2015-02-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Jag firar.

Det säger dock en del om dig som person och vilken brist på lära religion har gett dig för hade du varit en lärande och troende människa så hade din reaktion varit annorlunda. As-salamu alaykum!
Citera
2015-02-10, 15:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är riktigt vidrigt. Enkelspårig offentlig skampåle i hela landet på det här viset är långt värre straff än vad våldsbrottslingar får. Och detta trots att han inte ens är dömd för någonting. Det är riktigt jävla vidrigt när kvällspressen nu blir både åklagare och domare över vanliga privatpersoner.

Glöm inte bort vilka det är som vikt sig för media och sparkat honom.
Citera
2015-02-10, 15:10
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSinatra
Har du läst yttrandefrihetsgrundlagen?

Kan vi inte börja med att alla som hänvisar till yttrandefrihet tar och läser lagen? Då kanske vi slipper läsa sådana här inlägg in absurdum.

Jag bjuder på en länk med en sammanfattning som inte bör ta mer än ett par minuter att läsa. Passa gärna på att klicka er vidare till tryckfrihetsförordningen också, eftersom den har ett par förtydliganden som även gäller den förstnämnda.

http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Demokrati/Grundlagarna/Yttrandefrihetsgrundlag/
Men snacka om värdelöst inlägg. Ja, alla vet att ni tycker yttrandefrihet är vad lagen säger att ni får yttra. Hade det stått i lagen att ni måste ansöka om promenadtillstånd för att få gå ut hade ni gladeligen gjort det och tjattrat om hur demokratiskt det var.

Men försök argumentera utifrån principer eller något istället.
Citera
2015-02-10, 15:10
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det är spännande med alla snyftrunkare i tråden. Vad tror ni att yttrandefrihet är? Att kunna säga vad som helst när som helst utan något som helst ansvar? Att ingen någonsin ska kunna koppla det jag säger till mig som person? Att när jag får mothugg, alltid ha utvägen att kunna springa och gömma mig bakom mammas kjolar. Ni drar jämförelser med Charlie Hedbo... tillåt mig hånle. Det fanns ingen som agerade under falsk flagg där. Inte alls som de exempel som vi läst om på AB, som plockat enkla pk-poäng irl och gjort en karriär på det, medan man antagit en drivande rasistroll på fb. Patetiskt, fegt och dubbelmoralistiskt... och extremt befriande att se dessa avslöjade och avklädda.

Håller med fullständigt.
Citera
2015-02-10, 15:11
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att avslöja någons identitet på ett internetforum är både farligt och omoraliskt. Har personen t.ex. dristat sig till att kritisera Islam så kan det leda till att personens liv riskeras. Att man blir en Lars Vilks eller Salman Rushdie med dödshot emot sig.

Det borde Expressen och Aftonbladet tänka på.
Det här tänkte jag också på. Med tanke på vad joel skrivit om islam och muslimer så kan ju aftonbladets avslöjande leda till hans död. Känns väldigt oansvarigt att blotta människors privatliv på det här sättet.
Citera
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Precis. Aftonludret/Rödinggruppen ska inte få skit för att Joel sparkats, det ska enbart SD få. Det finns numera ingen stake i det där partiet.

Det har det inte gjort på länge, de är så fega och viker sig alltid så fort ett mediadrev går. I det här fallet var det väl ingen viktig person för dem men personer som varit trotjänare och slitit hund kan ryka för att de uttryckt några olämpliga kommentarer på Avpixlat.
Jag har inget förtroende för det partiet längre, det enda som gör att jag kan rösta på dem är att sjuklövern är ännu värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Frågan är hur nyhetsvärdet ser ut i detta "scoop" som nu handlar om diskussioner på FB.
Ärligt talat, var finns intresset för allmänheten att läsa om vad vissa personer har för åsikt och vad de debatterar på nätet.
R.A med anonym reseachgrupp jagar folk som de vore grovt kriminella, och sen ringer de på dörrar och fotograferar för uthängning i AB som värsta gestapo.

Vad vill de egentligen uppnå med detta "scoop"? Vill de införa åsiktsregistrering?
Det vore bra om AB med anonym researchgrupp själva kunde gå ut med vad syftet egentligen är.

Tror inte att många medelålders/gamlingar AB läsare hänger med ens vad FB är för något.

Pressombudsmannen borde egentligen kolla upp om AB:s reportage om FB har någon nyhetsvärde förutom att AB vill hänga ut människor.
Att en SD-jurist är invandrarkritisk har inget nyhetsvärde. Att han/hon onyanserat uttrycker hatiska åsikter och utövar hets mot folkgrupp i skydd av anonymitet är allvarligt och har nyhetsvärde. Det har inget med åsiktsregistrering att göra överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av acetal
Ni som hyllar uthängningarna; borde inte AB isf löpa linan fullt ut och även hänga ut pedofiler, IS-sympatisörer, våldsbejakande vänsterextremister etc?

Jag hoppas att ni har samma förståelse om det en dag blir att det är ni, enligt det rådande samhället, som har de felaktiga åsikterna och hängs ut och får ta de eventuella konsekvenserna av det.

Sen till den ständiga frågan; när ska folk börja tänka på sin internetsäkerhet om de har något att förlora på det? Nu är jag inte så insatt i hur hacket eller kartläggningen har gått till men om man använder sin vanliga mail, eller rent av har uppgett sitt personnummer, så måste man vara lite bakom om man vill vara anonym.

Jag skulle ha förståelse om jag blir uthängd när jag brutit mot lagen om jag hade en offentlig/förtroendevald anställning. Särskilt om brottet i fråga har omedelbar koppling till det uppdrag jag har och jag i min uppdragsgivares ögon kanske till och med skulle anses direkt olämplig för jobbet om det var allmänt känt att jag begått dessa brott. Det är väl inte alls svårt att förstå?

Jag har till exempel inget emot att det uppdagas att en person som jobbar på dagis är pedofil elller om man trycker upp en kamera i nyllet på en socialdemokratisk kommunpolitiker som låtit sig mutas och frågar varför.
Har du???

Att man från aftonbladets sida inte konfronterar pedofiler har väl mer med ärendets känslighet och hänsyn till offer att göra osv snarare än hänsyn till gärningsmannens integritet?
Citera
2015-02-10, 15:12
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Varför har så många hatare så fantastiskt svårt att förstå att yttrandefrihet inte innebär att man utan konsekvenser eller oemotsagd får häva ur sig vilka tokigheter, lögner, vidrigheter etc som helst? Vart kopplar det inte?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Så länge det fria internet finns, så kommer människor kränkas av andra människor.
Det går aldrig att stoppa människors sätt att uttrycka sig.

Så Aftonbladet, lägg ner.
Det blir bara löjligt till slut.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Alla som är rädda för att bli avskedade om deras åsikter kommer ut.
Om ni bara hade varit lite mer öppna så hade ju samhället hängt på, speciellt med tanke på hur många vi är på flashback.

Och vad om någon företagare inte gillar dig eller din åsikt, det är ju deras åsikt och alla ska ju ha rätt till sin egna åsikt. Rätt måste ju vara rätt lixom. Men det slår ju åt båda hållen.

För några år sedan var det helt tabu att vara sverigedemokrat i sverige. Kommer ihåg hur dom flesta vännerna på facebook gnällde som fan på SD. Nu är flera vänner öppna med sin röst på SD. Visst skapar det debatt på fester och så, men generellt har det blivit mer normaliserat.
Det står dagligen om invandring i svensk press osv osv .. SD har verkligen vunnit..

Men ska vi gå mot totalt yttrandefrihet så måste ju några börja yttra det som dom känner.. Öppet..
Är man fler som går ut samtidigt och stödjer varanra. T.ex de liberaler som Alexander Baard som öppet förkastar AB för att hänga ut flashbackare vad han är tycker om dessa "rasister"

Alla ska ha rätt till sin åsikt och se till över sig själv och sina egna intressen.
Citera
2015-02-10, 15:14
Medlem
Anti-Misess avatar
Min förhoppning är att de vars åsikter inte inryms i det av makten godkända och klaustrofobiskt trånga åsiktsutrymmet, alla de som tvingas tiga i det likriktade och repressiva PK-klimatet av rädsla för att förlora jobbet, förföljas och stigmatiseras, radikaliseras i och med uthängningarna.

Dessa storfinansens springpojkar (Expressen, Aftonbladet, Researchgruppen/AFA och alla andra nyttiga idioter åt Mammon) kommer sannolikt inte ha någon takt överhuvudtaget, som vanligt. I deras patologiska hat mot svenskar som motsätter sig det människofientliga ("mångkultur" är skadligt för såväl svenskar som flyktingar) massinvandringsvansinnet, den verklighetsfrånvända och svenskfientliga kulturmarxismen, kommer de att urskillningslöst angripa och hänga ut alla, maktpositioner eller ej, statusjobb eller ej - och förhoppningsvis blir det droppen som får bägaren att rinna över. De är desperata och gräver sin egen grav. Etablissemangsmedia backar, alternativmedia går framåt. Fler och fler svenskar, miljontals av dem, får för varje dag som går mer och mer upp sina ögon. Först bländas de för att de varit stängda så länge (fortsatt tro på systemets legitimitet, att Sverige är en demokrati, ett fritt land, att den mot den internationella bankmaffian lojala makten i Sverige, politiker, journalister och andra, respekterar meningsmotståndare och att massinvandringsvansinnet beror på godtrogenhet och att "tanken är god"). Därefter återfår de synen och börjar se klart.

Vi måste börja ställa oss allvarliga frågor: när förlorar makten legitimitet? När blir den så folkfientlig, så repressiv, så korrupt att det blir alla frihetsälskande svenskars plikt att riva ned och ersätta den? Mitt svar är naturligtvis: för länge sedan. Fler måste komma till samma slutsats.
Citera
2015-02-10, 15:14
Medlem
Lustigt hur folk tycker "synd" om Joel då han riskerar att få hat och hot riktat mot sig efter att det är exakt det han själv bedrivit mot kvinnor och invandrare senaste sju åren. What goes around comes around...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in