Citat:
Ursprungligen postat av
zoccer
Jag vill bara lite snabbt ge en eloge till er på Avanzas kundtjänst för att ni finns även här på FB och svarar på frågor. Alltid bäst att få svaren direkt från källan så att säga. Eftersom det i den här tråden rätt ofta ställs frågor om just Avanza så ser i alla fall jag det som en väldigt bra kundservice.
Dagens blombukett går till er.
Keep up the good work!
Tack och bock för det fina berömmet!
Citat:
Ursprungligen postat av
pakee
Om jag äger Swedbank USA index. Både Down Jones och Nasdaq har ju gått bra idag men min fond har gått ner 0,4 idag? Är det verkligen från dagens USA index som man ser nu?

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde ge en utförlig förklaring kring detta

Hej!
Jag vet inte om du är kund hos oss, men hos de flesta aktörerna visas ett datum bredvid NAV-kursen för varje fond. Datumet visar vilken dag NAV-kursen gäller, och tittar jag till tiden på ditt inlägg finns det en risk att kursen inte hade blivit uppdaterad för dagen ännu.
Fondbolagen väljer själva vid vilken tidpunkt de uppdaterar NAV-kursen, men generellt brukar kurserna rapporteras ett par timmar efter svensk stängning för de flesta europeiska fonderna. I fallet med Swedbankfonden är det nog bäst att höra direkt med dem om du har frågor kring deras rutiner.
När det kommer till fondhandel sker den med en viss fördröjning, just på grund av att kurserna inte uppdateras i realtid. Hos oss redovisas de här tiderna på varje fonds översiktssida, så att man i förväg kan planera sin affär tidsmässigt.
Tveka inte att höra av dig vid frågor eller funderingar!
/Kristoffer, Avanza