2015-02-11, 09:58
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ja för dom två är ju alternativen?

Kan lova att gigantiska majoriteten som spyr ur sig den typen av inlägg skulle inte ens säga ett svärord till sin mamma, dom är garanterat bara fega och vågar aldrig säga nått i riktiga livet. Men här kan dom (trodde dom) härja fritt.

Ja, och? Vad är problemet? Låt dem få göra det då...

Sluta lek moralpolis och tro att du är en bättre människa än alla andra.
Citera
2015-02-11, 10:01
Medlem
Underbart detta! Hoppas varje rasist, antisemit, islamofob och rättshaverist som förstör detta forum hängs ut och isoleras socialt. Bästa vore om de levde återstoden av sina liv i ensamhet, nedtystade och utan barn så att deras åsikter försvann med dem. Så kan vi andra fortsätta på mänsklighetens resa mot universell gemenskap, upplysning, modernitet och tolerans.

(Nej jag gillar inte heller radikal islamism men islam kommer inte att liberaliseras genom att man hatar och stöter ut vanliga muslimer. Dessutom delar rasisterna här islamisternas syn på våld, kvinnor, homosexuella och judar så skillnaden dem emellan är marginell, de står förenade mot upplysning och modernitet)
Citera
2015-02-11, 10:03
Medlem
JAMs avatar
Jag undrar när attacken mot Familjeliv.se startar.

Vad? Det är ju ganska mycket idioti som sprids även där, med "hot och hat".
Citera
2015-02-11, 10:04
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Ja, och? Vad är problemet? Låt dem få göra det då...

Sluta lek moralpolis och tro att du är en bättre människa än alla andra.

Bättre? Tja det är ju en definition, jag är verkligen en annorlunda människa än dom som hatar här. Finns bra saker med flashback, men jösses vilken stor hög av bajs det finns här med. Man hoppas ju att folk likt http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20297569.ab börjar inse vad dom sysslar med. Hoppas dom får hjälp på annat håll med sina grova psykiska problem.
Citera
2015-02-11, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Eller så tynar det sista av den redan obefintliga yttrandefriheten och reella möjlighet till opposition bort helt enkelt.
Verkar som om du blandat ihop yttrandefrihet med hat.
Citera
2015-02-11, 10:05
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jaha, då blev man en kändis då. Extra underhållande att se intervjun och läsa artikeln, samtidigt som Morgonpasset i P3 är på i bakgrunden och Kakan sitter och förskräcks i direktsändning.

Men, helvete vad de har klippt i intervjun!
När skedde hembesöket?
Citera
2015-02-11, 10:06
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Måste ju finnas bättre sätt att få hjälp än skriva av sig "lite" på facebook, jag har aldrig fattat vad man får ut av att sitta och skriva såna extremt grova saker. Det är inte inom min värld.

Jag är inte speciellt olik mig här från hemma, även om jag vill vara anonym. Jag känner verkligen inget behov av "ventil".

Och varför måste ventilen vara hat? Det säger ju att det är ntåt sjukt med användaren i fråga. Något psykiskt problem.
Den freudianska felskrivningen du gör avslöjar din mentala disposition. Du är en lyckad produkt helt enkelt. Ni förstår inte temat i denna diskussion. Programmerad konsumtions-bot.

Jag tycker inte heller man ska skriva vad skit som helst, men då Sverige är i ett perpetuellt tillstånd av "Kejsarens nya Kläder", så behövs ett andningshål. Det här är ett stort steg i fel riktning, och kommer leda till mycket mer polarisering och hat.

ISIS-terrorister som skurit upp fittan på nån liten unge ska ha samhällsstöd så man kan "kill them with kindness". Människor som reagerar på detta sinnessjuka förhållningssätt vi har till islamister, hedersmördare osv mår dåligt, och då bajsar de mentalt här. Åk hem till de där ISIS-mördarna istället, eller för den delen plocka hela jävla peddoforumet.

Det görs dock inte, för som sagt att skrika ut massa tokiga saker i text på ett väldefinierat forum med sorterade ämnen är betydligt värre än terrorbrott, barnvåldtäkt osv. Politik trumfar lag.

Det här är egentligen första steget mot totalitär stat förstår du min intellektuellt utmanade vän. Du är urtypen för att gola ner din granne till STASI för att denne "uttryckte grumliga tankar".
Citera
2015-02-11, 10:07
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Måste ju finnas bättre sätt att få hjälp än skriva av sig "lite" på facebook, jag har aldrig fattat vad man får ut av att sitta och skriva såna extremt grova saker. Det är inte inom min värld.

Jag är inte speciellt olik mig här från hemma, även om jag vill vara anonym. Jag känner verkligen inget behov av "ventil".

Och varför måste ventilen vara hat? Det säger ju att det är ntåt sjukt med användaren i fråga. Något psykiskt problem.

Olika människor hanterar provokation på olika sätt. Jag blir sällan provocerad av exempelvis feminister, men jag blir väldigt provocerad av tiggare. Du kanske blir provocerad av grannen och kläcker ur dig till frugan att Familjen Johansson är en jävla White trash-familj och borde tvångssteriliseras.

Har man ingen fruga eller en vän som delar denna uppfattning som man kan bolla med eller bara snacka av sig med, där är Flashback en bra sida.
Citera
2015-02-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xczr
Det enda den här artikeln gör är att få mig att vilja göra en rensning i Aftonbladets lokaler i bästa Breivik-anda, i förstapersons-shooter stil där man med olika vapen skjuter den ena irriterande journalisten en efter den andra och sedan arbetar sig upp, våning efter våning upp till översta våningen, som då är som en stor arena där man bemöts av ett avgrundsvrål likt T-rexen i Jurassic Park och slutbossen Jan Helin kommer stormandes mot en likt slutbossen i Duke Nukem 3D.

Det här känns ganska spännande. Jag undrar om fettot Robert Aschberg eller resten av hans feta släkt kommer knacka på min dörr nu med en kameraman? Då kommer han få ett hjärtligt välkomnande från en 85 kilos kampsportstränad högerback.

Tyvärr, tror jag att riskerna för ju sådana här saker ökar. Alexander Bard sa en gång att det är livsfarligt att försöka tysta människor med de felaktiga åsikterna.

Jag tycker det är otäckt för någon av de tusental som beskriver en lusta till sådana här attentat är säkert också kapabel att göra det.

Sverige är ett socialt experiment vars befolkning har ställts för stora prövningar med den stora invandringen och som dessutom nu styvmoderligt läxas upp av pressen om vad vi får tycka eller inte. Flashbackanvändare måste bli bättre på att tygla sitt hat och media måste acceptera att invandringsfrågan måste få diskuteras på ett konstruktivt sätt
Citera
2015-02-11, 10:08
Medlem
Tänker ofta att allt prat on RGs och Aschbergs ekonomiska tillgångar är ett försök att inge någon sorts "respekt" eller kanske rädsla framför allt? Deras "enorma" ekonomiska tillgångar är kanske bara PR? Framhålls lite väääl ofta. Tror faktiskt att bankirsonen och hans dator är kattguld. Sen var det väl SVD, som iscensatte granskningen av näringslivets pampar. Där kan man tala om samhällssabotörer. Är Aschberg med på listan över skattesmitare?

ABs granskning har idag resulterat i en skogsarbetare. Var detta verkligen en "dramatisk konfrontation" i samhällets bästa intresse? Knackandet på en lägenhetsdörr där en man, med en katt i famnen, ställs till svars för "hat mot KAKAN", eller vad det nu var. Orkade inte lyssna till slutet. Det är något väldigt sjaskigt över hela den här affären.
Citera
2015-02-11, 10:10
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Bättre? Tja det är ju en definition, jag är verkligen en annorlunda människa än dom som hatar här. Finns bra saker med flashback, men jösses vilken stor hög av bajs det finns här med. Man hoppas ju att folk likt http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20297569.ab börjar inse vad dom sysslar med. Hoppas dom får hjälp på annat håll med sina grova psykiska problem.

Är du verkligen en helt annorlunda människa eller sitter du och snackar skit som vanligt?

Det kommer alltid att finnas rötägg och skitstövlar vad du än går i världen, om du går bakåt eller framåt, upp eller ner och höger samt vänster. Så vad vill du säga och göra? Ska vi utrota alla dessa själar bara för att de inte har samma åsikt eller skrev ett skitinlägg för två år sedan för att personen hade en kass dag på jobbet?

Du är inte mycket annorlunda än någon annan när det väl kommer till kritan.
Citera
2015-02-11, 10:13
Medlem
irrblosss avatar
Nu har de hängt ut H.E.L. också. Han ber under "hot" om ursäkt för sina uttalanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in