2015-02-11, 20:12
Medlem
konstits avatar
Nu är där plötsligt inget om FB på ABs förstasida... Lugnet före stormen, eller har man redan slut på ammunition ?
Citera
2015-02-11, 20:13
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Nix, läkarjournaler är hemliga för allmänheten enligt lag. Präster har tystnadsplikt. All information eller alla åsikter är inte till för allmänheten.

Ska vi öppna upp alla läkarjournaler i demokratins namn.

För att inte tala om psykvården, där har man en informationskälla av rang.
Citera
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Nix, läkarjournaler är hemliga för allmänheten enligt lag. Präster har tystnadsplikt. All information eller alla åsikter är inte till för allmänheten.

Ska vi öppna upp alla läkarjournaler i demokratins namn.

300 sidor skit och du flyger in med det dummaste inlägget i hela tråden.

Det är en jävla skillnad på att stå för vad man tycker och säger, och tvingas stå för en läkarjournal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Herregud, din autism tar kål på mig.

Mitt argument innebär att jag förklarar för dig varför anonymitet är viktigt för mig och andra människor i samhället. Medan ditt motargument har ingenting att göra med det, du börjar istället svamla om att mitt liv suger!?

Vet du hur man ens argumenterar?

Förstår du inte hur han menar så är det kanske du som har svårt med någon diagnos. Han menar att du är en falsk jävel eftersom du vet att dina närmsta skulle lämna dig om de visste vilka åsikter du hyser. Det ärliga vore självklart att berätta sanningen istället för att förra dem bakom ljuset.
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Varför skyller du på min milda autism?

Jag förstår vad du menar. Men hur orkar du rent psykiskt "spela" för din familj och dina vänner dygnet runt?
Äntligen förstår du.

Det gör alla mer eller mindre, du har också hemligheter som du inte berättar för din familj eller vänner.
Lägg ner, du vet vad jag menar. Det är inget trollforum, det är diskussionsforum.
Citera
2015-02-11, 20:14
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Det måste ändå gå att bemöta, typ så som researchgruppen gör nu. Annars skulle man kunna säga samma sak om mobbing på skolgården; "Vi får helt enkelt stå ut med att vissa barn blir mobbade, det är viktigare att barnen får leka på skolgården".

Även om barnen får leka på skolgården så kan man ha vissa regler och säga till dem som gör andra ledsna utan högre syfte.
Du har alltså missat att det handlar om vad vuxna ska få yttra till andra vuxna. Är de psykopatiska våldsbrottslingarna i Researchgruppen din mamma eller skolfröken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Källa?
Flashbacks regler. "1.06. Användarnas anonymitet".
Det är inte förbjudet att outa sig själv.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Massor av människor här bryter mot lagarna när de är rasister.

Vart står det i Sveriges lag att det är förbjudet att vara rasist? inte ens Özz säger att det är förbjudet att vara rasist i Sverige
Citera
2015-02-11, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Mitt argument innebär att jag förklarar för dig varför anonymitet är viktigt för mig och andra människor i samhället.

Varför är anonymitet så viktig för dej? Är du en gummirygg som inte vågar stå för dina åsikter?
Citera
2015-02-11, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Varför är anonymitet så viktig för dej? Är du en gummirygg som inte vågar stå för dina åsikter?

Vill du outa dig så var så god... syltrygg...
Citera
2015-02-11, 20:18
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Förstår du inte hur han menar så är det kanske du som har svårt med någon diagnos. Han menar att du är en falsk jävel eftersom du vet att dina närmsta skulle lämna dig om de visste vilka åsikter du hyser. Det ärliga vore självklart att berätta sanningen istället för att förra dem bakom ljuset.
Du måste också vara pantad och ha autism - tråkigt att man alltid måste diskutera med er.

Vi diskuterade om anonymitet har en funktion i samhället. Jag radar upp exempel på när det har en funktion, medan Nonolimit motargumenterar genom att snacka om någonting helt irrelevant som inte har ett dugg att göra med vår diskussion.
Citera
2015-02-11, 20:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
En annan anledning till anonymitet på nätet är att man kanske inte vill bli någon kändis. Även om det man skriver är 100% politiskt korrekt och man kan stå för det så kanske man inte är en exhibitionist som vill bli igenkänd på stan.

Och så har man ju det här med valhemligheten. Fast själv står jag för att jag röstar på Direktdemokraterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in