag.
Citera
2015-02-11, 19:28
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
De som tycker att anonymitet är något bra verkar däremot inte ha några bra argument för det förutom feghet just.
Jag tycker mest det känns bra att du outat dig själv som en komplett idiot
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Sopan Helin kan väl knappast åtalas, men väl falsifieras!?
Han måste göra avbön, i.o.m. att han drog tillbaka sin artikel från Aftonhorans "etta" så snabbt!
Skämdes han, eller tog han sina egna konsekvenser av sitt handlande...?
Senast redigerad av ziracorn 2015-02-11 kl. 19:33.
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Är väl en slags variant av Darwinism att du förlorar dina vänner och din familj. Varför spela teater inför andra när du innerst inne hyser andra åsikter?
Du spelar alltså PK fast du inte är PK, vad är vitsen?
Vad babblar du om?
Citera
2015-02-11, 19:30
Medlem
Citat:
Finns massor av icke-anonyma Sverigedemokrater. Jimmy Åkesson till exempel. Han är inte anonym.

Skillnaden är kanske, att Jimmy har många arbetsgivare,
som inte sparkar ut han från sitt jobb, för sina politiska åsikter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så, för en som haft fullt upp på jobbet (där jag kokar spädbarn) hela dagen kan någon sammanfatta vilka som blivit drabbade av Aftonbladets senaste drev så här långt? Juristen, miljöpartisten, skogshuggaren och H.E.L har jag koll på men är det fler som råkat illa ut?
Läkaren, som hängdes ut först, men det var ju någon dag sen.

Har H.E.L hängts ut? Det har jag missat isf.
Citera
Medlem
rondellhundens avatar
aftonbladet kan dra åt helvete jävla idioter försöker inskränka yttrandefriheten !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in