Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-21, 09:24
  #709
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vilka är det som strider mot IS i området. Hoppas på regeringstrupper för då gör de nog processen kort.
Tyvärr är det inte Regeringstrupper för dom hade gjort processen kort med terroristerna.
Det pågår dock förhandlingar mellan SDF, Ryssland och Regeringen hurvida dom ska integreras i den Syriska armén när USA lämnat.
Som jag skrev i tidigare inlägg så finns det rykten att de bussas till Irak om så är fallet så kommer Irakiska styrkor eller PMU göra slut på dom men så länge Kurderna har dom så kommer dom bara sitta i fängelse och de kommer nog trycka på för att lämna ut tillresta jihadister till Europa etc.
Citera
2019-02-21, 12:24
  #710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Tyvärr är det inte Regeringstrupper för dom hade gjort processen kort med terroristerna.
Det pågår dock förhandlingar mellan SDF, Ryssland och Regeringen hurvida dom ska integreras i den Syriska armén när USA lämnat.
Som jag skrev i tidigare inlägg så finns det rykten att de bussas till Irak om så är fallet så kommer Irakiska styrkor eller PMU göra slut på dom men så länge Kurderna har dom så kommer dom bara sitta i fängelse och de kommer nog trycka på för att lämna ut tillresta jihadister till Europa etc.

Finns inga länder i Europa som frivilligt kommer ta hem terroristerna så såvida de inte släpper de fria tvekar jag på de kommer in i Europa, större chans att de bussas över till Irak och sen där blir de dödade i strid/dömda till döden.
Citera
2019-02-21, 12:25
  #711
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Tror ni det kommer komma ut en lista på de som återvänt? Har en gammal barndomskompis som varit där nere. Vet detta efter att ha sett honom i en film som släpptes med svenskar som rest ner.

Fyfan. Det måste kännas för jävligt att se en gammal kompis förvandlas till ett monster. (Ja det räcker med att ansluta sig för att klassas som ett med tanke på vad det är för organisation)
Citera
2019-02-21, 12:48
  #712
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Fyfan. Det måste kännas för jävligt att se en gammal kompis förvandlas till ett monster. (Ja det räcker med att ansluta sig för att klassas som ett med tanke på vad det är för organisation)
Jo, det var ju minst sagt sjukt att se honom i en jävla ISIS-video, haha. Jag träffade honom typ 2011 eller 2012 sist, och då var han helt normal, ville ha mitt nummer och ses någon dag. Han var aldrig speciellt troende, varken han eller hans storebror som jag också var vän med.

Han dog tydligen i en air raid, 2016. Good riddance!
Citera
2019-02-21, 13:26
  #713
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Om du tycker att man ska skjuta småbarn så är du inte ett djävla dugg bättre än asen i IS.


Det låter sjukt men tar man inte barnen också kommer de i vuxen ålder vilja ta ut hämnd. Vet inte om fenomenet har ett namn men detta sker överallt. De smarta tar barnen av daga också. Jag tycker det låter helt jävla mongo men på senare har jag lyckats förstå varför man gör så.
Citera
2019-02-22, 00:39
  #714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Vad är detta för vansinnigt daltande?
Klipp medborgarskapet och släpp inte in packet i landet Sverige överhuvudtaget igen!


Hur ska de ta sig hit? De har väl bränt upp sina pass?
Citera
2019-02-22, 00:42
  #715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Det låter sjukt men tar man inte barnen också kommer de i vuxen ålder vilja ta ut hämnd. Vet inte om fenomenet har ett namn men detta sker överallt. De smarta tar barnen av daga också. Jag tycker det låter helt jävla mongo men på senare har jag lyckats förstå varför man gör så.

Man föds inte till terrorist. Så nej, barnen har inte fötts till det. Tas barnen från föräldrarna och placeras i bra hem och får psykologbehandling så kommer det gå bra för dem. Svårare än så är det inte!
Citera
2019-02-22, 08:01
  #716
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Man föds inte till terrorist. Så nej, barnen har inte fötts till det. Tas barnen från föräldrarna och placeras i bra hem och får psykologbehandling så kommer det gå bra för dem. Svårare än så är det inte!

Bebisar nej, men äldre barn låt oss säga 10-20 år gamla, de blir nog svåra att förändra tankarna med hjärnskrynkling efter att staten eller vem det nu är har haft ihjäl deras föräldrar. Den ilskan, förvirringen eller vad det kan vara sitter jäävligt djupt och måste nog ventileras ut så småningom i livet.
Citera
2019-02-22, 08:27
  #717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
Nej, finns en tråd med de som har dött dock. Alla som var i en av de där videofilmerna uppgavs ha dött.
(FB) Svenska IS-krigare som stupat

Vilken film?
Citera
2019-02-22, 09:23
  #718
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Fyfan. Det måste kännas för jävligt att se en gammal kompis förvandlas till ett monster. (Ja det räcker med att ansluta sig för att klassas som ett med tanke på vad det är för organisation)

Min gissning är att många åkt ner med en millt uttryckt romantiserad bild av heligt krig. Väl på plats har man troligen fått en uppenbarelse hur bra denne egentligen har det i Sverige och andra länder uppbyggda och i grunden administrerade av kuffar. Att driva runt med "bröder" som antagligen är betydligt mindre slipade i kanterna och ständigt oroa sig för flyganfall etc. har troligtivs en viss stressande påverkan. Många av dessa ångrar nog ganska bittert sitt val.

Att det sedan nog är ganska skönt att få "komma hem" är antagligen inget man skyltar alltför öppet med. Dock är valet redan gjort och retroaktiv lagstiftning tror jag endast är en tidsfråga. Det går inte att hålla på i all evighet att gulla med individer som uppvisar en sådan total respektlöshet mot det land som en gång tagit sig an dessa. Allt fler svenskar börjar även tröttna på allvar också över den totala flatheten.
Citera
2019-02-22, 13:14
  #719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas
Vilken film?

(FB) IS släpper video med flertalet "svenskar"
https://www.expressen.se/nyheter/san...is-reklamfilm/
https://www.expressen.se/nyheter/svenskar-i-is-reklam/
Citera
2019-02-23, 00:35
  #720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
(FB) IS släpper video med flertalet "svenskar"
https://www.expressen.se/nyheter/san...is-reklamfilm/
https://www.expressen.se/nyheter/svenskar-i-is-reklam/

Ok, det klippet. De flesta där är döda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback