Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du skrev själv hur köpet gick till. Ebba Busch lade ett bud, Esbjörn höjde och sedan var de överens.
Jo, så var det ju. Det är ingen förnekat.
Jag tänker att frågorna är mer handlar om;
• Vad Esbjörn hade för uppfattning om bostadspriserna. För även om det är svårt att värdera korrekt, så är ju 200 000 över taxeringsvärdet ett ovanligt lågt pris.
•Och med vilka löften Ebba gett för att förhandlat fram ett ja till att sälja huset. I brevet Ebba skrev till Esbjörn, det jag refererade ifrån. Skriver Ebba även, Så jag förstår det handlar oron inte primärt om den sly, de buskar och det är mindre träden som redan tagits ner. Utan om de stora kvarvarande träden i trädgården. Flertalet av de uppmärkta med orange färg. Dessa är utmärkta för att samtala med olika hantverkare om. Tanken är alltså inte att ta ner alla dessa träd. (Vilket får en reflekterande person att stilla undra varför Ebba inte valde band istället för färg. Det kan ju inte vara Roligt att ha orange målarfärg på träden i trädgården)
•Eller hur Ebba mitt under brinnande Covid epidemi, Epidemins första sommar, då människor umgicks i extremt snäva kretsar och regeringen gått ut med att vi skulle skydda människor över 70 genom att inte träffa dem söker upp en över 80- år gammal man för att göra affär.