2015-06-07, 23:30
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
0=nästan 1=nästan 2, 2 nästan hälften av 5, måste vara sådan logik

Tyckte Nanne sa det bra, tråkigt att en spelare ska filma till sig en frispark som leder till målet och att det blir avgörande men att Bajen skulle satt sina chanser och försvarat sig bättre på frisparken.
Nu såg jag inte matchen då jag var på en lokalmatch så jag har inge synpunkter då jag inte ens sett situationen.

På plats var det otroligt svårt att se. Kollat nu i efterhand och visst faller han extremt lätt, det är möjligen en liten touch på låret som gör att han hakar i sig själv. Å andra sidan är det i princip inga protester från Bajen ö h t och från publiken buades det först när reprisen spelades upp. Känns svårt att lasta Hamlin för att han live skulle ha sett en filmning som ingen annan såg live.

Sen ska ju inte Bajen vara så dåliga att de låter Vibe stå helt ren vid frisparken. Båda lagen har ju hunnit samla sig i sina positioner. Själva frisparksläget är ju inte något speciellt och frisparken slås ju inte snabbt.

/feldgrau
Citera
2015-06-07, 23:32
Medlem
gato12s avatar
Kanske är det bra för Bajen att det blir ett längre uppehåll nu...nu är det fan upp till Don Nanne (och Jingblad) att samla styrkorna.
Citera
2015-06-08, 00:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
0 kommer aldrig i närheten av att bli nästan hälften av 5.

/feldgrau

Ok, jag snurrade till det lite.
Skitsamma, starkt som fan med bara 5 insläppta.
Citera
2015-06-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Fan vad man tappar respekt för Molins som stampar en liggande spelare på vad som ser ut som sidan på knät när han själv har varit borta med två långtidsskador. Jävla idiot. Fantastiskt att han klarar sig med gult.
Rosenberg gjorde väl samma sak tidigare, men låt oss inte prata illa om Malmös förebilder. "MFF enar ju hela staden, och alla sluter upp.". Hur skulle en sådan stad med sådana fina förebilder kunna bli?
Citera
2015-06-08, 00:16
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
På plats var det otroligt svårt att se. Kollat nu i efterhand och visst faller han extremt lätt, det är möjligen en liten touch på låret som gör att han hakar i sig själv. Å andra sidan är det i princip inga protester från Bajen ö h t och från publiken buades det först när reprisen spelades upp. Känns svårt att lasta Hamlin för att han live skulle ha sett en filmning som ingen annan såg live.

Sen ska ju inte Bajen vara så dåliga att de låter Vibe stå helt ren vid frisparken. Båda lagen har ju hunnit samla sig i sina positioner. Själva frisparksläget är ju inte något speciellt och frisparken slås ju inte snabbt.

/feldgrau
Gick in på fotbollskanalen och såg höjdpunkterna, fick dock inte se hur frisparken kom till men löjligt att klaga på att det skulle vara ett förödande beslut av domaren att ge frispark där även om det var felaktigt dömt, dåligt försvar helt enkelt att inte låta någon stå fri så där lär man sig när man är 12 och ska inte få hända på A-lags nivå och framför allt inte i allsvenskan. Gillar regeln med kapning bakifrån när man inte har chans på boll att det resulterar i rött, enbart spelförstörande och kan leda till skador. Bra beslut av domarkåren.
Citera
2015-06-08, 02:05
Medlem
Ja Molins verkar vara en riktigt jävla idiot, radarparet Molins/Rosenberg kanske är bra fotbollsspelare men vilka jävla svin de är. Kom och tänka på upptaksträffen innan säsongen där alla lagen var där för att bli intervjuade, men Malmö åkte hem efter lunch, de tyckte inte att de behövde vara kvar längre än så. Hatar nonchalans och respektlöshet.
Citera
2015-06-08, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Ja Molins verkar vara en riktigt jävla idiot, radarparet Molins/Rosenberg kanske är bra fotbollsspelare men vilka jävla svin de är. Kom och tänka på upptaksträffen innan säsongen där alla lagen var där för att bli intervjuade, men Malmö åkte hem efter lunch, de tyckte inte att de behövde vara kvar längre än så. Hatar nonchalans och respektlöshet.
Dom små asen trodde ju det redan var klart att dom var mästare 2015 på upptaktsträffen. Så skönt och se dom misslyckas. Nu verkar dom ju bara delta.
Citera
2015-06-08, 03:30
Medlem
trattfans avatar
Jag har hela tiden tyckt att Molins har verkat vara en sympatisk spelare och blev faktiskt ledsen när han skadade sig osv.. sedan ser man detta hjärnsläppet...
Citera
2015-06-08, 03:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Jag har hela tiden tyckt att Molins har verkat vara en sympatisk spelare och blev faktiskt ledsen när han skadade sig osv.. sedan ser man detta hjärnsläppet...
Japp, tur att det blev uppehåll så han kan tänka till lite, för om han ska bete sig så äckligt kan lika gärna ärkeäcklet Rosenberg behålla kaptensbindeln.
Citera
2015-06-08, 03:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Japp, tur att det blev uppehåll så han kan tänka till lite, för om han ska bete sig så äckligt kan lika gärna ärkeäcklet Rosenberg behålla kaptensbindeln.

Moralen i laget verkar sjunkit sedan Pontus Jansson försvann. Gillade honom, där snackar vi ledargestalt som tränade knattar ideellt på sin fritid. Fin påg.
Citera
2015-06-08, 08:15
Medlem
kostymnisses avatar
Efter en sanslöst intensiv vecka såväl fotbollsmässigt som på andra sätt så känns det skönt att vi går till vila i serieledning och med lite distans neråt.
Nu vankas en jobbig silly season och en spännande EL-lottning innan serien drar igång igen, men det känns nästan skönt med lite uppehåll. Fast om ett par dagar sätter väl abstinensen in.
Citera
2015-06-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
+1. Norlings MFF var oändligt mycket mer sympatiskt (ja, dra upp Albornoz nu va). Jag kan inte stå bakom Rosenbergs och Molins eviga svinande på plan, man skäms. Och detta ständiga kaxande dessutom, total avsaknad av ödmjukhet. Hade jag inte varit mff:are hade jag föraktat årets årgång och önskat att laget tokfloppat.

Dessutom långbollarna på det som "geniet" Hareide predikar. "Det är bra att kunna spela varierat". Hör man en sådan kommentar innan match så vet man att det väntar långbollar i 90 minuter. Vi håller sakta men säkert att gå ifrån de finlir som byggt upp oss till Sveriges bästa och mest underhållande fotbollslag och fårskocken till supportrar har köpt denna förvandling helt för att vi råkade snubbla in i CL i fjol.

Det finns 1 spelare som är positiv i år och det är Eikrem. Han är en lirare. Förr i tiden fanns Ricardinho, Albornoz, Hamad, Forsberg, Thern, Rantie osv. Jag saknar de tiderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in