Citat:
Ursprungligen postat av
Zeimine
Elfsborg 2015, är inte direkt optimistisk känns mer som ett mellanår igen.
Dina betyg känns okej, men jag har två invändningar jag känner att jag måste kommentera:
1. Henning Hauger tycker jag förtjänar en 4:a. Märker att många underskattar honom något enormt, jag ser honom som en av våra absolut viktigaste spelare. Grym spelförståelse även om han mest jobbar i det tysta. Syns att han pallar trycket i matcher med högt tempo. Han har verkligen kommit in i det efter ett halvdant första år i klubben. En av allsvenskans bästa i sin roll, enligt mig.
2. Simon Lundevall, även där en 4:a anser jag. Imponerade verkligen på mig förra året, kändes som att nästan alla Gefles anfall gick genom honom. Kanske har jag sett för lite av honom dock. Han har i alla fall ett jävla driv med bollen vid fötterna och ett grymt tillslag.
I övrigt märker jag att jag är mer positiv inför säsongen än de flesta andra Elfsborgare jag pratat med. Tror det kan bli ett bra år. Jag välkomnar Haglund tillbaka med öppna armar - jag är en av de som inte ville att han skulle lämna från första början.
Det som trots allt gör mig lite tveksam är försvaret, där kan det verkligen gå åt helvete om vi inte passar oss. Tror inte på Svensson som mittback mer än i matcher mot betydligt sämre motstånd. Jönsson lär väl som vanligt kunna spela max var femte match. Holmén och Kapten Kevin litar jag fullt ut på i alla fall.