Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du har som vanligt väldigt lite kompetens eller kunskap i dina inlägg. Samtliga borgerliga partier hävdade att energikrisen berodde på en vänstervridet ideologisk vilja att lägga ner kärnkraften. Alla lovade även att satsa på nya reaktorer.
https://moderaterna.se/var-politik/karnkraft/
Det är även tydligt att du har missat att det pågår ett krig i Europa som har orsakat en enorm energikris eftersom tillgången till rysk naturgas har upphört. Dina tramsiga inlägg når nätt och jämt över ett lågstadiebarns och ditt enda syfte är att sprida dynga på Ebba Busch, KD och övriga borgerliga partiet.
Nu blandar du och ger precis som du vill.
För det första, var i din moderat länk står det att kärnkraften är en kvickfix?
Har jag förövrigt uttalat mig om kärnkraft? Du vet ju inte om jag är för eller emot kärnkraft. Ebba är för, precis som du säger alla andra borglig partier oxå.
Men kärnkraft tar tid. Den genomsnittliga tiden är 7 år från påbörjat bygge till att verket ger el är 7 år. Så hur som haver är kärnkraft ingen kvickfix på det akuta el-läget.
Om man jämför mitt konstaterade om att det inte finns någon snabb lösning som på den akuta el situationen med ditt inlägg som jag nu kommenterar. Så tänker iallafall fall jag att det är ditt inlägg som står för tramset.