Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-05, 20:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Vänsterfeminister blir sura på Ebba Busch Thor och Sara Skyttedal

https://twitter.com/RebellaUngSq/status/560881373398200320?lang=sv
Jag vet inte när korten är tagna, men var det nyligen så var det ju ganska osmakligt gjort.
Citera
2024-09-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag vet inte när korten är tagna, men var det nyligen så var det ju ganska osmakligt gjort.
Vad konstigt, det står ju 2015. Ser du inte det eller låtsas du för att du tycker att Hamas har rätt att döda judar?
Citera
2024-09-06, 23:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad konstigt, det står ju 2015. Ser du inte det eller låtsas du för att du tycker att Hamas har rätt att döda judar?
Nej jag såg inte det, jag tittade på kortet kanske en halv sekund.

Men tack för du tittade så noga och upplyste mig. Det var vänligt av dig.
Citera
2024-09-07, 02:14
Medlem
Merrybums avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gwv0pJ/ritningar-avslojar-sa-vill-ebba-busch-renovera-esbjorn-villan
Det är ju omöjligt att låta bli att dela partiledarens storslagna planer med huset. Men hon verkar fått vänta till ni med att påbörja renoveringen.
Citera
2024-09-07, 07:24
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gwv0pJ/ritningar-avslojar-sa-vill-ebba-busch-renovera-esbjorn-villan
Det är ju omöjligt att låta bli att dela partiledarens storslagna planer med huset. Men hon verkar fått vänta till ni med att påbörja renoveringen.
Det är en betalartikel, alla betalar inte för att få ta del av Aftonbladets sextips och skvaller.
Senast redigerad av N.Armstark 2024-09-07 kl. 07:29.
Citera
2024-09-07, 07:29
Medlem
Citat:
Nej jag såg inte det, jag tittade på kortet kanske en halv sekund.

Men tack för du tittade så noga och upplyste mig. Det var vänligt av dig.
Det är nästan tio år sedan Busch på en semesterresa till Israel hade på sig en T-shirt från armén. I och för sig protesterade Vänsterpartiet mot, vad de uppfattade i detta, hennes stöd för Israel redan då, men det är så försvinnande få som bryr sig om vad de tycker så ingen brydde sig. Det är ännu färre nu efter Hamas terrordåd.
Citera
2024-09-07, 11:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är en betalartikel, alla betalar inte för att få ta del av Aftonbladets sextips och skvaller.

Jag har inte heller plus. Kan någon med plus beskriva vad planerna går ut på?

- Har huset ett "kokainrum" där paparazzis inte kan se genom fönstren vad som försiggår?

- Dubbla kylskåp av vulgärt amerikanskt snitt för all falukorv?

- Automatiska skjutapparater som skjuter in i utländska folkmassor om de närmar sig tomten i samma anda som DDR hade installerade runt Berlinmuren?

- Laddstation för elbil för att undvika dyra ebbapriser på drivmedel?

- Ett minikärnkraftverk i källaren?
Citera
2024-09-07, 11:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Jag gråter när jag tänker på att Ebbas barn inte har tak över huvudet under tiden. Eller tvingas de bo i det fallfärdiga rucklet med läckande tak och svartmögel?

Vi borde tänka mer på Ebbas barn.
Citera
2024-09-07, 14:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag gråter när jag tänker på att Ebbas barn inte har tak över huvudet under tiden. Eller tvingas de bo i det fallfärdiga rucklet med läckande tak och svartmögel?

Vi borde tänka mer på Ebbas barn.
Nja, måste vi det det? Med tanke på att denna affär började runt midsommar 2020, Och Ebba svarade säga upp sin hyresrätt runt augusti samma år. Tänker jag att barnen vid det här laget borde vara rätt vana vid livet som bostadslösa. Jag tänker att Förändringen från bostadslösa, till att flytta in i ett nyrenoverade nyrenoverat hus, kanske blir väldigt väldigt stor för det stackars små liv.
Citera
2024-09-07, 15:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nja, måste vi det det? Med tanke på att denna affär började runt midsommar 2020, Och Ebba svarade säga upp sin hyresrätt runt augusti samma år. Tänker jag att barnen vid det här laget borde vara rätt vana vid livet som bostadslösa. Jag tänker att Förändringen från bostadslösa, till att flytta in i ett nyrenoverade nyrenoverat hus, kanske blir väldigt väldigt stor för det stackars små liv.

Mitt hjärta brister nästan när jag tänker på Ebbas hemlösa barn. Jag tror också att en så stor omställning som att flytta in i ett lyxrenoverat hus från att vara bostadslös kan bli svårt för dem.

Tänk bara att få uppleva rinnande varmt vatten ur designade lyxkranar i ett nykaklat badrum med golvvärme jämfört med att tvätta av sig i uppsamlat, smutsigt, kallt regnvatten ur någon tunna och värma sig emellanåt med en brasa på bortslängda sopor från de som redan har ett hem.

Jag hoppas Ebba också tänker på sina barn då hon i alla fall är en kristen under den hårda och pragmatiska ytan. Jag hoppas de stackars barnen får det stöd de behöver för att inte ta skada av omställningen.
Citera
2024-09-07, 16:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Mitt hjärta brister nästan när jag tänker på Ebbas hemlösa barn. Jag tror också att en så stor omställning som att flytta in i ett lyxrenoverat hus från att vara bostadslös kan bli svårt för dem.

Tänk bara att få uppleva rinnande varmt vatten ur designade lyxkranar i ett nykaklat badrum med golvvärme jämfört med att tvätta av sig i uppsamlat, smutsigt, kallt regnvatten ur någon tunna och värma sig emellanåt med en brasa på bortslängda sopor från de som redan har ett hem.

Jag hoppas Ebba också tänker på sina barn då hon i alla fall är en kristen under den hårda och pragmatiska ytan. Jag hoppas de stackars barnen får det stöd de behöver för att inte ta skada av omställningen.
Dock är inte Ebba kristen på svenska kyrkans Jesus älskar alla sätt. Utan som en av de utvalda i harcore frireligiös församling. En samling som styrdes genom frukten. Där medlemmarna som inte var utvalda lärde sig att inte ifrågasätta Gud och församlingens högt uppsatta.
Citera
2024-09-07, 17:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Dock är inte Ebba kristen på svenska kyrkans Jesus älskar alla sätt. Utan som en av de utvalda i harcore frireligiös församling. En samling som styrdes genom frukten. Där medlemmarna som inte var utvalda lärde sig att inte ifrågasätta Gud och församlingens högt uppsatta.

Ebba är väl inte så noga med hur hon behandlar sårbara pensionärer med attraktiva rivningshus heller och tar gärna lagen till hjälp för att blåsa dem på dessa. Kanske inget en traditionellt svensk kyrkkristen skulle nedlåta sig till.

Man får hoppas att Ebbas barn inte tar efter sin mor. Att Ebba blev en vuxenmobbare av rang i stollesekten hon växte upp i verkar den interna kritiken från hennes medarbetare i KD bekräfta.

Vi får se om Ebba lämnar politiken nu när lyxhuset blir klart. Kanske kan hon sälja bildrättigheterna till invigningsfesten i huset till Netflix eller tidningen Dagen?

Vi som inte blir bjudna på inflyttningsfesten får nöja oss med att Jesus älskar alla barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in