Citat:
Ursprungligen postat av
xxtyraxx
Frågan är om du förstår ironi?
Likheter:
Johnny Crack:
Outbildad whitetrash -> Whigger gangsta
Skråmo
Outbildad whitetrash -> ISIS jihadist
Båda gillar vapen och poserar med dem.
Båda gick till en extrem subkultur (såsom Alexander Breeze jag nämnde tidigare och som kom från samma gymnasium som Skråmo och blev direkt sektmedlem såsom Skråmo blev - samma årskull ungefär verkar de tillhöra också, så jag tycker nog att det är nått skumt med det gymnasiet eller iaf den årskullen i det gymnasiet. Det är ju inte ofta två missionerande extremister joinar sekter direkt efter gymnasiet från samma gymnasium.)
Olikheter: Skråmo är på riktigt men Johnny Crack är bara en youtubefront/karaktär.
Men det ser onekligen roligt ut (vilket Johhny Crack också gör) när en medelklassvensson plötsligt gör en 180 och blir extremt indoktrinerad i en liten sekt/subkultur.
Får mig att tänka på om finnen från Bastuklubben plötsligt skulle dra på sig massvis med brun-utan-sol, bära traditionella afrikanska bykläder och tala med afrosvensk brytning och stå för black power. Visst kan man gilla olika kulturer men när "ombytet" går för snabbt, för långt och ser krystat ut så ser det skumt och hysteriskt roligt ut.
Speciellt den här bilden tycker jag ser lustig ut som fan:
http://www.google.se/imgres?imgurl=h...d=0CCIQMygCMAI
Den borde ha en pratbubbla med typ "igår handlade jag på ICA och levde medelsvenssonlivet - nu ska jag kämpa för, klär mig som och prata såsom är typiskt för arabkulturen, men inte nog med det: jag ska joina den mest extrema sekt som finns i arabkulturen".
Hur hade det förresten gått om Skråmo hade joinat Boko Haram istället? Skrikit "kill, kill, kill!" på göteborgska och kidnappat afrikanska skoltjejer? Det hade blivit konstiga filmer det med.
Edit: en annan likhet är att alla tre jag nämnt i denna post är väldigt aktiva med sin "public image".