Citat:
Vad är det med dig och dina ständiga falska anklagelser om att man undviker frågor? Det är som att du tror att ingen kan läsa mer än två inlägg bakåt, och att om du bara drar en rövare och påstår att man inte svarat så har du räddat ansiktet. Här är mitt svar på frågan, igen:
Citat:
Behöver jag sammanfatta svaret så att du ska förstå att det är ett svar på din fråga? Okej:
Det är inte vilken fråga som helst. Det är inte "om du ska vara sekreterare här ingår även att koka kaffe". Det handlar om en fundamental skiljelinje i uppfattningen om när livet börjar, och skiljelinjen går inte mellan religiösa och ateister/agnostiker, det finns abortmotståndare av båda sorterna precis som det finns kristna som är OK med abort. Jag har inga problem med aborter personligen, men andra likställer det med mord.
Den senare gruppen finner det orimligt att ordningen ska vara så binär att man inte ska kunna jobba på någon av vårdens kvinnokliniker (där det finns åtskilliga andra uppgifter man kanske brinner för) utan att också gå med på att rutinmässigt utföra vad man uppfattar som mord. Då är min enkla inställning att om saken går att lösa utan att det påverkar verksamheten negativt så är det OK med en kompromiss där alla får som de vill.
Det är inte konstigare än att när det finns vissa som vill att det offentliga ska sköta allt och andra vill ha privata alternativ, löser man det så att de som vill får göra aktiva vård- och skolval och välja privata alternativ, och de som vill avstår från att välja och behåller därmed det offentliga alternativet.
Om det är principiellt viktigt för dig att 100% av vårdpersonalen på kvinnokliniker ska vara tvingad att delta i aborter så bör du skippa SD och gå över till ett sjuklöverparti, utom KD förstås.
Den senare gruppen finner det orimligt att ordningen ska vara så binär att man inte ska kunna jobba på någon av vårdens kvinnokliniker (där det finns åtskilliga andra uppgifter man kanske brinner för) utan att också gå med på att rutinmässigt utföra vad man uppfattar som mord. Då är min enkla inställning att om saken går att lösa utan att det påverkar verksamheten negativt så är det OK med en kompromiss där alla får som de vill.
Det är inte konstigare än att när det finns vissa som vill att det offentliga ska sköta allt och andra vill ha privata alternativ, löser man det så att de som vill får göra aktiva vård- och skolval och välja privata alternativ, och de som vill avstår från att välja och behåller därmed det offentliga alternativet.
Om det är principiellt viktigt för dig att 100% av vårdpersonalen på kvinnokliniker ska vara tvingad att delta i aborter så bör du skippa SD och gå över till ett sjuklöverparti, utom KD förstås.
DET DUGER INTE ATT KOMMA MED "OM JOBBET INTE PASSAR FÅR MAN TA ETT ANNAT" I DET HÄR UNIKA FALLET. ABORTER FÖRTJÄNAR EN UNDANTAGSREGEL. MAN BÖR FÅ KUNNA JOBBA PÅ KVINNOKLINIK UTAN ATT UTFÖRA ABORTER. DET ÄR RIMLIGT ATT DEN UPPGIFTEN LYFTS ÅT SIDAN FRÅN "EXAKT ALLT DETTA MÅSTE UNDANTAGSLÖST INGÅ I JOBBET ANNARS KAN DU DRA".