2015-02-06, 16:27
Medlem
pickelhaupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotcaller
Det är du som kopplar ihop denna typen av gärningar med tro, det innebär inte att det är fakta. FAKTUM är att det inte är verklighet utan bara en del av din hatiska inställning (eller psykiskt baserade illusioner).
Michael framstår i de klipp jag sett som mycket medveten om sin övertygelse och den baseras på känslor, det är mycket tydligt. Försök inte framhäva Michael som något han inte är.

Men.. Det är ju det som är hela felet. Om man argumenterar om saker och ting utifrån känslor. 'Öh, jag har en känsla att det kommer börja regna nakna kvinnor från himlen'. Vakna, för helvete. Vi måste argumentera och handla efter rationalitet, fakta och det som vi faktiskt ser!
Citera
2015-02-06, 16:48
Medlem
beaver_ses avatar
Såg nyss att expressen väljer att lägga upp hans vädjan efter fler som strider på deras "tv-del"... De vill tydligen hjälpa han att värva nya krigare.
Citera
2015-02-06, 18:09
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Är det Skråmo i vit keps och grön jacka?

Man trodde man sett det mesta... Denna video sätter större spår än IS halalslaktar filmer.
Hur kan du inte förstå att det är en parodi?
Citera
2015-02-06, 20:08
Medlem
tjugotretrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
2-300 miljoner runtom i världen är inte ett så litet antal. Läs på, läs rätt.

Vart fan fick du den siffran ifrån, din spräckare? Jag antar att du tar dina nyheter ifrån exponerat efter att ha scrollat igenom dina tidigare inlägg. Tyvärr men din syn på andra människor är lika skev som IS soldaterna
Citera
2015-02-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Hur kan du inte förstå att det är en parodi?

Frågan är om du förstår ironi?
Citera
2015-02-06, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Frågan är om du förstår ironi?
Likheter:
Johnny Crack:
Outbildad whitetrash -> Whigger gangsta
Skråmo
Outbildad whitetrash -> ISIS jihadist

Båda gillar vapen och poserar med dem.
Båda gick till en extrem subkultur (såsom Alexander Breeze jag nämnde tidigare och som kom från samma gymnasium som Skråmo och blev direkt sektmedlem såsom Skråmo blev - samma årskull ungefär verkar de tillhöra också, så jag tycker nog att det är nått skumt med det gymnasiet eller iaf den årskullen i det gymnasiet. Det är ju inte ofta två missionerande extremister joinar sekter direkt efter gymnasiet från samma gymnasium.)

Olikheter: Skråmo är på riktigt men Johnny Crack är bara en youtubefront/karaktär.

Men det ser onekligen roligt ut (vilket Johhny Crack också gör) när en medelklassvensson plötsligt gör en 180 och blir extremt indoktrinerad i en liten sekt/subkultur.

Får mig att tänka på om finnen från Bastuklubben plötsligt skulle dra på sig massvis med brun-utan-sol, bära traditionella afrikanska bykläder och tala med afrosvensk brytning och stå för black power. Visst kan man gilla olika kulturer men när "ombytet" går för snabbt, för långt och ser krystat ut så ser det skumt och hysteriskt roligt ut.

Speciellt den här bilden tycker jag ser lustig ut som fan: http://www.google.se/imgres?imgurl=h...d=0CCIQMygCMAI
Den borde ha en pratbubbla med typ "igår handlade jag på ICA och levde medelsvenssonlivet - nu ska jag kämpa för, klär mig som och prata såsom är typiskt för arabkulturen, men inte nog med det: jag ska joina den mest extrema sekt som finns i arabkulturen". Hur hade det förresten gått om Skråmo hade joinat Boko Haram istället? Skrikit "kill, kill, kill!" på göteborgska och kidnappat afrikanska skoltjejer? Det hade blivit konstiga filmer det med.

Edit: en annan likhet är att alla tre jag nämnt i denna post är väldigt aktiva med sin "public image".
Senast redigerad av fbtest11 2015-02-07 kl. 00:09.
Citera
2015-02-07, 08:41
Medlem
Cornholio.s avatar
Jag har en känsla att det här faktiskt är iscensatt...
Citera
2015-02-07, 15:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Är avskummet svensk, norsk eller dansk?
Citera
2015-02-07, 16:07
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommasi
Ganska komiskt att han skriver i bloggen "Vad är Islam? hur kommer det sig att när folk hör ordet Islam så tänker dom på en gubbe med skägg och en Ak 47"

skägget löser han inte men posera med AK så fort han kommit ur tullen. Härligt när han själv lever upp till nidbilden av Islam.

Tack för din reflektion.
Att han inte direkt tillhör den Europiska begåvningsreserven och passar bra in i MENA blir ju så att säga självmarkerande här.
Citera
2015-02-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är avskummet svensk, norsk eller dansk?
Tror det sagts i tråden att hans mamma är norsk medans pappan är svensk.
Citera
2015-02-07, 19:36
Medlem
elgecys avatar
Man behöver ju inte vara psykiatriker för att förstå att han befinner sig i någon slags allvarlig, förmodligen livslång psykos och sinnesförvirring. Jag hoppas att han vid något tillfälle i Syrien anses av övriga IS-"krigare" (vilken patetisk benämning, monster vore lämpligare) lika så han tillhöra en av de otrogna då han "bara" är en konvertit och slutligen blir mördad. Off topic är han mycket lik en gris.
Citera
2015-02-07, 19:54
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Ja, hans kvinna lär väl inte få ha Facebook. Så det blir nog svårt att ta reda på vem hon är. Hon verkar inte vara listad någonstans om man söker på efternamnet.

https://www.facebook.com/ummibrahim....dijah?fref=ufi

Det är hans fru. Jättesöt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in