2019-05-10, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
IS-barnen har blivit hjärntvättade och förmodligen fått beskåda brutala avrättningar osv. Deras liv och grundtrygghet är redan förstörda och jag tror att förutom postraumatiska symtom så har de redan dragit på sig svåra personlighetsstörningingar som är obotbara. Men lilla naiva morfar tror säkert att på äkta chilenskt vis uppfostra barnen med leksaker, trycka in godis och glass i munnen på dem ja då vips blir barnen glada och lyckliga. Vad förvånad han kommer bli när det inte funkar...

Speciellt när hans ex.fru kommer in i bilden och vill uppfostra dem till att hata honom och alla andra kafirer.
Citera
2019-05-10, 08:01
Bannlyst
Igår avslöjade den kände politiske bloggaren Johan Westerholm, att ex-makan till Patricio Galvez, och mormor till de sju barnen är IS-sympatisör. Han har några funderingar kring det:

"Inledningsvis skall, om gängse rutiner följs, barnen tas om hand i den ankomstkommun som Migrationsverket anvisar. Det blir i regel den kommun där barnen först kommer i kontakt med en svensk myndighet. I teorin skulle det i sådana fall bli Stockholm då barnen först kom i kontakt med UD:s tjänstemän i Syrien och Irak men mest troligt är att de kommer komma att placeras närmare sina anhöriga. I detta fall barnens morföräldrar – Patricio Galvez och hans före detta hustru.

Patricio Galvez ex-hustru är i IS mer känd som Umm Hamza. SVT Uppdrag granskning kontaktade Umm Hamza efter att hon återvänt från Islamiska Staten för att höra vad hon säger om uppgifterna att hon försökt värva en andra hustru till jihadisten Michael Skråmo.
"
Citera
2019-05-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Fattas nu bara att föräldrarna återuppstår för en härlig, stor återförening. Än är kanske inte miraklernas tid ute.

Precis, fattas bara. Är det förresten på något mer konkret vis (har inte följt så bra) bekräftat att martyren Michael Skråmo verkligen har vandrat vidare till paradiset, ja förutom då vad hans mamma har sagt..?
Citera
2019-05-10, 08:31
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Inte barnens fel att dom kommit till världen så dom skall inte behöva lida. Bra att dom får komma till Sverige och få en trygg uppväxt. Dom verkar ha en fin morfar som bryr sig om dom.
Mest nyfiken på vem som bekostat ”fine” morfars resa/vistelse på det här äventyret. Men det blir ju fin pkTV av spektaklet...
Citera
2019-05-10, 08:40
Medlem
SmyghukareNs avatar
Ja på SVT kallades dom nu för IS-kämpar, var ju något fint och vackert dom tydligen sysslade med där nere.

Satte kvällskaffet i vrångstrupen när jag hörde det, vad är det för tvångs propaganda dom vräker ur sig?

Talade för övrigt lite kort med en person anställd på socialtjänsten i kommunen, och råkade nämna att man själv hade kristen uppfostran, och kristen värdegrund.
Blev direkt placerad i ett idiot-fack med religiösa dårar, hade jag däremot sagt att jag var muslimsk fundamentalist, hade jag nog åkt upp ett antal pinnhål i anseende.
Citera
2019-05-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Alla barnen bör bo i ett fosterhem, de bör inte ha kontakt med mormodern.
Morfadern verkar vara flummig minst sagt och inte direkt ansvarstagande.
Skråmos föräldrar verkar inte heller bra då de reservationslöst tyckte det var en
bra ide att sonen konverterade..

Ja, självklart ska barnen LVU:as. De ska aldrig återlämnas till eventuellt återuppstånden förälder. Det svek mot barnen och den monumentala brist i vårdnadsförmåga som barnens is-föräldrar uppvisat diskvalificerar dem för all framtid från att få ha hand om barn. Tveksamheter verkar även finnas kring närmaste släktens lämplighet att vara förebilder och genuint stöd för dessa barn. Barnen behöver helt avprogrammeras från den religiösa fanatism de växt upp i och de måste få börja om helt på nytt i en konstruktiv miljö. Ansvaret faller nu till 100 % på svenska myndigheter/ svenska staten, som åtagit sig detta projekt, att hitta en sund och uppbygglig miljö för dessa barn.
Citera
2019-05-10, 09:05
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Så barnsligt att skriva terrorbarn och att dom kommer bli mördarmaskiner. Det är ett väldigt obegåvat uttalande.

Jasså du?

Citat:
Terrorforskaren Magnus Ranstorp varnar för att Sverige saknar beredskap för att ta emot återvändarna.

Han pekar ut IS-resenärernas barn som en särskild risk.

– Det är inte barnens fel, men deras identitet riskerar att bli kopplad till IS. Ofta lever de kvar i sin extremistiska familj. Det kan bli en fördröjd effekt. Om 20–25 år kan det ställa till problem.
https://www.expressen.se/nyheter/ter...andarnas-barn/
Citera
2019-05-10, 09:06
Medlem
flashblakks avatar
Tänk vad många barn Skråmo har mördat!
Orättvist att HANS ska få särbehandling
Citera
2019-05-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emanuel57
Antar att det är detsamma som förr?

Så skriver DN om henne...
------------
Hemma i Sverige har barnens mormor tagit emot beskedet med glädje.

– Det har varit full rulle i telefonen, massor av människor ringde mig i går och det var underbart att få se barnen på nyheterna, jag kände så väl igen dem och blev helt rörd. Nu vill jag bara att de ska få leva i lugn och ro, leka, springa omkring och busa på gatan som andra barn, säger hon.

När Michael Skråmo och Amanda Gonzales reste till Syrien 2014 med sina fyra barn, följde mormodern med. Några år tidigare hade hon konverterat till islam samtidigt som dottern. Hon återvände till Sverige 2016 och säger i dag att hon aldrig anslöt till IS och att hon tar avstånd från organisationen.

– Jag anslöt aldrig, jag reste bara dit. Jag vet inte ens vad det betyder att vara radikal.
-----------

Denna kvinna är en stor frågetecken...har läst nånstans att hon är akademiker. Konstigt.

DN gör sitt bästa för att söka rentvå Umm Hamza/Pape, som någon slags naiv nästan nykonverterad muslim som inte ens vet vad det är att vara radikal !
Verkar som hon bara slank ner en stund till IS-kalifatet närmast av misstag, om man läser DN. DN sväljer helt Umm Hamza/Papes version, inga kritiska frågor, ingen tanke på att Umm Hamza/Pape har otaliga skäl till att inte tala sanning.

Men, helt frivilligt tillbringar Umm Hamza/Pape ett par år i IS-kalifatet. Det finns inte en chans att hon inte visste vad som pågick där när hon åkte ned. Hon tycke vid hemkomsten att IS var fantastiskt.
Citat:
Men medan Michael och Amanda har blivit kvar i Syrien så bestämde sig svärmodern efter ett par år för att återvända till Göteborg. Där träffade Dokus Magnus Sandelin henne 2016, ett halvår efter hemkomsten. Hon sa då att hon mått dåligt psykiskt efter hemkomsten från Syrien. Men hon försvarade IS kalifat, och sa att det var ett fantastiskt bra ställe att leva på. Som kvinna kände hon sig mycket tryggare och friare hos IS än i Sverige. Där var det ingen som trakasserade henne, till skillnad från i Sverige, menade hon. Skälet till att hon lämnade Syrien var bomberna och hennes minsta barns säkerhet. Hon bekräftade också att Michael Skråmo deltagit i strid, men såg honom inte som en terrorist.

– Han bryr sig om muslimerna. Han är en bra man, han tar hand om allting. Om en muslim försvarar sig själv är han en terrorist, men vilka är det egentligen som attackerar de muslimska länderna? frågade hon retoriskt.

Hon hade konverterat långt innan avfärden till IS, inte bara ett par år innan:
Citat:
Svärmodern och hennes äldsta dotter Amanda konverterade till islam ungefär samtidigt, under 2007. De bodde grannar med en somalisk familj, en familj som de ska ha blivit mycket fästa vid. I en blogg beskrev Amanda för några år sedan hur hennes väg till islam såg ut:

”2007 i slutet av sommaren, lärde jag känna en muslim, vi diskuterade inte så mycket om Islam men jag började ändå som småningom ju mer jag lärde känna min nya vän att bli intresserad. Samtidigt hade min mamma mycket kontakt med våra muslimska grannar, kommer ihåg hur hon exalterat en gång berättat för mig om uttrycket ”MashaAllah”.”

Hösten 2018 hade hon ytterligare en chans att förklara sig, men avstod:
Citat:
Doku har nyligen varit i kontakt med svärmodern men hon vill inte ge några ytterligare kommentarer. I ett sms skriver hon: ”Jag orkar inte överhuvudtaget sådant här. Jag bryr mig enbart om min familj och drömmer om fred.”
https://doku.nu/2018/09/19/michael-s...an-be-for-mig/
Citera
2019-05-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Tänk vad många barn Skråmo har mördat!
Orättvist att HANS ska få särbehandling

Skråmo är utan någon som helst tvekan en mördare, terrorist, religiös fanatiker och barnmisshandlare (både av sina egna barn och andras). Att hålla kvar sina barn i en sådan extrem miljö och så länge är de facto barnmisshandel. Barnens mor har genom sitt agerande stött Skråmo samt uppvisat total olämplighet som förälder. De har båda orsakat sina barn oändliga skador. Den enda räddning som nu finns för dessa barn är att placeras i ett stabilt och helt sekulärt hem med omfattande barnpsykologkontakt vari ingår religiös avprogrammering. Detsamma ska gälla andra eventuellt återvändande is-barn: Omedelbart omhändertagande (för gott), hjälp av barnpsykolog och religiös avprogrammering.
Citera
2019-05-10, 09:42
Medlem
Föräldrarna kommer med all sannolikhet att återuppstå när barnen har etablerat sig I GBG så då får vi 2 till kämpar att ta hand om
Citera
2019-05-10, 09:50
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Jasså du?

https://www.expressen.se/nyheter/ter...andarnas-barn/

Som om värdegrunden bryr sig om vad några kniviga IS-barn eventuellt gör mot svenskar om 20-25 år.
Värdegrunden är som en typisk neger i det avseendet; det är för dagen som gäller, när man har chansen att godhetssignalera, spy ur sig det man kallar humanism och åkalla svenska resurser.

Vem fan bryr sig ens om nästa år då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in