2019-03-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Frågan som ställs i den här tråden är vad vi vet om Michael Skråmo. För närvarande tror vi att Michael Skråmo är död, men vi vet inte. Vi tror också att hans fru är död, men vi vet inte det heller.

Antag att Skråmo och hans fru har lyckats hålla sig gömda. Eller antag att de har lyckats fly till ett närliggande muslimskt land, där de inte riskerar att gripas av YPG:s kurdiska styrkor.

Som ni vet, så höjs det starka rop på att Sverige ska ta hem Skråmos barn från Syrien. Antag att Sverige gör det.

Och tänk om Michael Skråmo och hans fru "magiskt blir levande igen" och hör av sig när barnen har kommit till Sverige. Antag att herr och fru Skråmo kräver att Sverige hjälper dem att komma tillbaka till Sverige, så att de kan ta hand om sina barn.

Vad skulle hända då, tror ni? Visst skulle Sverige ta hem makarna Skråmo? Och visst skulle de få vårdnaden om sina barn? Och visst skulle Michael Skråmo få ett ganska lindrigt straff för sina oblyga försök att rekrytera stridande till IS?

Sverige måste ju tänka på att Michael Skråmo är pappa till sju barn. Han måste ju få chansen att avla fler barn, och han måste ju ha rätt att uppfostra de barn han redan har i enlighet med sin egen fina religion! Därför måste Sverige ju göra allt för att stötta och hjälpa familjen Skråmo!

Eller vad tror ni?

Jag befarar att du prickar ganska rätt med detta inlägg. Personligen hoppas jag att Michael och Amanda är avlidna och att deras ormavkomma blir kvar i mellanöstern, där de hör hemma.
Citera
2019-03-16, 13:29
Medlem
japanskbruds avatar
jag tror Skråmo flyttades till ett sjukhus ,för han va utarmad av svält. Det va så han försvann från listorna på personer i fångenskap ... Han dyker upp snart igen och viftar med pekfingret i en video från Afghanistan.
Citera
2019-03-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Jag befarar att du prickar ganska rätt med detta inlägg. Personligen hoppas jag att Michael och Amanda är avlidna och att deras ormavkomma blir kvar i mellanöstern, där de hör hemma.

Jag hoppas att frun och barnen alla blev utplånade av ett flyganfall och att Michael strök med någonstans på vägen. Jag menar, jag förstår att de är barn, men totalt förstörda sådana. Låt lidandet och misären ta slut, bara avsluta allting. Det är för allas bästa, inkluderat barnen.

Vi pratar inte direkt om en barnen i Bullerbyn-uppväxt.
Citera
2019-03-16, 14:37
Medlem
MirrorsMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Jag hoppas att frun och barnen alla blev utplånade av ett flyganfall och att Michael strök med någonstans på vägen. Jag menar, jag förstår att de är barn, men totalt förstörda sådana. Låt lidandet och misären ta slut, bara avsluta allting. Det är för allas bästa, inkluderat barnen.

Vi pratar inte direkt om en barnen i Bullerbyn-uppväxt.

Precis ibland är det nog det bästa om viss DNA bara dör ut, för allas bästa?
Citera
2019-03-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ren BS. Hur ofta mördas folk i svenska fängelse? Visst det var väl förra året en snubbe pucklade på någon terrorist men varför skulle andra interner bry sig om att han varit där nere när vi har fängelser fyllda med pedofiler och andra äckel.

Varför har inte Akilov mördats? Invandrare som slår till I Sverige lär väl vara roligare att slå på i stället för en vit som dragit till ner och krigat lite?

Han har ju begärt isolering då han blir misshandlad när han är med de andra intagna samt mordhotad så ja det är stor sannolikhet att han dör innanför murarna.
Citera
2019-03-16, 15:10
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Han har ju begärt isolering då han blir misshandlad när han är med de andra intagna samt mordhotad så ja det är stor sannolikhet att han dör innanför murarna.
Inom Sverige ska det mycket till för att interner dödar andra interner. Men det är ju OT
Citera
2019-03-16, 15:18
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Islamister tenderar att inte ljuga om vilka som har dött (av de egna styrkorna). Om de säger han har dött så har han det. Tänk på att de ser annorlunda på döden. Har han dött som martyr är det något att fira för hans islamistvänner.
Citera
2019-03-16, 15:43
Medlem
Är förrädaren död eller levande?

Jag räknar kallt med att YPG kör tortyrförhör då vi snackar mellanöstern och långdraget krig.
Citera
2019-03-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Enligt en skärmdump på en sms-konversation mellan Skråmo och hans mamma vill Skråmos mamma att barnen tas till Sverige och uppfostras av terroristen Umm Hamza för att de ska få den uppfostran som Skråmo vill.

https://www.itv.com/news/2019-03-14/...-sweden-video/

Det finns även en video på Michaels barn där.

Är det farmoderns som kallar sig Umm Hamza? Är hon också konvertit?
Citera
2019-03-16, 16:30
Medlem
Från igår, seriöst konto:
Citat:
Kovan Direj كوفان
‏@kovandire

Mina källor berättar att Skråmo är inte dog och han är gripen.
https://twitter.com/kovandire/status...32840098299910
Citera
2019-03-16, 16:32
Medlem
Är detta hans islamistiska svärmor Umm Hamza? Hemsk fb hursomhelst.

https://www.facebook.com/Medina08
Citera
2019-03-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Är det farmoderns som kallar sig Umm Hamza? Är hon också konvertit?

Umm Hamza = mormor, dvs Cecilia/Ulrika Pape, mor till Amanda. Otäck konvertit. Har varit i Raqqa då IS styrde staden, med 2 yngre barn än Amanda. Umm Hamza tyckte om vad hon såg i Raqqa men åkte tillbaks till Göteborg med barnen. Hon har bland annat sökt ordna med en extra fru till Skråmo, finns beskrivet här ( även om det inte i texten framgår att det är Skråmos svärmor som är Umm Hamza ).
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...s-andra-hustru

Amanda och hennes mor Umm Hamza konverterade när de bodde i Falkenberg, inspirerade av en somalisk grannfamilj. Man kan nästan utgå ifrån att det finns psykisk ohälsa med i bilden, när mor och dotter konverterar till islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in