2015-08-17, 21:19
Medlem
ZenginsMasks avatar
Har inte varit så här lättad sen Bojasén sköt oss kvar i superettan. Vi spelade för mycket långt idag och vann knappt någon närkamp på mittfältet. Ögmundur räddar oss kvar flera gånger och känns väldigt stabil, och så har vi Måns Söderqvist....har inga ord kvar om den pojken. Jo ett, spöke!
Senast redigerad av ZenginsMask 2015-08-17 kl. 21:23.
Citera
2015-08-17, 21:23
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Och just därför ville jag ej ge mig in... Bidrog bara med en bild och min syn på händelsen, likt samtliga IFK-supportrar på twitter gjort gällande Rosenberg-Gefle.

Har svårt att se vad det har med saken att göra, knappast så att de är jämförbara mer än att "båda är först in men går in våldsamt". Köper att den absolut i alla fall bör tolkas som det gula Goitom fick mot Kalmar. Utöver det tycker jag den är mer svårtolkad än situationen ovan. Ser ingen medveten rörelse med armen från Rosenberg, utan att han håller den i en naturlig höjd i en nickduel medan Gefle-spelaren nickar bollen ståendes på marken. Den han gjorde tidigare under säsongen var i så fall klarare rött. Inget jag har behov att debattera dock. Ni får gärna tycka att det borde varit rött.

Jag tycker som sagt varken att Toms eller Rosenbergs är rött. Gula båda två, av den anledningen att de faktiskt går på boll, men på ett sätt som är rejält ovårdat.

Skönt att se Peking tappa lite oväntade poäng också.

/feldgrau
Citera
2015-08-17, 21:30
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Skönt att se Peking tappa lite oväntade poäng också.

Ja. Vi har ju bara Malmö och er kvar. Desto fler interna toppmöten de andra topplagen emellan(?), så jag hoppas ni strategiskt stjäl poäng av varandra.

Som jag skrev tidigare så tror jag att Dif och Peking får kasta in handduken nu, men för all del inte haverera fullständigt. Nu är det dags för de stora pojkarna att göra upp, i vanlig ordning.
Citera
2015-08-17, 21:38
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ja. Vi har ju bara Malmö och er kvar. Desto fler interna toppmöten de andra topplagen emellan(?), så jag hoppas ni strategiskt stjäl poäng av varandra.

Som jag skrev tidigare så tror jag att Dif och Peking får kasta in handduken nu, men för all del inte haverera fullständigt. Nu är det dags för de stora pojkarna att göra upp, i vanlig ordning.
Varför skulle vi behöva kasta in handuken? Vi ligger trots allt bara 2 poäng efter serieledarna och vårt kommande schema ser verkligen helt okej ut.
Citera
2015-08-17, 21:40
Medlem
UrbanJungles avatar
En intressant omgång minsann!
DIF och peking skulle jag säga har kastat in handduken i guldracet och får slåss om europaplatser tillsammans med HIF, elfsborg, mff och IFK(!)
Guldet då? Ja det tar AIK om deras målvakt fortsätter hålla formen och man har marginalerna på sin sida. Framförallt marginalerna som brukar vara det som avgör hela allsvenskans utgång.
Citera
2015-08-17, 21:48
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Varför skulle vi behöva kasta in handuken? Vi ligger trots allt bara 2 poäng efter serieledarna och vårt kommande schema ser verkligen helt okej ut.

Som sagt, det är min subjektiva åsikt. Sinom tid kommer ingen av er ha något med ett guld att göra. Bägge har fått en sämre formkurva (visserligen efter sanslösa streaks). Dessutom riskerar ni att tappa Kujovic respektive Mushekwi. Kommer bollarna trilla in likt tidigare utan Kujovic?
Citera
2015-08-17, 21:54
Medlem
Citat:

Med andra ord anser du även att Malmö får kasta in handuken, med tanke på att vi står på samma poäng som dem?
Citera
2015-08-17, 21:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Med andra ord anser du även att Malmö får kasta in handuken, med tanke på att vi står på samma poäng som dem?
Gör ni ju inte? Ni ligger 2 poäng framför.

-

Men jag fattar inte vad UrbanJungle dillar om när han skriver att Helsingborg har chans på Europaplats.
Citera
2015-08-17, 21:56
Medlem
eternussermos avatar
Jag håller nog solnalaget som favorit till segern, bra värvningar och spelschema i kombination med Goitom som kan avgöra på egen hand. Hade Elfsborg som vinnare inför men tycker de har mattats och inte riktigt har det där extra.
Citera
2015-08-17, 21:57
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Som sagt, det är min subjektiva åsikt. Sinom tid kommer ingen av er ha något med ett guld att göra. Bägge har fått en sämre formkurva (visserligen efter sanslösa streaks). Dessutom riskerar ni att tappa Kujovic respektive Mushekwi. Kommer bollarna trilla in likt tidigare utan Kujovic?
Klart att vi inte kommer vara med i racet om vi tappar Kujovic - dock verkar det mer och mer peka mot att vi kan behålla honom säsongen ut. Tycker fortfarande det är lite för tidigt att räkna ut oss - vi ligger som sagt bara 2 poäng efter och har även ett rimligt schema framöver.
Citera
2015-08-17, 21:59
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M

Jag avser inte poängskörden, utan trenden. Sen kvarstår faktumet att ni har tunnare trupper än de övriga. Se mitt inlägg ovan angående evetuella transfers. Jag tror inte poängsnittet kommer uppehållas. AIK och Malmö har bjudit in sig själv i guldstriden igen och har ångan uppe. AIK har plockat in 8 poäng på Göteborg sedan omgång 11-12 (minns ej exakt).

Med det sagt så drar vi väl 3 raka nollpoängare mot "enklare" motstånd nu och allt är över. Men det blir så mjäkigt om man inte kan ha en ståndpunkt. Må det bära eller brista.

Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Klart att vi inte kommer vara med i racet om vi tappar Kujovic - dock verkar det mer och mer peka mot att vi kan behålla honom säsongen ut. Tycker fortfarande det är lite för tidigt att räkna ut oss - vi ligger som sagt bara 2 poäng efter och har även ett rimligt schema framöver.

Får ni behålla Kujovic och klarar er utan skador så kan ni förstås lura i vassen. Jag tror dock inte att nuvarande poängsnitt kommer bibehållas över de sista 10 omgångarna. Och det säger ju sig självt egentligen, för vi kan ju inte ha 6 lag på ~60 poäng när vi knyter ihop säcken. De lag som kan bibehålla snittet och landa på ungefär 60 poäng bedömer jag vara AIK, Göteborg och Malmö. Elfsborg kan inte vinna på gräs och kommer således tappa.
Senast redigerad av svulle 2015-08-17 kl. 22:03.
Citera
2015-08-17, 22:00
Medlem
Tonyos avatar
För Djurgården blir nog guldet tufft att nå. Fem poäng med tio matcher kvar är visserligen inte så mycket, men då ska man dessutom passera fem lag också. Att Norrköping redan skulle ha fått kasta in handduken begriper jag inte, man ligger två poäng före Malmö på samma poäng som AIK och med enbart två poäng upp till förstaplats.

För övrigt var dagens match brutalt jävla dålig. Förstår inte vad Måns Söderqvist gör på planen, han har varit genomgående dålig hela säsongen utan att petas en enda match. Nannes lilla toyboy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in