Kikar man statistik idag så kommer det gå käpprätt åt helvete. Men någon gång ska väl sådant brytas också antar jag? Vi har alltså ALDRIG gjort mål mot Kalmar på Norrporten Arena. Blir ju deprimerad av att kolla på föregående matcher:
2002:
7/7: GIF–KFF 0–1
29/9: KFF–GIF 3–1
2004:
2/5: KFF–GIF 2–1
9/8: GIF–KFF 0–1
2005:
21/6: GIF–KFF 0–2
31/7: KFF–GIF 0–0
2008:
17/4: GIF–KFF 0–2
31/8: KFF–GIF 3–0
2012:
31/3: GIF–KFF 0–1
29/7: KFF–GIF 1–1
Munter läsning!
Annars snackade Cedergren inför matchen att man "kanske" ska göra förändringar, du är ju så jävla sämst! Klart som fan man behöver göra förändringar, startelvan?
Lloyd Saxton - Robert Lundström, Joakim Nilsson, Jon Gudni Fjoluson, Eric Larsson - Robbin Sellin, Runar Sigurjonsson, Lars Gerson, Adam Chennoufi - Pa Dibba, Johan Eklund.
Så... precis samma lag som alla andra jävla skitmatcher förutom.. målvaktsbyte då Naurin har ett svullet knä. Varför får Eklund fortsätta starta? Hade jag skött mitt jobb som honom hade man garanterat fått sparken för längesen. KLAPPUSEL! Chenouffi fortsätter få lalla runt på kanten utan att det händer någonting och helt värdelöst defensivt. Sellin som inledde säsongen riktigt fint har inte alls hittat rätt dom senaste matcherna, han har åtminstone lite speed att erbjuda. Men ett riktigt skämt att Sliper inte får chansen. Englund ska ju peta Eklund alla dagar i veckan med formen de båda besitter.
Och vi har alltså fortfarande inte vunnit på hemmaplan, endast två mål gjorda, tippar 0-1 idag. Vänsterkanten kommer släppa till idag också, garanterat. Skall väl möjligtvis bli kul att se Saxton, men annars är det bara ett svart orosmåln över IP idag.
Då kör vi! Överasska mig!
Edit: Dessutom är Eklund halvskadad, rätt sjukt att Englund aldrig får starta.
Senast redigerad av xtroe 2015-06-07 kl. 14:33.
Har bara sett Saxton stå när han spelade i Ånge, där var han bra, har du någon koll vad han tjänar? Tänkte han hade väl 28 tkr i Ånge division 2
Dags att göra några förändringar i startelvan nu, för många matcher som borde resulterat i poäng har slutat poänglöst...
Surt. Jävligt förvånad över matchbilden då jag trodde att vi skulle bli ordentligt tillbakapressade, men vi var ju faktiskt bättre än IFK. Vi måste bli mer effektiva och förhoppningsvis värvar vi lite kvalité i sommar.
Bajen bättre idag, göteborg parkerar bussen rätt mycket speciellt i andra halvlek då man inte har något alls fram till "frisparken" men ibland räcker det, lite svaga avslut idag och spelarna kroknar en del sista 15 men kan man hålla spelet uppe resten av säsongen är jag inte orolig. Såg bra mycket bättre ut än mot sundsvall hemma t.ex.
man möter en nykomling som inte vunnit sen typ omgång 4 eller nåt. kändes ganska självklart, bajenhypen håller på att dö.
Vilken hype är det som håller på att dö menar du? Ingen vinst sen i april, men 27 500 pers på plats idag och över 25k i snitt. Eller har vi haft en sportslig hype för att vi gick upp från Superettan? Märkligt nog verkar motståndarsupportrar ha högre förväntningar på oss än vad vi själva har. I år ska vi kriga för att hänga kvar, nästa år etablerar vi oss och sen tar vi steg för steg mot toppen. Detta är en process som kommer ta lång tid.
Haha jag dör. Här har man svettas och gråtit och lidit i 6 långa år för att komma till Allsvenskan, så låter man någons trötta, fula farsa vara domare när vi väl har gått upp.
Har man sett Nermin Cisic döma har man sätt allt, trodde jag i min enfald. Det fanns tyvärr en jävel som var sämre.
Bra match idag, äntligen har vi lite tempo och aggressivitet. Ifk var precis som man minst dem, skitbra på att nicka och skjuta höjdare.