Citat:
Ursprungligen postat av
kAb00M
Med andra ord anser du även att Malmö får kasta in handuken, med tanke på att vi står på samma poäng som dem?
Jag avser inte poängskörden, utan trenden. Sen kvarstår faktumet att ni har tunnare trupper än de övriga. Se mitt inlägg ovan angående evetuella transfers. Jag tror inte poängsnittet kommer uppehållas. AIK och Malmö har bjudit in sig själv i guldstriden igen och har ångan uppe. AIK har plockat in 8 poäng på Göteborg sedan omgång 11-12 (minns ej exakt).
Med det sagt så drar vi väl 3 raka nollpoängare mot "enklare" motstånd nu och allt är över. Men det blir så mjäkigt om man inte kan ha en ståndpunkt. Må det bära eller brista.
Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Klart att vi inte kommer vara med i racet om vi tappar Kujovic - dock verkar det mer och mer peka mot att vi kan behålla honom säsongen ut. Tycker fortfarande det är lite för tidigt att räkna ut oss - vi ligger som sagt bara 2 poäng efter och har även ett rimligt schema framöver.
Får ni behålla Kujovic och klarar er utan skador så kan ni förstås lura i vassen. Jag tror dock inte att nuvarande poängsnitt kommer bibehållas över de sista 10 omgångarna. Och det säger ju sig självt egentligen, för vi kan ju inte ha 6 lag på ~60 poäng när vi knyter ihop säcken. De lag som kan bibehålla snittet och landa på ungefär 60 poäng bedömer jag vara AIK, Göteborg och Malmö. Elfsborg kan inte vinna på gräs och kommer således tappa.